{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

Hvis forsikring dækker....???? {{forumTopicSubject}}

Hej derude..
Jeg er i den uheldige situation at min elskede hest for nogle uger siden rendte ud og blev kørt ned, hesten blev aflivet og bilen blev temmeligt smadret...
Nu er det så at mit tvivls spørgsmål kommer, for jeg ved at i gamle dage var det altid bilens forsikring der skulle dække eventuelle skader, men så kom der nye regler da hestene skulle ansvars forsikres...
Hvem skal betale for at få repereret bilen?
Mit hegn var 100% iorden og blev inspiceret af politiet dagen efter, hesten havde grime på, så jeg har jo mit på det rene.... Hesten var endten hoppet over hegnet elller på en eller anden måde gledet under, for der var ingen huller i hegnet... jeg har 130 cm højt hegn med 2 tråde af polyreb samt en støder der siger spar 2, så alt var virkeligt i skønneste orden...
Det er nu snart ved at være en måned siden, og jeg har ikke hørt fra bilen, men har fået min livsforsikring på hesten, men tør ikke gå ud og købe en ny før jeg er helt sikker på min sag omkring skade på bilen (havde ikke ansvarsforsikret hesten, så skal jeg betale bilen skal jeg bruge livsforsikringen)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis forsikring dækker....????
  • #1   3. sep 2012 Det er lovpligtigt at have ansvars forsikret sin hest, hos nogle selskaber er de dækket af indboforsikringen, så det ville jeg tjekke om var tilfældet

• #2   3. sep 2012 Jeg ved godt at hesten skal være ansvars forsikret.... Men det var den altså ikke, og det er jo heller ikke det spørgsmålet gik på....

Men omvendt havde jeg mit på det rene med hegn osv. og hende i bilen kunne jo også bare have holdt øje med vejen, jeg har selv i alle aftnerne siden holdt øje med stykket, og lige præcis på den vejstrækning vil jeg mene at man burde have set en løs hest uanset om man havde kort eller langt lys på... Der er jo også noget med at det ikke tæller som en løs hest når den har grime på...

• #3   3. sep 2012 jeg snakkede med mit forsikrings selskab da det kom frem og de sagde den var dækket ind under min inbo forsikring som maja skriver det tror jeg det er ved alle forsikring selskaber men ved det ikke præsis

• #4   3. sep 2012 Ved godt det ikke er selve spørgsmålet; men er du sikker på at din hest ikke var ansvarsforsikret gennem livsforsikringen?
    Hvor var den forsikret henne?

• #5   3. sep 2012 Hvor har du din indboforsikring?

• #6   3. sep 2012 Da vi tjekkede dækkede indboforsikring én hest, har du mere end en skal du have hestene forsikret hver for sig eller have en anden forsikring fx. landbrugsforsikring der dækker..
    Da jeg havde en hest der blev kørt ned blev hegnet også tjekket og politiet sagde god for hegnet og derved lå den hos bilens ejer.. Dog overlevede min hest og hun havde ikke grime på..
    Jeg ville selv tage kontakt til bilens ejer og spørge om deres forsikring har taget sig af skaden, eller hvad der skal ske.. Eller ringe og spørge politiet eller en jurist..

• #8   3. sep 2012 Fandt lige dette:

Ny Hesteansvarsforsikring

I forlængelse af regeringens ændring af lov om hold af heste, tilbyder Dansk Hesteforsikring nu en helt ny hesteansvarsforsikring, der ud over det sædvanlige juridiske ansvar også dækker krav om erstatning rejst efter det nye objektive ansvar for løsgående heste.

Forsikringen er tiltænkt hesteejere, der eksempelvis har heste, som ikke er omfattet af en livsforsikring, og dermed heller ikke en ansvarsforsikring for hesten.

Så det kan være at hestens livsforsikring dækker skaden....

• #9   3. sep 2012 Har man livsforsikring har man altså som regel også ansvarsforsikring.. Jeg har ansvarsforsikring i min indboforsikring, men da jeg livsforsikrede min hest måtte jeg betale 100kr til ansvarsforsikring hos mit selskab også.

• #10   3. sep 2012 Jeg har ikke nogen indbo eller ansvar på mig selv... Og det var ikke inkluderet i livsforsikringen.... Så hesten var ikke ansvars forsikret det er helt sikkert.......

• #11   3. sep 2012 Og jo som jeg siger, jeg har selv efterfølgende når jeg har kørt i bil holdt øje med det stykke af vejen hvor ullykken skete, og hvis ellers billisten havde været ordentlig opmærksem på vejen og ikke har kørt for stærkt, så kunne den være undveget... Desuden var der kommet en modkørende der undveg hesten, så føren af bilen der ramte hesten burde have set at den modkørende lavede nogle akutte drejninger osv. og burde have reageret på dette.... Der var høje træer på begge sider af vejen, så hesten har ikke kunnet komme ude fra en mark og rendt ind foran bilen, den har løbet langs med vejen hvor lygteskæret rammer og er så drejet ud på vejen... Så jeg mener til en hver tid det kunne have været undfået hvis føren havde være opmærksom

• #13   3. sep 2012 Det er dig der skal dække skaderne. Heste skal jo stå på folden og ikke på vejen. Hvis du har en indboforsikring er din hest højst sndsynlig dækket ind.

• #14   3. sep 2012 det er da lov pligti at ha ansvars forsikring på sin hest nu er det ikke

kh lene

• #15   3. sep 2012 Hov læste ikke det hele. du har et problem da...uopmærksom bilist eller ej, din hest var på vejen og den er altså løs selvom den ahr grime på.En hund er også løs kun med halsbånd. Må da håbe du ikke også får en bøde da det jo er lovpligtigt at have en ansvarsforsikring på sin hest. Må håbe bilen ikke er totalskadet og meget dyr.

• #16   3. sep 2012 Jo det er lovpligtigt med ansvarsforsikring.... Og nej jeg har ikke nogen indbo forsikring, som jeg skrev tidligere...
    Jeg ved godt at det er mit eget ansvar at sørge for forsikringer, og det er heller ikke det jeg brokker over, jeg ville bare høre om der rent faktisk er nogen der ved noget om det.... Og indtil videre ser det ikke ud til at der er nogen der ved noget om det...
    JEG VIL GERNE VÆRE FRI FOR FLERE INDLÆG DER GÅR PÅ MIN OM JEG HAR ANSVARS FORSIKRING ELLER EJ....
    Jeg vil bare vide om ansvaret ligger hos mig eller hos billisten....

• #17   3. sep 2012 Der skal være rytetr på hesten for at den ikke betragtes som løsgående.

• #18   3. sep 2012 Men hvordan kan det så være jeg ikke har hørt noget? Der er jo trods alt gået over en måned nu..

• #19   3. sep 2012 Jeg har lige læst lidt... du skriver dit hegn var i orden...så tror jeg du er heldig...
    Læs:
    Den gældende retstilstand er som anført under pkt. 2.1.1 ovenfor, at besidderen
    af en hest alene kan pålægges et erstatningsansvar for de skader, der
    forvoldes ved sammenstød med biler m.v., hvis det kan bebrejdes besidderen,
    at skaden er sket, dvs. hvis der er handlet forsætligt eller uagtsomt. Det
    kan f.eks. være tilfældet, hvis en hest er sluppet løs på grund af mangelfuld
    indhegning.
    Bevisførelsen om årsagerne til, at en hest et sluppet løs, kan i praksis ofte
    være vanskelig, og bilisten vil derfor ofte selv komme til at stå med de økonomiske
    konsekvenser af ulykken, selv om vedkommende er uden skyld i
    ulykken. Bilens ansvarsforsikring dækker ikke skader på føreren, og har
    denne ikke tegnet ulykkesforsikring, og kan det ikke bevises, at besidderen
    af hesten har handlet ansvarspådragende, vil føreren kunne stå tilbage med
    en stor økonomisk byrde.

http://www.ft.dk/samling/20071/almdel/reu/bilag/13/401377.pdf

• #20   3. sep 2012 Jeg mener hel sikkert at det er dig der skal betale for skaderne. Det er netop derfor Ansvars forsikring på hestene er kommet. Men fhvis du vil være hel sikker. Så ring til din forsikring og forhøre dig. De kan nok bedst give dig det rigtigste svar.. smiley

• #21   3. sep 2012 Takker smiley Politiet mente heller ikke det var mit ansvar, men de var nemli ikke sikre... Jeg har som sagt lige fået livsforsikringen på hesten, og var ansvaret mit ville jeg være nødt til at bruge livsforsikringen på det, og så ville jeg ikke kunne få en ny hest...

• #22   3. sep 2012 Har haft ringet til min heste forsikring, men det vidste de ikke noget om... Og som sagt har jeg ikke nogen personlige forsikringer...

• #23   3. sep 2012 Jeg vil mene at du slipper.Så hip hurra for hegn der fungerer.

• #24   3. sep 2012 Hvis du kan finde ud af hvilket forsikrings selskab bilen er dækket under, kan du ringe til dem og spørge ad. Der kan godt gå ret lang tid før du får svar.
    Det forsikrings selskab du selv har SKAL da vide om din hest var ansvars forsikret eller ej. Det en ommer. Ring til dem igen og forlang et ordenligt svar.
    Bor du alene eller stadig sammen med dine forældre? Måske deres inboforsikring dækker, det kommer lidt an på hvor gammel du er, hvis din heste forsikring ikke dækker.
    Der er dog noget der tyder på at der er en der har lukket din hest ud. Lyder lidt mystisk at din hest kryber under eller springer 130 cm for at komme ud.
    Men du må da gerne melde ud når du har fået besked.

• #25   3. sep 2012 Hvis du ikke på nogen måde har ansvarsforsikring -hverken separat eller gennem indbo, så er det dig der hænger på betaling af skaderne. Osse selvom dit hegn var 100% iorden.

Jeg har en veninde der var ude for næsten det samme i starten af sommeren da 2 af deres shetlændere rendte ud. Den ene blev ramt af en bil og måtte efterfølgende osse aflives.
    Hun havde heller ingen former for forsikring, så hun kom til at stå med hele molevitten selv.

Kommentér på:
Hvis forsikring dækker....????

Annonce