{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Klippes eller ej? {{forumTopicSubject}}

Ja. Jeg står nu her og overvejer om jeg skal få klippet Picasso til vinter. Problemet er bare, at han går på fold med elevhestene fordi så har han mulighed for at gå mest muligt på fold.
- Her er ca. 10-13 andre heste. Han kommer ofte ind fra fold med skræmmer efter spark og bid. Og så tænker jeg, om ikke hans dækken vil blive fuldstændig ødelagt?

Han er blevet klippet og gået med dækken alle andre år, og vil komme til at gå ude meget mere end han plejer.

Hvad tænker i? - Dækken vs. ikke dækken? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klippes eller ej?
  • #1   5. sep 2012 det kommer jo an på hvordan du bruger ham, med ridning osv. det er ikke så praktisk at have en langhåret hest hvis du rider meget ofte, da en hest med lang vinterpels tager lang tid at tørre, og kommer til at fryse på fold lige efter træning om vinteren ellers. hmm men det med at han bliver behandlet dårligt, er det ikke en diskussion om evt at vælge at have hesten et andet sted, for det er da ikke rart hvis han bliver bidt og sparket jævnligt (sådan forstod jeg det), end diskussionen er om der skal være dækken eller ej... men ja dækken er dyrt og ja de går i stykker smiley

• #2   5. sep 2012 Altså hvis du vælger at klippe ham og sætter ham på fold uden dækken ville det jo være synd, hvis det var det din hentydning var smiley Men bliver han redet meget? Sveder han meget osv? Fordi så er en en klipning ihvertfald det værd smiley

• #3   5. sep 2012 Han ride stort set hver dag, i "hård" dressur. Det vil sige samling, og diverse øvelser og bliver presset.
    Han bliver IKKE klippet uden dækken. Enten klippet + dækken, eller intet smiley
    Han kan ikke flyttes smiley Han er forholdsvis ny, og skal lige lære sin plads i flokken. smiley

• #4   5. sep 2012 Og ja, han sveder smiley

• #5   5. sep 2012
    Hvorfor ikke klippet uden dækken? :o)
    Så slipper du med besværet med at skulle ud og købe 117 nye dækkener og have en hest der måske ikke kan komme på fold fordi dens dækken er ødelagt.

• #6   5. sep 2012 Man kan også få sådan noget bid-stop spray fra Blue Horse til dækkener. Det brugte jeg med stor succes et enkelt år, de smager lige et par gange og gider så ikke det mere. Bare husk at sprøjte dækkenet udendørs, da det 'støver' ret meget og smager forfærdeligt smiley

• #7   5. sep 2012 Krikken - Klippe ham, for så at sende ham klippet ud i kulden. Han kommer da til at hundefryse?? Har jeg misforstået dig eller?
    Bidstop er måske en mulighed. Tror jeg vil prøve med det, og se om dæknet holder smiley

• #8   5. sep 2012
    Hesten kan klippes så den ikke fryser uden dækken :o)
    Zolo gik med den her klipning uden at fryse:

På et tidspunkt fik han regndækken på fordi det var irriterende med en våd mudret hest, men ikke andet.
    (link fjernet)

• #9   5. sep 2012 Klippe + dækken smiley

• #11   5. sep 2012 syntes også du skal klippe, og så på med dækkenet..
    de kan jo lappes.

p.s hvis du mangler dækkener- så har jeg mange i str 125 smiley

• #12   5. sep 2012 Krikken, det er også max. man må klippe den uden den går med dækken da smiley
    jeg mener dit link
    men det kommer selvfølgeligt an på vejret

• #13   6. sep 2012 Hvis den bliver bidt/sparket, ville jeg netop lægge dækken på. Om de går i stykker? Jah, det gør "alle" jo. Selv rambo.

Mine rhino og rambo har dog holdt godt indtil videre.

Men dækkener beskytter faktisk ret godt med sår - ja, ikke på benene, naturligvis. Og mener, min fik en hævelse under dækkenet efter spark, men dækkener bøjer af for de værste skrammer.

Nogle bruger sådan noget bygge-tape, som er billigere og bedre end tear-aid.

Og kan anbefale kineser-tråd, alm. holdt kun et par dage for mig i vinters, så syede konstant (det var syningen ved V-fronten, der hvor der er velcro).

Kommentér på:
Klippes eller ej?

Annonce