{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Han skal bare blive min! {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er det min tur til at bede jer HG'er om hjælp... (Hvis i ikke orker læse hele romanen, så PLEASE bare læs spørgsmålet nederst..)

Jeg har i lidt tid lavet noget jordarbejde med jordens sødeste islænder. Han er 3-4 år. Han er ikke færdig tilredet, men har haft rytter på ca. 25 gange, 3-4 gange mig. Han står ude på mit arbejde, derfor ser jeg ham ret tit(mindst 2-3 gange i ugen). Jeg tager bussen på arbejde, og derfor er det også nemmere at jeg nu bliver derude en time ekstra for at arbejde lidt med ham.
Jeg ELSKER ham helt vildt! Min mor forstår bare ikke 100% hvordan og hvor meget...

Men nu til sagen, her i torsdag kom jeg lidt for sent på arbejde pga. bussen, derfor nåede jeg ikke med på turen(vi trækker handicappede). Jeg gik så ned på marken og vi legede bare lidt rundt(hans foldkammerat/mor var med på turen), han fulgte mig hele tiden og vi var virkelig bare 1 sjæl i to kroppe!
Min chef så det da de var på vej tilbage.

De sadlede så hestene af, sagde farvel til rytterne og så kom han ned til mig og Scotli. Han fortalte at det vi passede godt sammen når vi red og at det var begyndt at se virkelig godt ud! Og at vi virkelig så ud til at vi allerede havde et virkelig godt bånd sammen.. Vi stod og snakkede lidt mens Scotli stod og skubbede til mig efter godbider og nussede mig i håret.
Til sidst kom vi ind på emnet om jeg ville købe ham! Jeg sagde at selvfølgelig ville jeg det! Men jeg blev nok nød til at snakke med dem derhjemme..

Som forudset sagde min mor nej...
Men jeg har tilbudt at bruge min løn på det og selv købe ham! Og udover det får jeg billig opstaldning da han skal stå på mit arbejde.(Mig og min søster er rigtig gode venner med den familie og har været det allerede inden vi begyndte at arbejde ved dem.) Stedet har ridehal, skov tæt på og ellers et stort engområde med en å hvor vi må ride. Det er jo også et + at han er så ung og en islænder!

Spørgmålet er:
Hvordan får jeg hende lige overtalt? Jeg er SÅ desperat!
-Overvejer at vise hende det her emne bagefter så hun både kan se jeres svar og min kærlighed til kræet!<3

http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/384721-smiletpaaminelaeber
Han er smilet på mine læber!<3.
(Læs evt. teksten til fotoalbummet)..

Til sidst: Jeg troede ikke det ville blive så langt... Men Tak fordi du læste det! Det betyder mere end du tror! smiley
-Stavefejl er gratis.. smiley

-MMB

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af kattehegn 3.500 kr.
  • Samling af 2 firrumsreoler fra Ikea 550 kr.
  • Klargøring af drivhus 1.110 kr.
  • GRAV 4 Kirsebærlaurbær op og tag dem med 600 kr.
  • Fastmontering af opvaskemaskine + front 1.000 kr.
  • Hovedrengøring af lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han skal bare blive min!
  • #2   22. sep 2012 Måske siger hun nej fordi økonomien ikke er til det. Og hvad hvis du bliver uvenner med dem på dit arbejde - hvor skal han så stå? Husk på at du også skal betale udgifterne udover, såsom smed, dyrlæge etc.
    Tror også selv du har brug for at tænke mere over det. Der er jo en grund til din mor siger nej.

• #3   22. sep 2012 Hvis hende at det er gennemtænkt og ansvarligt.

Fremlæg økonomisk plan, hvor du viser at du har tænkt på opstaldning, smed og faste dyrlæge udgifter + har ca 5000 stående til en uforudset omgang kolik søndag aften,

• #5   22. sep 2012 Selve det at købe hesten er langt det billigste.... Det er et KÆMPE ansvar og er en stor økonomisk "byrde" Jeg går ikke ud fra at du selv både har råd til opstaldning, foder, smed, vacinationer, forsikring, udstyr, tandlæge eller dyrlæge hvis han bliver syg "efter fyraften"?

Når du ikke er myndig, er det jo dem som påtager sig alt ansvar omkring hesten.

Hvis hesten ikke står til salg, er der vel ingen grund til at du skal købe ham nu? Brug tid på at vise du er ansvaret modent og bevis at dette ikke bare er en pigedrøm, men at dette er den rigtige hest for dig.
    Gør det klart for din mor at du er klar over hvor stor en ting det er at eje en hest og at du er klar over hvor stort det er hvis hun går med til det.

Se det fra begge sider smiley

• #6   22. sep 2012 Beklager, du er 14, din mor bestemmer, så et nej er et nej.. Jeg ved det er hårdt.. Var selv igennem det, for under et år siden, da min part skulle sælges! Jeg blev tilbudt at købe ham på afbetaling, men mine forældre sagde nej.. og det var jeg nød til at acceptere.. sådan er det bare.. smiley

• #7   22. sep 2012 Har lige nu 10.000 stående til at bruge på ham. Jeg mener økonomien er fin, hvis min løn kommer oveni tror jeg bestemt vi har råd til opstaldning og det. Og hvis min far vil hjælpe med at betale smed, dyrlæge osv. så er det i hvert fald fint smiley
    +tak fordi i gider hjælpe!

• #8   22. sep 2012 Hvad koster han??? Syntes du skal hive din mor i hårene;)! Hvis du elsker ham så kæmp for ham!!!!!!!!!!!!!;o)

• #10   22. sep 2012 Lav et skema hvor du sammenligner dine faste indtægter, med det der skal til for at holde hest fast.
    Snak med nuværende ejer om hans behov for smed. Mine har behov for smed 2-3 gange årligt MAKS, andre har behov for det hver 6. uge, og så er der altså forskel der.
    De 10.000 synes jeg du skal beholde til pludselige udgifter.

Vi skulle af med 2.500 for akut opkald søndag til koliksyg hest, og så kan du nok se det hurtigt løber op hvis der skal opfølgende behandling til. smiley

• #11   22. sep 2012 Du mener simpelthen I har råd ??? Og det er så der dy tager fejl du ved 100 % ikk hvordan jeres økonomi stå til og hvis dine forældre skal til og være med til og betale og de ikk mener de har pengene så et nej et nej sådan er det bare. Og købe han er jo det billigste.

Mine forældre sagde også nej men sagde så at jeg selv ville spare op til hest fik arbejde som 13 årig og havde part på en hest. Jeg var så heldigst mine forældre så at jeg godt selv kunne passe hest og betale også fik jeg valget mellem stor 14 årig fest eller en hest valgte heste men skulle betale ALT selv.

Hvis dine forældre siger nej er det nej. Der er er jo en god grund til det. Det jo ikk for sjovt.

• #12   22. sep 2012 Først: tak for alle jeres svar! smiley

Min mor rider også selv derude, vi rider på samme hold, vi bliver undervist af min chef. Og så er det min søster, min mor, min 2. chef(min chef's kone) og så mig som rider. Så hu har set(og kommenteret på) hvor godt vi arbejder sammen smiley

Han bruger ikke sko og ejeren ordner tandlæge(+regning) inden vi køber ham, da han har ulvetænder. Udstyr følger vist med, ellers har jeg fået lov at låne sadel til vi selv får købt smiley Jeg får ham til en billig pris. Præcis hvad skal jeg diskutere med deres søn smiley

• #13   22. sep 2012 Men ja sys squ ikk du kan være bekendt og vil kræve en hest af dine forældre hvor de faktisk skal betale det meste ser det ud til. Lad være og Plag du har gået et nej og sådan er det. Prøv igen nå du faktisk selv kan stå inde for alle udgifter på hesten.

• #14   22. sep 2012 Jeg kan selv betale 800 i måneden, og opstaldningen bliver ca. 600 med foder, de andre penge vil jeg så bruge til at spare op til evt. dyrlæge osv. smiley

• #15   22. sep 2012 Billig pris kan jo være mange ting 20.000 kan være billigt.

• #16   22. sep 2012 Men du glemmer bare oven i opstaldning med foder er der smed, dyrlæge , massør og udstyr. Plus forsikring også.
    200,- er desværre ikk nok til alt dette hvad vil dy gøre hvis der kommer dyrlæge nu om dage koster det let 1-2000 for ingen ting.

Det ikk for at være ond men realistisk.

Og du har ikk engang fået sat dig først ind i hvad hesten skal koste og hvad opstaldningen endelig koster. Det burde du havde haft undersøgt først

• #18   22. sep 2012 Min mor har altid haft hest, og jeg ved hvad det koster. 200,- om mdr. er slet ikke nok...
    Hvad med udstyr (det holder jo ikke for evigt), smed, dyrelæge, tandlæge, forsikring osv. Det bliver mange penge...
    Du skal også regne med at det er HVER dag du skal passe den. Så hvis en veninde lige holder en weekend sleepover, og du ikke kan komme derud, må du aflyse det med din veninde, hesten er jo vigtigst

Er ikke ond, men det lyder slet ikke som om du er økonomisk parat, og igen så er det din mor der bestemmer.

• #19   22. sep 2012 600 er med foder. Massør og udstyr er der tjek på, så det skal vi ikke bruge penge på. Ellers har jeg jo 5-10.000 stående på min konto til f.eks. dyrlæge smiley

Jeg har ikke plaget, kun spurgt en gang, hvor vi heller ikke rigtig har diskuteret. Derfor jeg skrev herinde så jeg fik en ide om hvad jeg skal sige smiley

• #20   22. sep 2012 Han går forresten på løsdrift, og de vil blive ved med at passe ham som det er nu hvor jeg er der alle dage bortset fra søndag! smiley

• #22   22. sep 2012 Uha at have hest er bestemt IKKE en billig affærer smiley Nok er opstaldningen billig men er det med foder og wrap/hø?

Ud over opstaldningen er der div. udgifter på smed dyrlæge og div. ting der går i stykker osv.

Jeg smider godt 4000 kr afsted HVER mrd. De penge går til opstaldning, foder, wrap, spånder, smed, vaccine+ tænder, undervisning, ridehuskort også er der en rest til uforuset dyrlæge.

Kan godt forstå du er faldet for ham, men det er dyrt at have hest og det kræver tid meget tid smiley

• #23   22. sep 2012 RRH: Tror ikke hesten dør af hun ikke er der en weekend, min lever da endnu, så synes lidt det er noget fis at skrive smiley Du kan ikke bilde mig ind at alle der har hest, er derude hver evige eneste dag?
    Ved ikke helt hvordan du skal snakke med dine forældre, har været så heldig at mine forældre gav mig en pony inden jeg nåede at plage om en, min mor havde oz hest da jeg blev født. Men måske fortælle hende at hun jo oz kan ride på den nogle gange, når den er færdig tilredet.

• #24   22. sep 2012 Tanja L: Det kommer jo så også an på om man selv skal fodre. Det er jo så ikke alle steder der både bliver muget og fodret for en. Måske man ikke er derud hver eneste dag, måske en dag her og der man bliver hjemme. Men i princippet skal den jo passes hver dag

• #25   22. sep 2012 Jeg skal ikke betale for ridehuskort eller opstaldning(kun foder, wrap/hø, og så 100 kr oveni) de har sagt ca. 600. Spåner får vi ikke brug for da han går i løsdrift, undervisning betaler min far smiley

Den er vant til bare at blive sagt hej til på fold, og når der bliver fodret, inden jeg kom derud, så tror nok den overlever at jeg ikke er der hver dag smiley

Kommentér på:
Han skal bare blive min!

Annonce