12. maj 2010 Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 159 Svar: 1.994
Alt løber rundt?? {{forumTopicSubject}}
Hej hg
Synes jeg har set nogle stykker her på som selv betaler alt til deres hest, og ville høre hvordan I får det til at løbe rundt?
Jeg er 14 år, så tænker på jer der er omkring min alder.
Jeg kan bare ikke se nogen mulighed for at kunne tjene så mange penge om måneden (altså mindst 3000 kr ca.) og stadig have tid til hest og lektier. Uanset hvor meget jeg vender og drejer den i hovedet, så kan det bare ikke løbe rundt for mig. Er det overhovedet muligt at finde jobs hvor man kan tjene så meget når man stadig har jobs i huset (dog med lidt lommepenge).
Drømmer selv om at få hest, men vil jeg opstalde på et sted med ridehus, så skal jeg da af med rigtig mange penge om måneden! Har da også tænkt over billigere alternativer, men det er jo stadig rigtig dyrt. Så er der jo også dyrelægeregninger, forsikring, udstyr osv... Og hvad nu hvis man lige pludselig har en hest der står syg, og en meget dyr regning fra dyrelægen. Ja jeg kan ikke få det til at hænge sammen, så vil meget gerne høre andre
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 561
Det ville jeg slet ikke kunne overskue :3
Blogger
Følger: 74 Følgere: 267 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.982
Men nu ved jeg det er hårdt arbejde at have hest, og selv betale for den. Jeg er så heldig, at min mor hjælper med udgifterne, men derfor er det stadig *bib* dyrt. Også er det tidskrævende. Både arbejde, så man kan tjene nok og arbejdet med hesten, og skolen. Jeg kan godt forstå du ikke kan få det til at løbe rundt. Nogle dage er det lettere at nå, end andre
jun 2012
Følger: 59 Følgere: 54 Heste: 1 Svar: 99
Desuden betaler de dyrlægeregninger og vi ved endnu ikke med sko og tænder...:-)
Så jeg betaler for alt jeg kan i det daglige. Men til gengæld har jeg også 2 job samt 10. klasse, men kan sagten få det til at gå
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Jeg havde sparet op ved at gå med aviser . Betalte selv alt til ham.
Havde også sparet op til min hest nr. 2.
Mine forældre betalte INTET.
Da jeg begyndte i gymnasiet etc., havde jeg ekstra job for at få penge til hesten.
jun 2012
Følger: 59 Følgere: 54 Heste: 1 Svar: 99
Men jeg har ham også bare opstaldet ved naboen, så det er ike så dyrt 500 om måneden i sommerperioden:-)
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 124 Svar: 1.028
Mine udgifter lyder således:
Opstaldning:1650,- månedligt
Transport(tog): 300,- månedligt
Foder: 350,- månedligt
Jeg tjener 2000-2800,- om måneden, og arbejder 1x ugentligt
Derudover har jeg, inden jeg fik ham, sparet 5000,- sammen og lagt ind på lukket konto, i tilfælde af dyrlægeregninger. Jeg lægger ikke mere til side om måneden.
Mine forældre betaler foderet, og så lægger jeg dét jeg kan om måneden, og så har jeg ofte et par hundrede tilbage til mig selv.
Jeg har en 3-års, så jeg rider ikke endnu, og dermed er jeg ikke i stalden i over 3 timer, som jeg ville være når vi begynder ridning.
Skole kommer på lige høj priotering, jeg laver de lektier der er mest nødvendigt, og følger godt med i skolen, samtidig med jeg er i stalden næsten hver dag. Der er ikke så meget tid til veninder, så må de også med i stalden, da det er en stor del af min hverdag/mit liv.
Ingen tvivl om det er lidt stressende, men jeg nyder mere end jeg yder
feb 2009
Følger: 92 Følgere: 87 Heste: 7 Svar: 383
jeg har dog selv betalt Elbina og der efter ville mutti betale, jeg har aldrig haft et arb. og nej vi svøber os ikke i penge men jeg bruger ikke penge på andet end min hest stort set. så det er ikke sådan at hun skal betale til shopping ture med veninderne eller sår'n
maj 2010
Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 159 Svar: 1.994
Jeg skal selv betale alt mit tøj (får 600 kr i tøjpenge om måneden). jeg må godt bruge tøjpengene til andre ting, det bestemmer jeg helt selv. Så tjener jeg 150 kr om ugen, for at gøre hele vores hus rent (2 timer ugentligt ca.), hænger vasketøj op, og så laver jeg også aftensmad ca. 1 gang ugentligt, hjælper selvfølglig også bare generalt med at tømme opvaskemaskinen, og med at tørre af efter opvasken engang imellem
Jeg giver også lektiehjælp til min nabos datter ca. 1 gang om ugen, det får jeg 50 kr for pr. gang (bruger en time på det).
Overvejer meget kraftigt at spørge om jeg kan få nogle flere jobs af mine forældre eller en avisrute. Så tjener lidt, og arbejder også en del for mine penge! Men ja derfor kan jeg jo som sagt ja stadig ikke få det til at hænge sammen. Men mange tak for svarene
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 645
Men hvor er du fra? måske man kender én eller to som har en stald i nærheden af dig
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 271
maj 2010
Tyskertinker: Jeg har en rigtig dejlig part, som jeg faktisk startede på i starten af sommerferien. Men her for nok snart et halvt år siden, der snakkede mine forældre om at jeg måske skulle have min egen om et år ca.
Det var så før jeg fik min første privat part (har redet 3,5 på rideskole før det). Vi har ikke snakket så meget om det siden, men har lagt et lille budget, men blev aldrig sådan "100%" færdig.
Men håber da meget på at hvis jeg viser stort ansvar, at det kan blive en mulighed til min konfirmation. Min søster er på efterskole det her år, så jeg vil i hvert fald hellere have min egen hest end komme på efter skole!
Men tak for de søde ord!
Amalie: Tak for svar!
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 645
maj 2010
maj 2010
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 271
maj 2010