{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Løsdrift? {{forumTopicSubject}}

Den sidste måned har jeg haft min pony med på ferie, hvor han har stået i løsdrift. Og jeg har kunne se på min pony, at han har elsket det! Tydeligt! Jeg har overvejet at når vi kommer hjem på ferie, at han skal stå løsdrift igen. Jeg har dog et spørgsmål, jer hvis heste har måtte gå med 4 sko også i løsdrift, hvordan har I gjort for at de ikke smider dem så ofte? Klokker på, eller smed noget oftere?
Cox kan ikke gå uden sko, han bliver simpelhent så ømtået, at han ikke rigtig har lyst til at gå frem.

Og ellers kom med for og ulemper for det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsdrift?
  • #1   2. aug 2012 Min hest gik i løsdrift indtil hun var 5 år, og havde tabt én sko på folden/løsdriften siden hun var 3 år.. Hun har gået med alle 4. Der var rigtig rigtig smattet i regntiderne, der var kæmpe bakker hun dagligt spenderede tid på op og ned, samt kæmpe græsfolde hvor hun lystigt tumlede rundt hver dag. Hun legede ret meget, og har aldrig haft problemer med at skoene røg af. smiley Hvis hun tabte en, var det under ridning hvis hun jokkede den af..

  • #2   2. aug 2012 Mine går løsdrift hele året rundt og mine unge tabte meget skoene i starten, men nu er han holdt op - ved ikke om det er fordi han er blevet "van" til at gå i løsdrift?


  • #3   2. aug 2012 varmskoning og/eller klokker

  • #4   2. aug 2012 Jeg mener at enhver hest der kan gå i løsdrift bør gå i løsdrift - det er langt sundere for hestens ben, de kommer sjældnere til skade, det er sundere og bedre for luftvejene og som du selv har oplevet bliver mange heste langt roligere af ikke at stå i en boks uden ordentlig bevægelsesfrihed i så mange timer.

    Husk på at hvis ens hest f.eks. går på fold 8 timer om dagen (Og det er endda de færreste steder de gør det), så svarer det til at en hest der bliver 15 år har tilbragt 10 af årene i en boks. Ret deprimerende ikke?


  • #5   2. aug 2012 Nanna: okay, smiley Har heller ikke oplevet før at Cox smed sine sko på fold, men oplevede det her i sommer. Men mon han ikke bare skal vænnes til at gå i løsdrift, så smiley

    Frederikke: Okay, som du siger, han skal nok bare vænnes til at gå i løsdrift, har nemlig ikke oplevet det før i år, at han smed skoen på folden. Jeg har endnu ikke fundet den, men fold er også rimelig stor smiley


  • #6   2. aug 2012 Hvad med ridning om vinteren? Jeg vil komme til at skulle skridte et stykke på asfalt for at komme i ridehus, hvordan har I klaret det når hestene har haft sko på, og der har været is? smiley

  • #7   2. aug 2012 jeg har ikke oplevet at løsdriftheste smider deres sko oftere end "boksheste". Så tror du skal se tiden an. Men godt valg at du vil have din i løsdrift! Det er langt det sundeste for dem!

  • #8   2. aug 2012 Mine heste for mordax(Stave) i sine hove bare ikke så store som dem man springer med smiley

  • #9   2. aug 2012 Om vinteren kan du få snesåler i - det er lækkert :o) Men faktisk har jeg aldrig selv haft problemer. Ved ikke om jeg bare har været heldig, men har aldrig selv stået i løsdrift med heste der har haft kæmpe snesåler. De veninder jeg har der har deres hest i boks står tilgengæld ofte lææænge om vinteren og tøer enormt tykke lag is af under skoene.

    Men snesåler er et godt valg, som jeg dog ikke selv har haft brug for endnu.


  • #10   2. aug 2012 Min taber en sko i ny og næ, men det fordi hun jerne rundt på folden smiley det gjorde hun også inden jeg fik hende hjem og gå. Så tror bare det er held/uheld.

    I vinters red jeg med alm sko også med sne og is, men havde en hov renser i lommen så jeg kunne tage sne ud af skoene inden ridning.

    Mine elsker at stå i løsdrift, vil ikke engang overveje at lave bokse til dem.


  • #11   2. aug 2012 Mine får heller ikke snesåler selvom de går ind og ud som de vil smiley men det gjorde de da de stod i boks :-0 egentlig lidt mærkeligt smiley

  • #12   3. aug 2012 Når den har tabt skoene her i sommer, er det pga. tørre hove. Får den sømhuller også?

    Min taber ALDRIG skoene om vinteren , heller ikke de 2 år i løsdrift. Men om sommeren - er det 1-2 gange imellem smede-besøgene!

    Det eneste, der virker er cornucresin, som min dyrlæge siger. Jeg var stædig i år, men måtte give op og købe det igen. Nu er der ingen sømhuller!


  • #13   3. aug 2012 Hvordan mener du med sømhuller? smiley
    Hovene har ikke være tørre, da han har stået i rimelig meget mudder pga. det danske vejr. Min smed sagde at det måtte være fordi han har trådt forkert.
    Men må indrømme at jeg tager chancen og flytter ham i løsdrift smiley


Kommentér på:
Løsdrift?

Annonce