{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stald regler? Og opstalder kontrakt?
  • #1   25. sep 2012 I den stald, hvor jeg har min hest, skrev jeg i kontrakten under på følgende:

- Det er mit ansvar, at der altid er blandet foder til hesten, så udlejer kan fodre uden problemer morgen/aften.
    - Det er mit ansvar, at hesten bliver passet og besøgt regelmæssigt.
    - Det er mit ansvar, at hesten bliver tilset af smed/dyrlæge efter behov.
    - Det er mit ansvar, at betale staldlejen d. 1 i hver måned (forudbetalt)

Staldregler har vi ikke nedfældet på skrift, da det er en lille stald, men vi har alligevel nogle "uskrevne" regler:
    - Ingen besøg i stalden mellem 22-07 (stævnesituationer er undtagede)
    - Alle rydder op efter sig selv, og taber hesten "noget" på. staldgangen/gårdarealet skal det fjernes straks.
    - Ingen efterlader en grime der hænger fastspændt i et træktov (sikkerhedshensyn).
    - Ingen efterlader en opbundet hest uden opsyn.

Håber det er til hjælp smiley Held og lykke med det!

• #2   25. sep 2012 regler i min stald:

* Jeg skal sørge for at have blandet foder så der kan fodres
    * Have en fuld brugbar grime til a ligge fremme
    * Hvis hesten går med dækken at det er brugbart og ikke de andre heste kan komme til skade i det
    * Feje stald gangen efter sig
    * Sørge for at tilse sin hest hverdag hvis ikke andet er aftalt
    * Der skal muges ud min. 1 gang om ugen
    * Ikke over forbruge halm
    * Sørge for at "slukke og lukke" hvis man er den sidste der går

• #3   25. sep 2012 Staldregler at der er blandet foder så der er klar til at fodre og lukke ud og ind
    at staldgangen er fejet
    at vi ikke roder med vores udstyr
    at vi respekter hinanden
    at hesten bliver passet med vacc. og smed og dyrlæge osv. smiley

• #4   25. sep 2012 ud over det de andre har skrevet så
    at ophænge udstyr korrekt på de rigtige pladser
    smiley

• #5   25. sep 2012 kan godt lidt se hvad du mener med tiderne, men man er vel også nødt til at sikre at hestene får fred og folk ikke kommer rendene kl. halv tolv om natten smiley

• #6   25. sep 2012 Stald regler:
    Man løber eller er ikke højt råbende i stalden.
    Man fejre efter sig.
    Man roder ikke og rytter sine ting på plads..
    Der skal være en ordelig tone i stalden og man taler pænt til og om hinanden.
    Boksen skal se pæn og ordelig ud..
    Er ser en hest syg eller dårlig ud ringer man til ejer.
    Hestepære på ridebane eller ridehus fjernes..

Kontakt:
    Man har en måneds opsigelse begge veje..
    Depositum gives ved indlejre af boks. Gives tilbage ved afrejse hvis boks er udmuget..
    Alt penge overførelse over føres til konto ? Og det ville være bedst at det kom via PBS med tekst: navnet på hest/ pony
    Alt omgang med hest er ikke stedes ansvar, derfor opfordres til egen forsikring..

• #7   25. sep 2012 Du skal i hvert fald have med, hvis forsikring der dækker hvad.
    F.eks. ved indbrud er det de fleste steder opstaldernes EGEN indboforsikring der dækker og ikke din.

Du skal have med hvilke krav der bliver stillet til opstalderne, ind/udluk, fodring, strøelse og udmugning osv..
    Alt skal med, jo mere der kommer med, jo færre problemer bliver der..

Så er det også vigtigt at prisen fremgår af kontrakten og intet mundtligt er gældende uden underskrift.. Da der ellers kan blive noget med. "jamen du sagde, og derfor betaler vi ikke mere end det, fordi vi havde en aftale" så står man der med intet bevis.

Og så alm. ordensregler, hvordan man opfører sig, både over for stedet, dig og de andre opstaldere, samt interiør osv..

Ang. betaling, så tag en måneds opstaldning i depositum, og så skal de opsige boksen senest en måned før de rejser, og så betaler de jo ikke opstaldning for den sidste måned, da det jo er depositummet.. På den måde er du sikret dine penge, hvis de pludselig rejser og du egentlig kunne have haft en opstalder inde i den periode..
    Og så skal der betales forud!

• #8   25. sep 2012 Der hvor jeg står, der skal vi altid fjerne hestepære i ridehuset og hvis hesten skider rundt omkring, for at holde det pænt og rent. Vi skal respekterer hinanden og holde stalden fejet osv. Vi skal sørge for, at feje jord væk fra vandspiltovet. Vi må ikke ride uden ridehjelm når vi er under 18 osv.
    Synes også de andres idéer er meget gode smiley

• #9   25. sep 2012 Fregnehesten - skider arabere mere end andre heste??

Hos os fjerner vi også pære på ridebane/ridehus, det kan jeg altså ikke se det besværlige i.. Det er da vedligehold.. Det er jo også med til at bevare bunden..

• #10   25. sep 2012 Hos os er der ikke så mangel regler, men alligevel er det lidt.

Man rydder op efter sig selv,
    behandler hinanden ordenligt
    man må på ingen måde ride ude hjelm voksen eller barn, på gårdens område.
    Rygning i stalden forbudt.

Der er ingen lukke tid, men man plejer at være færdig klokken 22 max. men man behøver ikke skylde sig.
    fodringstid efter 19:00

• #11   25. sep 2012 Hvor ondt det end kommer til at lyde, så kender jeg flere som er blevet snydt af opstalder, der ligepludselig er flyttet og ikke betalt den sidste opstaldning.

Så et godt råd er at tage dobbelt opstaldning den første mdr. så er du dækket ind hvis de lige pludselig flytter.

Kommentér på:
Stald regler? Og opstalder kontrakt?

Annonce