{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Anden særlig race... {{forumTopicSubject}}

Hm jeg kan ikke lade være med at iriterre mig over at man SKAL flytte sin hest til anden særlig race, hvis hesten ikke er Regristret..
Nu ved jeg at min hest Dewalt er 100% Polsk Varmblod.. Men han er ikke regristret.. Og så skal man sætte sin hest som anden særlig race?? Hvorfor? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anden særlig race...
  • #2   15. aug 2012 Ja, for hen er polsk varmblod.
    Han har et lyse grønt pas.


  • #3   15. aug 2012 Jeg aner da ikke hvad Krummis stamtavle er, men enhver kan jo se han er islænder. han skal da ikke flyttes? Håber ikke jeg spørger dumt =)

  • #4   15. aug 2012 Hvis hesten er racetypisk men ikke er registreret i et forbund kan man godt sætte dem under den pågældende race.

    Lige som en fjordhest, den er jo ligesom ikke til at gå fejl af, dog kan man godt se for det meste hvis de er blandinger af fjordhest og noget andet.

    Førhen kunne man sende forslag ind på en ny race hvis den ikke var på listen, ved ikke om man kan det mere?


  • #6   15. aug 2012 Nej men en polsk hest er jo ret tit plettet og derfor sætter folk dem under knabstrupper har jeg set flere gange.

    Eh hest er heller ikke bare en knabstrupper fordi den er plettet...selv om det er et ret så vigtigt kendetegn.

    Jeg synes da godt folk kan sætte en polsk varmblod under denne race hvis de selv er sikker på det er sådan en.

    Hollandsk varmblod er nu også en race og ikke kun et forbund som DV, en hollandsk varmblod er/var en kørehest og er ret nem at kende i langt de fleste tilfælde


  • #7   15. aug 2012 taget fra Bazooms reglement:
    Vi kræver ikke bevis for stamtavle, hvis hesten er racetypisk. Hvis det vurderes, at heste fra forbund ikke er den pågældende race, og derfor sættes under ”Anden særlig race”, kan du uploade bevis på hestens race, og herefter rette tilbage.

    Så hvis din hest er racetypisk polsk varmblod, og du desuden ved at den er det, så smider du den under polsk varmblod :)..


  • #8   15. aug 2012 nina, tænker du ikke på en Gelderland?

    det er nemlig en race i sig selv, men hører også under hollandsk varmblod smiley


  • #9   15. aug 2012 Aamira
    som der står i mit indlæg
    kan hesten sættes under en race hvis den er racetypisk korrekt.
    HG kan dog sætte den under anden særlig race hvis det skønnes at den ikke er racetypisk - og SÅ skal du bevise at den er den pågældende race for at den kan rykkes tilbage..

    du skriver selv at kender man forældrene og at de er samme race, eller kåret i samme forbund, kan man sætte hesten under den race.
    trådstarter skriver at hun ved hendes hest er polsk varmblod, og reglerne skriver den blot skal være racetypisk og man ikke behøver en stamtavle
    så trådstarter kan oprette hesten under polsk varmblod..


  • #10   15. aug 2012
    En hest fra et forbund kan ikke rigtigt være racetypisk.

    Alle brune heste kan være DV'er, holstener, sætditlandsnavnforanvarmblod osv.

    Modsat en fjordhest - de ser ud på en bestemt måde og kan skælnes fra andre racer, derfor kan den være racetypisk.

    Men en brun hest kan være 117 ting, derfor vil jeg ikke mene man kan snakke om at den er racetypisk.

    Ligesom at der er mange ting som en hest kan kåres ind i, selvom den er noget andet eller ikke tavle. BH hestene er jo kåret i 117 ting.


  • #11   15. aug 2012 Når moral er godt, så må dobbeltmoral være dobbelt så godt....

    Christ! Når der skal indkøbes hest, så køber man gerne heste uden stamtavler - for de er ofte billigere, og "det er jo ikke papirerne, man skal ride på".

    Når man så kommer hjem med kræet, så er det lige pludselig sindssygt vigtigt at kunne sætte en race på - og mange gange vil man også gerne kunne sætte et par fancy forfædre på.

    Så køb dog en hest med stamtavle smiley


  • #12   15. aug 2012 hun skrive hun ved den er polsk afstamning, jeg skal ikke være den der kalder hende en løgner :).

    har ingen steder skrevet at hun TROR hun ved det.. hun har skrevet hun ved den er det, og så er jeg faktisk pænt ligeglad med om hun ved moren hedder Olga og faren hedder Rudolf, eller om hun overhovedet gider skrive dem ind her..
    kan på ingen måde se at det skader nogen af vores andres ære, at hun ved den er polsk, men íkke lige har skrevet navnene, eller pludselig ikke kan huske dem, og så alligevel sætter den under polsk varmblod istedet for under Anden særlig Race..


  • #14   15. aug 2012 En broget hest kan da også være masser af racer, og også sagtens være en blanding af racer man ikke ønsker i pintoforening.
    Jeg synes det er noget pjat, hvis man så gerne vil have en racehest, så køb dog en med stamtavle. Ellers så accepter at den lige så godt kunne være en blanding. I mine øjne er alle heste uden stamtavle "uægte" -altså ikke en race. Dog synes jeg ikke det gør dem dårligere eller mindre værd..


  • #16   15. aug 2012
    Ville ikke proppe en tinker eller irish cob ind i det med mindre den var kåret eller havde tavle på det.

    Det er forskellige forbund/racer.

    Viser den sig at være tinker, så flytter man ski da bare den til tinker.


  • #18   15. aug 2012 ukendt = man ved ikke hvad det er
    sådan er det bare.....

    Og ellers må man skisme sætte sig ind i race betegnelser m.m. og hvornår en hest er IC eller Tinker kan man læse sig frem til....


  • #19   15. aug 2012 Eller en helt 3 race smiley

Kommentér på:
Anden særlig race...

Annonce