{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Alt løber rundt?? {{forumTopicSubject}}

Hej hg smiley

Synes jeg har set nogle stykker her på som selv betaler alt til deres hest, og ville høre hvordan I får det til at løbe rundt?
Jeg er 14 år, så tænker på jer der er omkring min alder.
Jeg kan bare ikke se nogen mulighed for at kunne tjene så mange penge om måneden (altså mindst 3000 kr ca.) og stadig have tid til hest og lektier. Uanset hvor meget jeg vender og drejer den i hovedet, så kan det bare ikke løbe rundt for mig. Er det overhovedet muligt at finde jobs hvor man kan tjene så meget når man stadig har jobs i huset (dog med lidt lommepenge).
Drømmer selv om at få hest, men vil jeg opstalde på et sted med ridehus, så skal jeg da af med rigtig mange penge om måneden! Har da også tænkt over billigere alternativer, men det er jo stadig rigtig dyrt. Så er der jo også dyrelægeregninger, forsikring, udstyr osv... Og hvad nu hvis man lige pludselig har en hest der står syg, og en meget dyr regning fra dyrelægen. Ja jeg kan ikke få det til at hænge sammen, så vil meget gerne høre andre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alt løber rundt??
  • #1   3. sep 2012 Jeg ville aldrig kunne få tid det hele, hvis jeg også skulle arbejde. For det kunne godt tænkes at man skulle arbejde meget for at MINDST skulle tjene 3000/md.
    Det ville jeg slet ikke kunne overskue :3

• #2   3. sep 2012 Nu er jeg godt nok 17 år, men det er så svært at få arbejde som 14 årig smiley Bare lige så du har det i baghovedet smiley
    Men nu ved jeg det er hårdt arbejde at have hest, og selv betale for den. Jeg er så heldig, at min mor hjælper med udgifterne, men derfor er det stadig *bib* dyrt. Også er det tidskrævende. Både arbejde, så man kan tjene nok og arbejdet med hesten, og skolen. Jeg kan godt forstå du ikke kan få det til at løbe rundt. Nogle dage er det lettere at nå, end andre smiley

• #3   3. sep 2012 Mine "forældre" har betalt, så jeg har kun betalt en lille del af beløbet som betyder at når jeg bliver 18 skal jeg købe den for de penge de har givet eller jeg giver den til ham, eller jeg sælger den helt, så alt over den pris de har givet får jeg :-))
    Desuden betaler de dyrlægeregninger og vi ved endnu ikke med sko og tænder...:-)
    Så jeg betaler for alt jeg kan i det daglige. Men til gengæld har jeg også 2 job samt 10. klasse, men kan sagten få det til at gå smiley

• #4   3. sep 2012 Jeg købte min 1. hest, da jeg var i 8. klasse.

Jeg havde sparet op ved at gå med aviser . Betalte selv alt til ham.

Havde også sparet op til min hest nr. 2.

Mine forældre betalte INTET.

Da jeg begyndte i gymnasiet etc., havde jeg ekstra job for at få penge til hesten. smiley

• #5   3. sep 2012 (til tidligere)
    Men jeg har ham også bare opstaldet ved naboen, så det er ike så dyrt 500 om måneden i sommerperioden:-)

• #6   3. sep 2012 Jeg er 15 år og går i niende klasse(nok ligesom dig) og jeg har egen hest.
    Mine udgifter lyder således:
    Opstaldning:1650,- månedligt
    Transport(tog): 300,- månedligt
    Foder: 350,- månedligt
    Jeg tjener 2000-2800,- om måneden, og arbejder 1x ugentligt
    Derudover har jeg, inden jeg fik ham, sparet 5000,- sammen og lagt ind på lukket konto, i tilfælde af dyrlægeregninger. Jeg lægger ikke mere til side om måneden.
    Mine forældre betaler foderet, og så lægger jeg dét jeg kan om måneden, og så har jeg ofte et par hundrede tilbage til mig selv.
    Jeg har en 3-års, så jeg rider ikke endnu, og dermed er jeg ikke i stalden i over 3 timer, som jeg ville være når vi begynder ridning.
    Skole kommer på lige høj priotering, jeg laver de lektier der er mest nødvendigt, og følger godt med i skolen, samtidig med jeg er i stalden næsten hver dag. Der er ikke så meget tid til veninder, så må de også med i stalden, da det er en stor del af min hverdag/mit liv.
    Ingen tvivl om det er lidt stressende, men jeg nyder mere end jeg yder smiley

• #7   3. sep 2012 jeg betaler bogstavligtalt ikke en skid. det vil sige udstyr som ikke er nødvendigt betaler jeg selv, men ellers betaler mor alt for vores 4 ponyer og min hest.

jeg har dog selv betalt Elbina og der efter ville mutti betale, jeg har aldrig haft et arb. og nej vi svøber os ikke i penge men jeg bruger ikke penge på andet end min hest stort set. så det er ikke sådan at hun skal betale til shopping ture med veninderne eller sår'n

• #8   3. sep 2012 Jeg er lige startet i 8. klasse, så begynder også med karakterer nu.
    Jeg skal selv betale alt mit tøj (får 600 kr i tøjpenge om måneden). jeg må godt bruge tøjpengene til andre ting, det bestemmer jeg helt selv. Så tjener jeg 150 kr om ugen, for at gøre hele vores hus rent (2 timer ugentligt ca.), hænger vasketøj op, og så laver jeg også aftensmad ca. 1 gang ugentligt, hjælper selvfølglig også bare generalt med at tømme opvaskemaskinen, og med at tørre af efter opvasken engang imellem smiley
    Jeg giver også lektiehjælp til min nabos datter ca. 1 gang om ugen, det får jeg 50 kr for pr. gang (bruger en time på det).
    Overvejer meget kraftigt at spørge om jeg kan få nogle flere jobs af mine forældre eller en avisrute. Så tjener lidt, og arbejder også en del for mine penge! Men ja derfor kan jeg jo som sagt ja stadig ikke få det til at hænge sammen. Men mange tak for svarene smiley

• #9   3. sep 2012 Jeg går i 2.HF og er 17år, og har også en hest som jeg betaler ALT til selv. smiley Dog står hun hjemme, så der spar jeg lidt betaler ´´kun´´ 1200kr om året i leje af den fold de går på. Men ellers skal jeg selv betale for alt til hende, sko, foder, dyrlæge, ormekur, tænder, vac., forsikring mm. Jeg har haft arbejde på en planteskole om sommeren hvor jeg arbejder næsten hele sommerferie + efter skolestart, så underviser jeg 4 piger, og gør rent for min storebror. Så når jeg kommer sent hjem fra skole (16 15) Så det ud og undervise, hjem til min lille hund på 17 måneder, ud til hestene og ride, også lektier. smiley Så du skal også gøre op med dig selv, om du overhovedet vil have tid til, at ride din hest og hygge med den, hvis du selv skal tjene pengene til den. Der er mange ting man så tit ikke kan være med til, hygge med veninderne efter skole, fester i weekender mm. fordi du skal op og på arbejde dagen efter, og bagefter ud til hesten smiley Jeg har dem som sagt stående hjemme, og køber så bare ridehus kort til 250kr om måneden. som er 15 minutter væk. smiley

Men hvor er du fra? måske man kender én eller to som har en stald i nærheden af dig smiley

• #10   3. sep 2012 Jeg er jo så heldig at mine forældre betaler alt til ponyerne, altså foder, undervisning osv. Er dog så heldig at have den mulighed for at have dem hjemme smiley Jeg får så ikke lommepenge, og jeg er heller ikke dem der render i det nyeste mode, medmindre jeg selv har betalt smiley Har lige lagt 8000 kroner for nyt udstyr, der dog gerne skal kunne holde i 5 år cirka smiley Vi har tre ponyer hjemme, og jeg går i ottende ligesom dig smiley Vi kører til undervisning en gang om ugen, og får dressurundervisning hjemme, hvis der er behov for det, da jeg har godt og vel redet seriøst dressur 3½ år før jeg blev springrytter, så den smule dressur på dem kan jeg selv klare smiley Til fødselsdage og sådan ønsker jeg mig dog også primært ting til ponyerne, da det er det jeg bruger mest min tid på udover skolen, da min skole kommer i første række og ponyerne i anden smiley Jeg har ikke meget tid tilovers til vennerne, men de forstår da de kan mærke på mig, hvor meget det her betyder for mig smiley Og så fordi flertallet af mine venner rider selv smiley Plus jeg snart er ved at være klar til landsstævnerne med min ene pony, og der kommer selvfølgelig også mange flere udgifter der, men jeg har desværre kun 1-1½ tilbage på pony, grundet min højde og drøjde desværre, og har lidt mistet noget af trygheden efter min ene pony, der nu er aflivet, har mistet fodfæstet tre gange med mig, så vi har styrtet... Det har kostet en martingal og en enkel bom på Barthahus... Men ved da at dem på min årgang, at flere af dem går med aviser, og de tjener godt og vel 2000 kroner på det hver måned smiley Go for it!

• #11   3. sep 2012 Anna Sofie: Jeg bor på midtsjælland, tæt på Roskilde, så ikke det billigste område mht. priser på opstaldning smiley

Tyskertinker: Jeg har en rigtig dejlig part, som jeg faktisk startede på i starten af sommerferien. Men her for nok snart et halvt år siden, der snakkede mine forældre om at jeg måske skulle have min egen om et år ca.
    Det var så før jeg fik min første privat part (har redet 3,5 på rideskole før det). Vi har ikke snakket så meget om det siden, men har lagt et lille budget, men blev aldrig sådan "100%" færdig.
    Men håber da meget på at hvis jeg viser stort ansvar, at det kan blive en mulighed til min konfirmation. Min søster er på efterskole det her år, så jeg vil i hvert fald hellere have min egen hest end komme på efter skole! smiley
    Men tak for de søde ord! smiley

Amalie: Tak for svar! smiley

• #12   3. sep 2012 Åh der kender jeg desværre ikke lige nogen.. Bor selv ved Tisvilde, så kan ikke engang tilbyde, at den kan stå billigt hos mig smiley Det er også ret dyrt at have hest her oppe af..

• #13   3. sep 2012 Skal også lige siges, at mine forældre har nogle okay jobs, og min mors største bekymring er om jeg vil få tid til alting, men hun tror nu aldrig jeg har tid til noget smiley

• #14   3. sep 2012 Ja det er en af de dårlige ting ved at bo på sjælland! smiley

• #15   3. sep 2012 Ja! smiley Vi kan have tre hjemme for éns pris, hvis den skal opstaldes smiley Bor selv på Sjælland, dog den forkerte retning smiley Hundested smiley Bor du langt væk fra Rideklubben i Roskilde? Da vi kender nogen der bor i nærheden vidst smiley

• #16   7. sep 2012 Altså jeg bor 15 min kørsel fra Roskilde. Jeg cyklede selv til dyreskue pladsen (for at komme til store hestedag), og det tog 35 min ca. smiley

Kommentér på:
Alt løber rundt??

Annonce