{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Salgsvideoer.. Puh ha... {{forumTopicSubject}}

Sad lige og så på nogle heste til salg på nettet..
Nogle gange kan valget af videoerne godt nok undre mig.

Normalt er jeg også til at heste bliver redet lidt dybt, altså frem og ned.
Fik det helt dårligt over at se denne video.. Det er altså fra en dansk salgsstald.
http://www.youtube.com/watch?v=bYLOz6HZrFY&feature=player_embedded

Kan slet ikke lide 'formen' af hals/nakke.. smiley

Men hvad mener i? Ville i nogensinde tage op og se på sådan en hest der bliver redet rundt sådan?

Har i nogle salgsvideoer i undrer jeg over?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salgsvideoer.. Puh ha...
  • #1   21. sep 2012 Nu kan jeg se det er en salgsvideo fra JM Horses - eller det er jeg ret sikker på det er.
    Og dem er jeg i forvejen ikke særlig imponeret af :-).
    Men nej, jeg ville aldrig tage ud og kigge på en hest som gik sådan der i salgsvideoen, så hellere kigge på en der render med snotten i vejret!

Gik den frem og ned, jo - men det er jo også noget helt andet end op og ind :-).
    så, nej det ville jeg ikke...

• #3   21. sep 2012 Ej puha.... Tænk at man bruger sådan noget video, til salgsvideo....... Hmm.

• #4   21. sep 2012 Det kommer helt an på, hvor længe den er redet sådan - altså om den har været redet sådan hele livet, for så kan den nemt have mange smerter i muskler mv, som tager lang tid at ændre på. Men hvis den blot har været der i en måned, og ikke tidligere er redet sådan, ser jeg intet problem i det smiley

Men pænt ser det i hvert fald ikke ud! smiley

• #5   21. sep 2012 Jeg ville ikke tøve med at tage afsted og se hesten, hvis den havde min interesse..

I mine øjne ligner det blot en ung og urutineret hest.. For jeg synes bestemt ikke rytteren sidder og rykker den der ind med vilje

• #6   21. sep 2012 Hesten er 8 år gammel..
    Man kan se når hesten prøver at søge lidt op med næsen, bliver den lige pillet ind igen.
    Tænker lidt, at en 8 årig, der går helt derind, så virkelig svær at få pillet det af den igen..

Men forstår bare slet ikke, hvorfor de vælger sådan en video at bruge til salgsvideo..

• #7   21. sep 2012 Ja rytteren ser ikke ret rutineret ud men synes altså ikke hun piller den i munden eller noget. Jeg rider pt en der gør lige sådan men af sig selv hvor jeg er ved at få den op derfra og frem. Den er en lækker springer og går normalt når den springer. Ikke en som jeg ville være bange for at prøve

• #9   21. sep 2012 Stakkels hest. Nej jeg ville aldrig tage op og kigge på hest hos nogen der tilsyneladende er SÅ uvidende og uprofessionelle. Dette er ikke en måde at træne en hest på..

• #10   21. sep 2012 synes nu heller ikke det ser ud til at hestens, "tvinges" til holdningen, mere at den putter sig... uanset alder kan den jo godt først nu være forsøgt "ordenligt tilredet" har altså en ældre herre på 14 år, vi havde trense på for første gang igår, og han lagde sig derind bare jeg tog lidt i tovet... så der kan være rigtig mange grunde til netop den holdning... fin gang og fin hest ellers, ville klart kigge forbi hvis den var i min prisklasse og interesse...

ang rytteren virker hun nu meget "eftergiven" tydeligt for mig at se at hun primært springer frem for dressur... :O)

videoen viser hestens gang og den springevner og lyst, så synes det er en OK video... kunne sikkert være bedre, men man bliver jo så absolut ikke skuffet når man komme ud at kigge hesten! :O)

• #11   21. sep 2012
    Hestens salgsannoncer siger for mig vældigt meget om ridningen og hvis kræet står på 1 ben i traven, er bag lod og bidet er halvt ud af - så ved jeg hvordan ridningen ser ud og hvad jeg skal til at ændre ved, hvilket vil tage en del tid.

Man tænker jo at folk vælger det bedste til salgsbilleder og video, så uheldige momenter og dårlig ridning er vel ikke noget de vælge prøve at sælge.

Ville virkelig skulle kunne lide hesten hvis jeg skulle kigge på en hest hvor ridningen var grim. Grim ridning får mig ret ofte til at hoppe videre i annoncerne.

• #12   21. sep 2012 Puha, det er SÅ synd!
    Personligt ville jeg gerne tage ud og kigge på hesten. Fordi jeg tænker det er synd for hesten, og den fortjener bedre! smiley

• #15   21. sep 2012 Jeg ville ikke tage ud og kigge på sådan en hest, mest fordi jeg tror at hvis den blev redet korrekt, ville den kigge på alle andre ting, og være virkelig ukoncentreret.Tror hun holder den nede for at have styr på den .

• #16   21. sep 2012
    Hesten går kun der hvis der ikke er mulighed for andet, det er påtvunget eller indlært fra en anden rygger... Og ja okay, kan også være tand problemer -men så er det mere putning for helt løse tøjle.

• #17   21. sep 2012 Jeg ville heller ikke tage ud og kigge på sådan en hest - medmindre den virkelig havde fanget min interesse smiley

• #19   21. sep 2012 man kan vel godt tage ud og se på en der bliver redet sådan, for det betyder ikke at når man selv rider at så går den også så dybt,og hvis den gør så kan man vel rette op på det, kan man ikke? smiley

• #21   21. sep 2012 Ja okay

• #22   21. sep 2012
    Man kan godt rette op på det - men at pille tillært bag lod fra en hest, det er ikke let og tager en del tid. Tid man kunne bruge på andre ting med hesten.

Og der udover så har hesten nok også lært nogle andre ting, som man ikke finder fantastiske - bag lod heste har ofte ikke et vidunderligt stop signal.

• #23   21. sep 2012 Hvad tænker folk dog på? Troede en salgsvideo skulle sælge hesten.
    Jeg ville ikke købe en hest der var redet sådan. Man kan rette op på det ja, men det gad jeg godt nok ikke, når man kan få velredne heste til samme pris. For de laver jo ikke afslag i prisen, bare fordi de rider elendigt.

Der er også denne salgsvideo. Især fra 1:12 bliver det rigtig slemt. Lidt amatør-rollkür smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=9LEWgtgn8a4&feature=plcp
    Ærgeligt, for det er ellers en lækker hyp.

• #24   21. sep 2012
    Ruske ruske ruske og voldsomt urolige hænder - men det må man gerne..
    Der ligger ihvertfald mange videoer her på HG med samme og ingen siger noget - endda videoer med mere aktive hænder.

Sad også og kiggede på salgsannoncer igår og faldt over en ellers køn hest, men det kønne gik af den da der i annoncen lå et billed af hesten med en stram chambon på som den går imod, et bid trukket godt ud af munden og en rytter med en alt for stor mås.
    Det sælger slet ikke overhovedet. Hesten bliver ikke køn på den måde.

• #25   21. sep 2012
    Havde jeg den "opstillingsfejl" så havde jeg fokuseret på at få det væk, ikke redet salgsheste og ikke fokuseret så meget på dressur osv. - men at få vanen væk :o)
    Dvs. måske noget med løse tøjler, longering osv.

• #26   21. sep 2012 Rigtig ridning kan gøre underværker og med tid og tålmodighed kan der også rettes op på meget. Bag lod er dog en af de sværeste ting at rette op på, hvilket også er grunden til at det altid førhen var absolut no go i dressuren. Som Krikken skriver kan man jo bruge sin tid på mange andre sjove ting med hesten i stedet.

Jeg ville personligt aldrig se på sådan en hest til min datter. For hun rider på relativt højt niveau, og der skal hesten dels kunne holde til presset, og må derfor ikke have nogle begyndende skavanker, som sådan en ridning ofte grundlægger.
    Dels er der også en tendens til at hesten søger tilbage til sin "comfort zone" - altså det først tillærte, når den kommer under pres på stævnepladsen. Og så skal man være en ualmindelig dygtig, og ikke mindst erfaren rytter, for at undgå dette. Og det er man ikke som 13 årig smiley

• #27   21. sep 2012 den går jo direkte bag lod konstandt ?????

• #28   21. sep 2012 hestene går ikke særlig pænt, men hvad dælen sker der også for de ryttere ? stolesæde, krumryggen, den sidste ligger nærmest mere på bagparten end hun sidder i sadlen, undskyld man hvis man skal sælge sin hest og ikke selv rider særlig godt ville jeg nok finde en anden til at ride den til videoen.
    Jeg ville end ikke overveje at tage ud og kigge på heste der rides sådan i videoen, jeg ville være alt for bange for at kræet allerede er fuldstændig ødelagt i nakke og ryg

• #29   21. sep 2012 jeg ville helt sikkert overveje det synes det er mega synd og som jeg lige så lidt højere oppe at der var en der skrev at det er jo ikke hestens skyld at den bliver redet sådan så det ville jo være en god gerning og købe en der blev redet sådan så man selv kunne lave om på det smiley

• #30   21. sep 2012 Pigen der endelig fandt en part:
    Det er bare meget at smide 60-70.000 kr efter at gøre en god gerning..

Men den pony der vist film af... PUHA HA FØJ!

• #31   21. sep 2012 Tænk at lægge sådan en video op. Stop dog med at give i den for pokker den er langt under lod.... Arg det er skræmmende som folk rider og tilmed så filmer de det. Og ikke mindst lægger det på nettet! Frygtelig ridning i min verden glad for der kommet en holdning omkring det uaceptabelt hesten går under lod. Ærgeligt for hesten at ingen har givet sig tid til at rette pigen.

Stakkels stakkels hest...

• #32   21. sep 2012 Hvis i køber hesten for en god gerning, hvad tror i så disse folk gør? For jeg tror de fiser ud og køber en ny billig stakkels hest spænder den ind ig hiver saver den ned. Så god gerning! Ej vel...

• #33   21. sep 2012 at det ikke er hestens skyld at den bliver redet sådan er som sådan en meget sød indstilling, og ja så kan man få den væk fra sådan en forfærdelig omgang ridning, men det stopper jo ikke sælgerne, da de jo netop får pengene som de gerne vil have, så hvorfor stoppe eller ændre på noget, hvis bare aligevel gladeligt ligger pengene ?
    Heste eller ponyer vinder jo intet på salg det er kun os mennesker.
    Jeg arbejdede på et tidspunkt hos en hestehandler i weekenden, han havde et utroligt smart trick hvis der kom en familie der skulle se på en første pony til deres datter, men havde flere børn. Han stilte bare alle de nuttede ponyer først i stalden eller flere ind i samme boks og fortalte familien at de ponyer var så glade for hinanden at det ville være synd at skille dem, og bom så havde han flere gange solgt to ponyer istedet for en. Det er jo pisse frækt at gøre sådan, men han vinder jo på det og familien tror at det har gjort det godt og lagt flere penge end de regnede med

• #34   21. sep 2012 Ja, jeg kunne godt finde på at tage op og se den! smiley Den er jo virkelig lækker, og man kan med meget tålmodighed nok også rette op på det. Jeg kan sse den er fra JM Horses. Jeg har desværre hørt nogen ikke så gode ting derfra.

Videoen med DSP ponyen - Hende der rider der, '' kender '' jeg. Hun rider normalt ikke hestene sådan, hvad jeg ved af. Bare så I ikke for nogle dårlige tanker. smiley

• #35   21. sep 2012 Og ponyen er også solgt. smiley

• #37   21. sep 2012 Jeg ville hverken kigge på hesten eller ponyen, synes det er yderst grim ridning og det vil jeg ikke støtte op om økonomisk.

Kommentér på:
Salgsvideoer.. Puh ha...

Annonce