{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farligste sport?
  • #1   20. okt 2006 Det synes jeg ikk man kan jo komme til skade uanset hvilken sport man går til !! smiley

• #2   20. okt 2006 Nej syntes jeg ikke..har lige haft flækket 2 fingre, og alle siger bare nej nu skal du da ikke ride mere det er alt for farligt...Jeg stopper iikke med at ride bare pga mine fingre har være brækket..

• #3   20. okt 2006 ejh Michala H man være uheldig på mange måde men vis du fx er danser er der jo en meget minimal chance for at du falder om og brækker benet og dør så er der støre chance for at du falder af en hest og dør !

• #4   20. okt 2006 synes da stadig ikk at du kan sige at ridning er den 'farligste' sport.

• #5   20. okt 2006 Det farlige ved ridesport er jo at vi aldrig ved hvad hesten kan finde på . smiley

• #6   20. okt 2006 føler mig ikke på nogen måde mange for at ride men når man ser5 andre ryge af deres pony eller noget ser det bare vildt ud.

jeg var til stævne og en der har sin pony opstaldet der hvor gismo også står var med hun sprang sin bane flot men det sidste spring kommer hun hen mod det og så stiler hun sig jo op i bøjlerne lige inden springet men ponyen løfter det ene forben men laver et slags hop frem så hun falder for over og lander lige på den anden side af spring mens ponyen også springer og den når lige at snidte hendes arm.

• #7   20. okt 2006 *UNDSKYLD laver ldit mange stave fejl

• #8   20. okt 2006 Jeg kan ikke rigtig komme på nogen sport der er farligere end hesten faktisk..

Du sidder på en rigtig stort dyr, den løber rundt med dig på sin ryg, men du ved ikke hvad den tænker.

Har den lyst kan den smide dig af og trampe på dig.

Det er dens hoved det så kører efter - for intet menneske kan hamle op med en hest's kræfter!

• #9   20. okt 2006 igår røg anna(med flying timon) af ham for han blev bange for en jakkexD hun fik en lillebitte hjernerystelse og kunne ikk huske hun fldt af

noget med dyyr er nok det farligste for de er levende væsener

så engan en yuhyggelig scene hvor en cirkus elefant gik ammok og lagde sig ned oven påen af dem der styrede den og så sparkede den til ham som om han var en bold, en mand kkom ham til undsætning men den rullede sig oven på ham så ham der kom til undsætnig død og ham det gik ud over førsdt leveer idag

så man kan jo dø af et dyr(lyder dumt) og man kan styrte med sin hest

så tro at alle sports med store dyr er farlige(selfølgelig ikk lige agillity med sin lille vovse;D)

eller et eller andet racerkøren for du kan jo også komme galt afsted der, men med dyr er det farligere for du kan jo ikke styre dem 100%

• #10   20. okt 2006 Som Theis siger, det er en af de farligste, den ligger højt på listen...

og jeg synes desuden os at ridning er farligt..

• #11   20. okt 2006 Ridning er bestemt en af de farligste sportsgrene, hvilket blandt andet er skyld i, at det ikke er alle fristidsulykkeforsikringer der dækker.

Fx dækker min forsikring ikke, hvis jeg kommer til skade, som følge af styrt...

• #12   20. okt 2006 ridning er bedstemt er farlig sport hvis man ikke passer godt på.. i kan se ham som spillede superman i de gamle film blev lam i hele kroppen efter han faldt af hans hest til en spring konkurrence... han kunne slet ingenting!!! men stadig synes jeg ikke man skal holde op med at ride, bare være lidt mere forsigtig og pas på du ikke bliver for overmodig...!!! jeg er da også faldet af en del gange, det værste som skete med mig var at jeg ikke kunne bevæge min højre arm en dag da jeg ramte jorden forkert...

• #13   20. okt 2006 det kan godt være at ridning er farligt, men det er langt fra den farligste sport syntes jeg .

• #14   20. okt 2006 HVis man ikke mener at ridning er farligt, så er man en af de ryttere der er i "farezonen"...

• #15   20. okt 2006 Nej jeg synes ikk det er en farlig sport.
    den er ikk farligere end hvad man selv gør den til !
    Hvor mange er det ikk der spiller fodbold, håndbold, badminton osv. der efter nogen år ikk kan mere fordi de har knæskader, skulderskader osv..!!!
    det er er MANGE !
    Os med heste stopper ikk på grund af en knæskade !

• #16   20. okt 2006 Golf er den sportsgren der er flest skader indenfor...

• #17   20. okt 2006 ridesport er den 4. farligste sport !

• #18   20. okt 2006 Selvfølgelig er det farligt, men hvis man tager sine forholdsregler, tænker sig om, og bruger sikkerhedsudstyr er der ikke så meget mere man kan gøre :b

• #19   20. okt 2006 ** Nice Little Penguins **
    hvorfor rider du når du selv føler det er farligt?

• #20   20. okt 2006 jeg synes det er farligt, lige som mange andre der skriver i dette indlæg...

men jeg kan godt li sporten.. hvis jeg ikk kunne li den, red jeg ligesom ikke...

• #21   20. okt 2006 Hvorfor rider du selv..??

du siger jo selv at du synes den er farlig, og at du ikk kan komme i tanke om nogen sport der er farligere..

• #22   20. okt 2006 Hey hey - fald dog lige ned på jorden og lad være at være sådan efter mig!

Men hvorfor jeg rider?

Jeg rider fordi jeg synes det er fantastisk at så stort et dyr kan have respekt for et menneske, at det lader folk sidde på den når den kan dræbe så snart den lyster!

Og det har jeg virkelig meget respekt for, og derfor holder jeg af sporten.

Jeg siger jeg ikke kan finde noget der er farligere nej, men jeg siger ikke jeg selv synes det er farligt, bare man viser respekt for dyret og kendes dens grænser.

For jeg er sikker på, at hvis jeg viser Amigo respekt, kender hans grænser og tager mig godt af ham, så længe vil han gå gennem ild og vand for mig.

• #23   20. okt 2006 jeg er da ikk efter dig...

tror bare du har set dig sur på mig... (måske fordi jeg blev træt af alle dine "bedøm Amigo indlæg).

• #24   20. okt 2006 Tror nu det er omvendt - og ka godt finde et eksempel smiley

• #25   20. okt 2006 nej.. det er det ikk.. jeg ved skam godt at du er pisse sur og træt af mig.. såå.

• #26   20. okt 2006 Men det må du da selvom - gider ik spilde tiden på at diskutere din misundelse.. smiley Hej med diG !

• #27   20. okt 2006 ** Nice Little Penguins **
    forresten: HAR godt fået afvide at sådan er du "til man lærer dig at kende.."

• #28   20. okt 2006 ** Nice Little Penguins **
    jeg er ik sur og træt af dig - sys bare det er synd du altid skal være direkte mod mig og kommentere negativt til mig smiley

For jeg er jo ik sådan overfor dig - er jeg ? smiley hvis jeg er vil jeg godt lige se at jeg har været sådan i dine tråde smiley

• #29   20. okt 2006 Ulle :b .

Helt enig smiley

• #30   20. okt 2006 altså i at jeg hellere ville dø i rissporten end i lænestolen smiley

• #31   20. okt 2006 misundelse..?? hva er jeg misundelig over..???

Du har måske fået afvide hvordan en anden synes.. men folk ser og opfatter andre forskelligt...

hvorfor skriver du direkte til mig, hvorfor jeg rider bare fordi jeg synes ridning er farligt..?? det synes mange andre der har skrevet her jo også.. men hvorfor er det lige mig..??

smutter skam nu, for skal ods ud og klippe min hest...

• #32   20. okt 2006 fordi du var den eneste jeg synes skrev direkte at det er farligt - ikke noget med at du gerne ville alligevel smiley

det lød somom du red rundt i frygt - så ville da hører om du blev presset til at ride eller hvad det var?

• #33   20. okt 2006 jeg smutter ogs nu - kan hører min hest kalder smiley

• #34   20. okt 2006 selvf. er den da farlige, men der er mang ting her i livet der er farligt!

men der står et sted, tror det er equipage at iforhold til hvor mange der rider, er det faktisk ikke ret mange ulykker, hvis man tager iforhold til tallet. . .

men det handler jo om at, tænke sig om!

det er specielt i dagligdagen, der er risiko for ulykker, fordi man eks. går rundt i sandaler, rider uden ridehjelm,´trækker uden træktov m,m
    (alle ulykker behøver jo ikke at være til hest! )

• #35   20. okt 2006 Ja... jeg syntes at heste sporten høre med til en af de farligste sport... Nu er det et dyr vi har med at gøre... og dyr er til en hvertid uforusigelige... og kan ikke altid regne med hvad de kan finde på... også selvom man træner horsmanship med den... så er det stadig et dyr vi har med at gøre... og dyr kan forvandle sig til noget skræmmende... smiley

Men efter statistikkerne så høre ridesporten med til en af de farligste sportsgrene..:)

• #36   20. okt 2006 Her er lidt:
    (link fjernet)

• #37   20. okt 2006 synes måske det er klart men man hør også mange der har gjort nogle ting som man enlig godt ved man ikek skal gør med sådan et stort dyr også er det jo klart man kommer til skade hvis man ikke tænker sig om!

• #38   20. okt 2006 nej det syntes jeg bestæmt ikke vis men bare tinker sig lidt om når man færtres med heste så nej

men vis men ikke tenker sig om kan det næmt værer fareligt

• #39   20. okt 2006 hehe.. jeg synes alt med heste er farligt, men jeg er ikk bange for dem..

• #40   20. okt 2006 Jeg mener selv helt personligt, at mange af de uheld der sker, der fordi folk ikke ved nok om hestene, om hvordan de kan reagere på forskellige ting, og at de ikke kan læse hesten signaler godt nok,

Jeg tror mange uheld kan forbyggelse med undervisning rundt omkring på rideskolerne, ikke kun i ridning, men I hvordan en hest lever i det fri, hvilke ting man skal være opmærksom på, i bund og rund hestens pjele osv.

Men jo ridning er en farlig sport, men ikke så farlig som mange gerne vil gøre den til

• #41   20. okt 2006 Gir' helt ret i, at ridning er en farlig sport....
    Det er sikkert også en af de farligste.... Jeg har selv set hvor galt det kan gå... For lidt over et år siden red jeg på min venindes hest, men sagde nej til at alopere på ham, både fordi jeg ikk kendte hesten og fordi jeg havde min alm bukser på og fuck de gnavede bare når jeg sku trave,, så jeg gik ind og skiftede til ridebukser.. da jeg kom ud, red min veninde selv sin hest... de galoperede og han drillede.. daa hun endelig fik ham vent om, tog fanden ved ham og han røg afsted, tror at han bukkede et par gange også røg hun af..
    Idag sidder hun stadig i kørestol og er stadig lam fra maven og ned af....
    Hvis hun ik havde haft hjelm på var det ik sikket hun havde været her idag, såå vil bare minde alle om Hvor vigtigt det er med hjelmen... selv den roligste hest kan blive bange eller gøre noget uforudset...

Men ALT her i livet er farligt, sådan er det bare at leve, det er der ingen der ka' lave om på...

• #42   20. okt 2006 ja det tror jeg på! en af de farligste ihvertfald! men det er nok bare fordi man let kommer til skade med hesten! altså det er jo et dyr! ikke en cykel! men grunden til man kalder det den farligste sport, er nok fordi der er mange der rider - og derfor mange der kommer til skade! fx er faldskærms udspring da sikkert farligere eller noget andet vildt! men det er der jo ikk så mange der lige gør hver dag? og derfor ikk så mange der kommer til skade? kan i følge min pointe?:)

• #43   20. okt 2006 jeg synes ikk ridning er den farligste sport.. det er jo liegså farligt som at køre gross eller sådan noget.. jeg tror mere at kampsport er farligere, da der ikk skal noget til at man får slået den anden ud, eller man får stranguleret dem i et greb under en kamp...:S jeg har erfaringer med både skader i kampsport og ridning, og jeg synes klart at det virker farligst at gå til kampsport...

Kommentér på:
Farligste sport?

Annonce