{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BEDSTE MIDDEL FOR BEDRE HOVE?
  • #1   13. aug 2012 Skal kunne købes omkring Aalborg/Brønderslev smiley

• #2   13. aug 2012 biotin og hovolie.. smiley

• #3   13. aug 2012 giv den evt en pause fra skoene og så et biotin tilskud

og så ca. 1 gang om ugen der gør du dette:
    1) skyld hestens hove inden du strigler/sadler op osv.
    2) rid, træn eller hvad du nu skal
    3) skyld hestens hove når du kommer ind, sadl af, strigl osv.
    4) når de er tørre udenpå så pensler du dem med hovBALSAM (ikke fedt.. jeg bruger den fra Ekholms som er super god og drøj i brug)
    5) lad hovene tørre lidt og så kan du lukke hesten ud/ind

• #4   13. aug 2012 Hoofmaker eller Hoof first fra horse first det er de to bedst biotin produkter hvor der er mest biotin i...

• #5   13. aug 2012 Har akkurat det samme problem med min pony, og jeg har lige været i DLG for at købe hovcreme special fra Blue horse, det kostede 100 kr. Det er en rigtig kvalitests creme fra Irland, der beskytter hovene og fremmer vækst og kvalitet smiley (men hold og det lugter grimt)

• #7   13. aug 2012 Den har gået uden sko indtil jeg fik den i februar men havde meget små hove så derfor kom der sko på smiley

mener sådan noget helt konkret - ved jo godt der skal biotin til men det er lige hvilke produkter der er de bedste erfaringer med smiley

tak for alle svarene smiley

• #8   13. aug 2012 Biotin, dog skal man bruge det i en længere periode før der er virkning.
    Men sørg for at hovene er fugtige - skyld dem lidt med vand.
    -Find en rigtig god hovolie, og smør det på 3-4 gange i ugen smiley

• #9   13. aug 2012 Som sagt er de to som jeg skriver om dem med mest biotin i... jeg bruger selv hoof first og allerede efter 2 mdr. kunne min smed se og mærke forskel...

• #10   13. aug 2012 jeg bruger den fra Travo smiley men der er jo altid en længere periode hvor man ikke kan se virkningerne af det, så man skal ikke give op
    viking er den dårligste biotin at bruge (den er også meget billig)

• #11   13. aug 2012 HoofPak slår nu engang både Hoofmaker og Hoof First i Biotin indhold pr. kg MEN Biotin er langt fra det vigtigeste. Zink og Kobber (organisk) samt aminosyrer er lige så vigtigt for sund hov-vækst.

• #12   14. aug 2012 vil giv ret i at andre ting også er vigtigt som alle de tre produkter har i sig men du skal ikke se pr. kg men hvad hesten for om dagen... hoofmaker 37,5mg biotin om dagen hoofpak 38mg om dagen hoof first 40mg om dagen... Men vil helt sikkert sige at det er de tre produkter der er som virker, hvis man ser på indholdet af dem... Hvilken et man så bruger er jo op til en selv...!!!

• #13   14. aug 2012 Jeg er blevet anbefalet ungulat eller kiselgur til bedre hove.

• #14   14. aug 2012 Vegetabilsk olie kan også bruges (solsikke, raps - whatever) - men fugt hovene først, for olie lukker altså også fugt ude, så det kan give problemer hvis hovene er knastørre.

• #15   14. aug 2012 Sko af, de hove trænger til fred... Boots kan stærkt anbefales... Læs mere på www.hovfokus.dk eller www.sundhov.dk

Biotin er selvfølgelig vejen frem, og det gælder om at finde et produkt med mest muligt i og alle de andre essentielle aminosyrer osv... Travo Biotin 2000 er god, men ganske alm ølgær/tørgær er også super.. Nutricell fra Havens er den reneste jeg har kunne finde på det danske marked...

Carr Day and Martin laver sindssygt gode hov produkter, et til hvert "problem", kan kun anbefale at læse om deres produkter og vælge det der passer til din hest's hovproblemer...

• #16   14. aug 2012 Vil lige rette en udpræget misforståelse når der snakkes koncentration i tilskud eks Biotin.
    Man skal se på indhold pr. kg da daglig dosis er en subjektiv ting. Et eksempel er at HoofFirst har 40 mg Biotin pr 25 gr dosis men HoofPak har 38 mg pr 20 gr. For at finde ud af hvilken der har mest Biotin-koncentration må man regne på samme totale mængde hvorfor HoofPak eks har 47,5mg Biotin pr 25 gr dosis ( ca +6%). En del glemmer denne detalje...... Om 6% har den store betydning skal jeg ikke kunne sige men begynder man at regne på omkostningerne så har det STOR betydning... ihvertfald for mig smiley

• #17   14. aug 2012 jeg har så lært noget andet men lad det ligge... folk må selvom hvad de vil vælge... men det er helt sikkert de tre produkter som man skal vælge imellem hvis man skal se på indholdt, SYNES JEG.

Kommentér på:
BEDSTE MIDDEL FOR BEDRE HOVE?

Annonce