{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.254 visninger | Oprettet:

Hjælp tynd & gammel hest :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle...
Min og min mors 26 år gammel Knabstrupper Hoppe er siden ca. et halvt år meget tynd og ja også gammel. Min mor har haft dyrlæge ude og fik taget blodbillede osv. Problemet er at hun har ekstremt diarre, som på ingen måder er til at få væk min mor har prøvet alt, væk fra græs på igen ingen wrap men hø i stedet for og alle muglige slags ting.
Dyrlægen ved heller ikke hvad der er galt hat trak 2 dårlige tænder hos hende for 1 måned siden ingen bedring. Min mor er meget til alternativ medicin men også det fører ingen steder hen vi ved bare ikke hvad der er galt vil lige skrive hvad hun efterhånden får fodret:

Maisflakes
Bokashi ( som er special foder som skal hjælpe tarmen med at arbejde rigtig, det er med mikroorganismer)
Så får hun mineralbricks fra Eggersmann

EMIKO HorseCare: flydende krydder for hestens fordøjelses system
Olie 100ml
og Roerpiller lagt i blød
og så får hun noget der hedder på tysk "weidebei" som er foder til heste der står på fold

Nu ik tro hun fik det dårlig af alt det foder det havde hun også før det bliver bare ikke bedre og er meget ked afd et fordi hun ikke ser godt ud...
Dyrlægen troede først det var skjoldbruskkirtel men fandt ikke noget ved blodtest, men jeg mærkede på hendes og den ene side er total hævet men hvad kan det være.
Hendes adfærd er ellers normalt som altid.

I må gerne skrive hvis i har en ide om hvad det er eller i ved noget der kan hjælpe, tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp tynd & gammel hest :(
  • #1   22. aug 2012 Tja...med en så gammel hest er det ikke til at vide, hvis i er uheldige kan det simpelthen være at hestens system er ved at lukke ned pga. alder

• #2   22. aug 2012 Det minder om vores gamle pony, selv om hun ikke var helt så gammel. Hun fik en stofskifte sygdom og hjertet pumpede ikke så godt mere så slimhinderne i munden var violette efterhånden. Dyrlægen ordnede også tænder og det hjalp heller ikke.
    Ang. diarre så kunne loppefrøskaller måske hjælpe. De hjælper både ved diarre og forstoppelse, der står en del om det i Ridehesten, kan ikke lige huske hvilken måned, men det er juli eller august..

• #4   22. aug 2012 tak for svar... er selv klar over at hvis hun ik bliver bedre før vinteren så skal hun vist gå men man kan jo prøve ...
    dyrlægen siger, at hun ik har smerter men det jo begrænset hvor længe en tynd hest kan overleve .... så ja jeg er klar over det og det ik min første hest der skal aflives og jeg vil helt bestemt ik hun har smerter men sagde jo også hun opfører sig helt normalt vrinsker når man kommer osv.

det med loppefrøskaller har jeg hørt før har også givet det videre til min mor tak smiley

• #5   22. aug 2012 Hvad med noget ren lucerne?

Det er masser af proteiner i og det er godt for maven

• #6   22. aug 2012 tak giver det lige videre smiley

• #7   22. aug 2012 hun er jo ved at være en gammel hest smiley jeg ville give hende et helt fransbrød hver dag.. drop loppefrøskallerne og det der olie.. også tror jeg bare jeg ville nyde jeg havde så gammel en hest.. det er jo helt naturligt når den bliver så gamle.. gammel mennesker skider også i bukserne..

er sikker på at det hjælper lidt at skære loppefrøskallerne og olien væk og ind med fransbrødet smiley

• #8   22. aug 2012 ninna j

lyder på en måde positivt tak smiley

og det med blodprøven ja det har dyrlægen taget men min mor vil ha han laver et stort blodbillede nu ved ik om dyrlægen har været der bor desværre 400 km fra mor og hest væk...

• #9   22. aug 2012 smiley selv tak smiley

• #11   22. aug 2012 ja det rigtig men dyrlægen sagde at hun ik skulle opløse dem som normalt men sådan at de trækker lidt væske. de der roerpiller smiley hvorfor er frøgræs bedre en hø? smiley

• #12   22. aug 2012 Frøgræs er der jo ingen foderværdi i så det er da meget bedre at give den hø

• #13   22. aug 2012 ved godt det lyder trist, men jeg er enig med flere på tråden om at det desværer nok er sidste vers din hest kører på nu, jeg havde samme problem med min traver på 27. Jeg gik det samme igennem som dig med dyrlæger, foder og div.Jeg gav ham groov 125 fra kraft,som sidste udvej og det hjalp i en kort periode, men måtte tage den hårde udvej tilsidst, da jeg ikke ville holde ham i live for min skyld, når jeg kunne se det gik den forkerte vej. Så for Jeres begge skyld, sig farvel nu hvor den har det ok, det kan hurtigt vende og det vil være synd for jer begge... smiley

• #15   22. aug 2012 super tak for alle svar smiley

• #16   22. aug 2012 I kunne eventuelt prøve noget havre... Det gør nogle heste lidt friskere, men hvis man valser det kan hestene bedre fordøje det. Den anden idé er noget byg... Også valset, da der er godt med fedt i det. Tredje og sidste forslag er kondition, mindre lunger og nogle muskler. smiley

• #18   23. aug 2012 Nyt fra dyrlægen... Sally har betændelse i tarmen og derfor kan hun ik optage "æggehvide" til at blive tyk igen... hun får medicin nu som skal hjælpe og så ser vi på om det hjælper, tænkte måske i var interesseret i hvad dyrlægen sagde.

Hilsen Hanna

Kommentér på:
Hjælp tynd & gammel hest :(

Annonce