{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Instinkt død ???? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. smiley
Hvis det er et forkert sted at ligge ind må i lige råbe højt smiley

Jeg har to ponyer som står på en dejlig gård på fyn.
På et tidspunkt stod der en frieser dernede, og den fattede intet af instinkter, hverken fra heste eller mennesker. Vi fik to nye heste i flokken, og førehesten som hedder russer løb jo selvfølgelig hen for at se dem an osv som de nu gør, og frieseren løb efter, men russer bad den om at gå væk ved at ligge ørene tilbage, bide efter den og sparker den, de andre heste kom også men de fattede budskabet bare ved at russer lagde ørene tilbage, men frieseren blev ved med at komme derhen uanset hvor mange bid og spark den fik, og sårn var det også i hverdagen, hvis den kom for tæt på de andre heste og de markerede sig så blev den bare ved. Den vadede bare ind i os mennesker uanset hvor meget vi skubbede den væk, jeg prøvede engang at sparke den mega hårdt i bringen og den flyttede sig ikke en meter, den løb min far ned flere gange. Til sidst måtte ejeren af gården be dens ejer om at flytte ham hvor han så kom op til en hingst at stå, her måtte han også flytte fordi den blev slået til blods næsten hver dag fordi den ikke forstod grænserne, nu ved jeg ikke hvor den er.

Kan en hest godt være instinkt død ???
Skal lige siges dens ejer ikke sætter grænser for den overhovedet, så kunne forstå hvis den ikke respektere mennesker, men hvorfor hestene? Og man kan se det er fordi den ikke forstår det, ?

Håber på nogen gode svar for syns det er ret underligt. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Instinkt død ????
  • #1   12. aug 2012 Hvis den ikke har gået med heste fra den var føl, har den jo ikke lært det fra nogen jo. smiley

• #3   12. aug 2012 Hmm... Ved du noget om dens fortid?:-)

• #4   12. aug 2012 Lyder som en hest der er flasket op eller har gået meget alene og derfor mangler forståen for de andre hestes signaler

• #5   12. aug 2012 Heste kan vel lige så vel som mennesker for psykisk syge. Der er fx. nogen mennesker der er dårlige til at aflæse folk kropssprog og mangler situationsfornemelse.
    Det er muligt at den ganske simpelt bare ikke har lært det, men man synes at det hurtigt må forkomme naturligt at gå væk hvis noget gør ondt - medmindre man fejler noget.
    Mit bud er at hesten psykisk ikke fungere. Kan vel være mange ting. Ved ikke rigtig noget om emnet, men er ret sikker på jeg har hørt det er muligt at også dyr lider af psykiske lidelser, men selvfølgelig ikke helt som vi kender det fra mennesker.

• #6   12. aug 2012 Miko , det lyder egentlig meget fornuftigt, kender flere heste der har fået konstateret damp og en enkelt der har 3 forskellige angst så den får medicin osv.

Til jer andre, den er ikke opflasket og har gået med heste hele livet for det har vi nemlig undersøgt for det var også vores tanke. smiley

• #7   12. aug 2012 Så vil jeg også tro at den simpelthen har en form for psykisk sygdom, når den er vokset op på normal vis

• #8   12. aug 2012 Kunne være sjovt nok at sende den et sted hen hvor den kunne blive undersøgt så, for det er jo også lidt synd for den, men det ligner ikke den lider nød ? Altså at den er ked a det , det ligner mere den tænker "hey vil du lege eller hvad prøver du at sige:D"

• #9   12. aug 2012 lyder 100% som en i georgs stald. den fattede minus, og blev sparket til blods den første dag, fordi den bare ikke forstod hvad de andre sagde.

den kommer hen i mod flokken. De viser tydeligt at den skal gå væk, lægger øre ned, løfter bagben... den fortsætter henimod flokken... fører hoppen i flokken bakker 10 meter henimod den nye hoppe, den flytter sig ikke, står med ørerne fremme, førerhoppen når at sparke den 3 gange over knæene førend den forstår at den skal gå væk...

alle andre heste havde kommet hen i mod den nye flok "hej skal vi være venner? ... nå ikke, ok, så går jeg ned i den anden ende af marken de næste par dage til i ikke ser så sure ud..."

• #10   12. aug 2012 Jaa præcis, og jeg forstår det bare ikke ?????? For det ser virkelig ud som om den simpelthen ikke forstår det, han også engang givet den en på snuden fordi den var ved at trampe mig ned blev nød til det, er ellers meget meget imod vold mod hest men kunne ikke gøre noget, så ændrede den bare retning -.-

• #11   12. aug 2012 den er nok bare prut i potten... magnler sociale kompetencer... ligesom nogle mennesker totalt mangler dem...

• #12   12. aug 2012 i naturen ville en sådan hest jo blive udstødt, og højst sandsynligvis dø.. dårligt avlsmateriale der ikke forstår at begå sig i en flok...

• #13   12. aug 2012 Haah jaa, det heldigvis en vallak smiley

• #14   12. aug 2012 Jeg har en hund der er lidt på samme måde.
    Hun forstår udmærket når de andre siger "Nej", men samtidig mener hun ikke det gælder for hende. Hvis bare hun er super indladende og næsten bakker ind i de andre, så tilgiver de hende nok.
    Hun har været sammen med sin mor, søskende og deres øvrige hunde til hun var 10 uger. Derefter sammen med mine andre hunde. Så det er heller ikke manglende prægning

• #15   12. aug 2012 Det er da rimelig voldsomt at "sparke den mega hårdt i bringen" når nu du er imod vold mod dyr.

Men ja, den fatter nok bare minus ligesom nogle mennesker.

• #16   12. aug 2012 Hvad ville du gøre hvis hesten bare vader direkte ind i dig og ikke stopper ?

• #18   12. aug 2012 Den gik jo ind i mig . ?

• #20   12. aug 2012 den går imod mig, jeg skubber til den, den blir ved med at gå så jeg glider baglæns(på folden i mudder) den blir ved , jeg gir den et knæ i bringen , undskyld jeg ikke lige formuleret mig ordentlig, forstået nu ? smiley

• #22   12. aug 2012 Ja undskyld , et knæ spark , det gir vel det samme ?

• #24   12. aug 2012 Syns selv det er var hårdt, for blev forskrækket samtidig med, det var for at uddybe den var ligeglad med at jeg markerede mig , smiley Undskyld formuleringen -.-

• #25   12. aug 2012 vil sige min frieser er en meget hygsom hest elsker alle mensker som hunde heste og hun mener også at man ka vel chamere sig ind , der hvor jeg købte hende gik hun med et hingste føl så hun hva vant til at blive pjatte med og elsker selv at værer pjatte , da hun kom ud til os trode hun at alt hva sjovt for det hva hun jo vændet til hun har også måtte lærer det på den hårde måde , både på fold og det at værer i hænder har ik slået hende selv om hun rask væk gav en kæberasler da hun skulle ha bid i munden el ville trække af med en . så vi øvet rigtig meget stop og stå som en hund . jeg tror at hun er såen fordi hun har levet i en tryg flok som har accepteret hende for såen er hun barer . det samme tror jeg for ham at det er der for at han barer er blevet ved . og at han manglet den tryk hed og opmærksomhed som han kommer fra lige som med mensker . men det har da været hårdt at værer vidner til med min at hun hygger sig i dag og har nogenlunde kontakt med de ander i flokken så hva det trist når hun blev holdt uden for el jagte .

• #26   13. aug 2012 Hvor lang tid gik der før hun begyndte at trives med de andre ?
    Det jeg bare tænker er at han simpelthen ikke forstår at han skal gå væk når hestene kommer med deres "gå væk" signaler og han står bare og tar imod tæskene fra de andre fordi han ikke forstår deres signaler, gjorde din også det ?

• #28   13. aug 2012 Lisette: hvorfor skulle heste ikke kunne have en psykisk sygdom ?? Enig i at langt de fleste "problem" heste skyldes menneskets håndtering, men hvorfor skulle en hest ikke kunne have en psykisk brist ??

Kommentér på:
Instinkt død ????

Annonce