{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Fra vild-pony til DRØMMEPONY!!! {{forumTopicSubject}}

God aften hg smiley
Ord kan SLET ikke beskrive hvor lykkelig jeg er lige nu..
For 3 år siden købte jeg denne her lille 1 årige pony.. Han havde aldrig været ordentlig i hænder og var total rå.. Han var hingst og stod i en stald konstant fordi han ikke var til og syre nogen som helst steder.. Han stod og ventede på at hestehandleren skulle komme og hente ham.. Jeg kom ud og så denne her lille vilde hingst og det var kærlighed ved første blik.. Jeg forelskede mig med det SAMME... Han var ikke til og stå for.. Jeg skulle blive meget klogere på hvor meget han virkelig krævede..

Jeg købte ham og fik ham kastreret så jeg kunne få ham det sted hen jeg ville.. Men han var lige så ustyrlig og uregerlig som han var da jeg købe ham 1 måned tidligere.. Han er min første pony havde aldrig ejet en hest før.. Typisk det lige skulle være på sådan en krabat.. Men jeg kunne ikke tæmme ham.. jeg blev bange for ham og ville sælge ham..

Jeg blev nødt til og flytte ham efter bare 4 uger det nye sted da han blev ved og løbe igennem hegnet.. SÅ skete forvandlingen.. Da jeg endelig fik ham "fanget" på folden som tog lidt over 3 timer og fik ham kørt ud det nye sted blev han en anden.. Jeg kunne nemmere fange ham (det tog stadig lang tid)
Med tiden kom han selv til mig.. Jeg har brugt SÅ meget tid på den pony og har ærligtalt været ved og opgive rigtig mange gange..

Som tiden gik blev jeg mere tryg ved den lille pony.. Jeg tog ham med ud på gå ture.. Det gik dog galt de fleste gange, da han pludselig løb med mig og jeg blev slæbt hen af vejen og fik det meste af min krop revet op.. Jeg ville sælge ham. Jeg kunne ikke mere.. Der kom en sød pige og ville se ham og vi skulle bytte til en hoppe pony i stedet.. Da vi egentlig begge havde sagt ok til bytte handlen slog det mig : HVAD LAVER JEG??? JEG KAN SQ DA IKKE BARE SÆLGE MIN ELSKEDE PONY BARE FORDI HAN ER LIDT UTILREGENLIG... Jeg måtte væe ærlig for pigen og sige jeg ville beholde ham.. OG GUDSKE TAK OG LOV FOR DET!!!

I dag er han 4 år.. Jeg er begyndt og kunne ride ham.. Noget jeg ALDRIG havde troet mulig da jeg fik ham.. Han er som en lille engel nu.. Han har 100% tillid til mig.. I dag den 8/8-12 fik vi vores første undervisnings time.. han var SÅ dygtig.. Det foregår kun i skridt det næste stykke tid men han kan ikke kapere for mange ting for hurtig den lille fyr.. jeg er ligeglad.. Jeg elsker min pony og har alt den tid han har behov for..

Jeg har en drøm og få ham redet godt op til min datter når hun bliver ældre så de kan få masser af gode år sammen <333

Er så glad for dette her lykkedes for mig og min lille Murphy smiley

Måske Andre der har haft samme oplevelse med en pony/hest som i aldrig troede mulig ville blive ridehest fordi den var for vild?? Jeg vil meget gerne høre om andre smiley

Det er helt uvirkelig for mig at jeg virkelig kan begynde og ride ham nu smiley

Skulle lige ud med min glæde sorry det blev lidt langt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra vild-pony til DRØMMEPONY!!!
  • #1   8. aug 2012 det lyder SÅ meget som baby og jeg. ham fik jeg også som 1 års, og han var virkelig også 'sindsyg'!

• #2   8. aug 2012 Har det lidt det samme med min også rå haffer. Hun har kylet så mange rytter af. INGEN tørre at ride hende, ingen gider hende. Hun er meget meget følsom. Hun bukkede helt vildt. Hun prøvede at gøre alt for at komme ud fra ridebanen. Nu efter jeg har hende så er hun en engel. Hun kommer hen til mig på folden. Hun bukker slet ikke mere. Jeg kan alle 3 gangarter med hende, UDEN buk!. Så stolt!. Så snart du ville lave et galopanspring på hende. Så slog hun hovedet ned og tøjlerne ud af hånden og med røven lodret op i luften indtil du røg af. INGEN buk nu!. Hun kan gå i longcen SÅ fint!. Har aldrig brugt og vil aldrig bruge longepisk!. Hun kan alle mulige signaler som jeg har lært hende med munden og hånden. Hun stod til aflivning hvis jeg ikke tog hende smiley

• #3   8. aug 2012 Hvor lyder det godt! Tillykke! smiley

Kommentér på:
Fra vild-pony til DRØMMEPONY!!!

Annonce