{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sår i mundvigen..
  • #1   4. aug 2012 Bidet kan være for lille. smiley

• #2   4. aug 2012 Måske skal hun have et andet bid eller måske bliver der taget for hårdt i tøjlerne? smiley

• #5   4. aug 2012 Kam også være hvis du placerer næsebåndet for tæt på biddet, sådan at der kommer hud i klemme mellem bid og næsebånd, hver gang du tager i tøjlen. Det kan også være du tager for hårdt, eller fordi biddet ikke passer. Det kan også være hvis du ikke renset biddet efter ridning, så der samler sig plamager der tørrer ind, bliver hårdt og slider. Spørg en klog rytter i sin stald om tilpasningen af udstyret er i orden, for så kan du bruge udelukkelsesmetoden smiley

• #6   4. aug 2012 Der er nok ikke så meget andet at gøre end at prøve dig frem med forskellige bid. Nogle gange kan et to delt være bedre end tre delt, hvis de har tendens til sår i munden, fordi leddet på bidet derved ikke er så tit på mundvigene (ved godt, at leddet ikke burde komme så langt ud, men man skal udelukke alle muligheder).
    Min tidligere hest fik sår i mundvigene og vi var en gennem den helt store tur med operation i mundvigene m.m. og det hjalp desværre ikke noget. Men han fungere fint som ridehest på trods at sår (skal siges, at sårene ikke blødte eller noget og han udviste ingen smerte og var en glad dreng at ride). Vi tror han fik sårene af den allergisk reaktion over for et messingbid.

• #7   4. aug 2012 altså jeg har haft det samme problem og har spurgt rigtig mange til råds har prøvet mange forskellige bid men ingen har kunne forstå hvorfor men et D bid kan være godt i en periode da det ikke kan rive og det samme med muffe (staves) og ellers så smør ja vaseline, jeg fik godt nok af vide jeg skulle gå i matas og købe noget der hedder E-vitamin hvilket også er rigtig godt, men har også fået af vide at nogle hest kan blive mere følsomme i de forskellige årstider min har fx en støre tindens til det om vinteren men det jo meget forskelligt men når det begynder med min skrifter jeg til hackamore (staves) hehe smiley

• #8   4. aug 2012 hun har ikke indt.. det kommer både når jeg selv eller min part rider hende.. har skiftet bid 2 gange nu, men ingen ændring.. smiley

Har engang haft en hest der havde samme problem, det hjalp dog at justere næsebåndet..

• #9   4. aug 2012 hun har ikke ondt og det bløder heller ikke..

• #10   4. aug 2012
    Rid ikke med bid til såret det er healet...

Og prøv så bid i forskellige matrialer - måske det er noget allergi.
    Prøv at lade være med at ride med næsebånd fx, prøv større og mindre bid mm.

• #12   4. aug 2012 Det har jeg en gang prøvet, hvor det var fordi at næsebåndet sad for lavt, så hver gang jeg tog i tøjlen blev huden klemt. smiley

• #13   4. aug 2012 Det kan skyldes mange ting udover uforsigtig tøjleføring.

1. Allergi - mange billige bid består af blandingsmetaller og er ikke nikkelfrie. Prøv et herman sprenger bid

2. Vaseline er det dårligste du kan smøre i mundvigen, da det virker udtørrende. Brug mælkefedt i stedet.

Kommentér på:
sår i mundvigen..

Annonce