{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Væskeansamling {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Min hest har fået en stor væskeansamling på låret. Den er vel på størrelse med en Herrehåndbold, den er lidt varm, vi har masseret og kølet det. Hun er ikke generet af det, men vi står og skal til kåring på fredag og vil gerne det er væk..

Hvad gør man? Har læst lidt om det med at prikke hul osv.
Er dyrlæge eneste mulighed?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Væskeansamling
  • #2   11. aug 2012 Hvis det er et slag hun har fået, er der nok ikke andet at gøre end at lade det fortage sig lige så stille smiley
    Brug evt. Hot and Cool fra blue hose til at massere det i smiley

Hvis du har mistanke om det er en byld, så kontakt dyrlæge smiley

• #4   11. aug 2012 dyrlægen skal indover med det samme. Hvis man investerer så meget i det som en klargøring til kåring og selve kåring koster, ofrer man også dyrlægen på en lørdag!

• #5   11. aug 2012 Rolig, det kan nok godt gå og vente til mandag med dyrlægen, se lige tiden an om hævelsen ikke fortager sig weekenden over, og så kontakt dyrlægen mandag. Der er jo en uge til kåringen, og der går altid 3 dage inden de dør (; hehe, det plejer vores dyrlæge at sige..

Det er sikkeret ikke noget alvorligt (;

• #6   11. aug 2012 havde jeg ikke betalt formuer for korrekt foder, ekstra smed, træning, proffesionel hjælp til kåring PLUS alt det nu koster med selve kåringen, havde jeg også ventet.

men når du skal til kåring om 6 dage, skal alle sejl være sat til, så havde jeg også fået doktoren ud nu.

• #7   11. aug 2012 Har lige snakket med ham, han sagde at det skulle gå i sig selv og der ikke var noget han kunne gøre, med mindre det blev til byld..

Der kunne gå ca 14 dage eller mere før det gik væk..

• #8   11. aug 2012 Min gamle hest blev sparket på låret engang og fik sådan en væskeansamling. Dyrlægen skar et hul så væsken kom ud og så skulle jeg sørge for at holde det åbent til væsken helt forsvandt. Snittet han skar var ikke engang 2 cm, så ikke noget voldsomt, men træls når I skal til kåring! Måske hvis I får det gjort mandag, kan det være rimelig pænt til fredag. Det tog ikke lang tid med min.

• #9   11. aug 2012 Min tidligere dreng, Aram fik også en lige på brystkassen - lignede han havde fået patter.. Fået et ordentlig hak fra ny hest på fold.. Gik omkring 1 uge før det var "væk" - du kunne dog stadig lige tyde der havde været et slag indtil en uge efter igen smiley

Kommentér på:
Væskeansamling

Annonce