{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

folk med foderprogram, kan ikke få det til at gå op forslag? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Forsøger at ligge en foderplan, til en 3 års DV i vækst.

Kender ikke kvaliteten på wrap så er sat til 50% i skridning.

Ejer har kun mulighed for at give 7 kg. pr. dag.
Og ønsker at fodre stivelsesfattigt, og gerne til 400kr pr. månede i krybbefoder.

Kan ikke få nok protein og fe , på stivelses fattigt foder, har i nogle forslag?

Noget der har mange fe, meget protein, lav stivelse og ikke skal blødes op.

Håber I kan hjælpe, har selv foderprogram, men mangler forslag, så det hele kan komme til at passe sammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  folk med foderprogram, kan ikke få det til at gå op forslag?
  • #1   25. sep 2012 ps. Ejer vil evt. gerne fodre med :
    Equsana Pform Vit
    Majsflager
    Equsana lucerne

    Og ja ved der er rigtigt meget stivelse i majs.


  • #2   25. sep 2012 Olie?

  • #4   25. sep 2012 Ville også sige olie..

  • #5   25. sep 2012 St hippolyt har et fhv nyt produkt på markedet, der er uden stivelse. Tjek deres foderbrochure, den er tilgængelig på nettet smiley
    Alternativt kan du også få lagt en gratis foderplan hos Equsana - det er jo oplagt, når ejer gerne vil benytte deres produkt. Hos dem kan du skrive ønsker til foderplanen, så tager de højde for det hele. smiley


  • #6   25. sep 2012 Jeg ville råde dig til at kigge ved Simple Balance - evt ringe til dem og høre ad. Er måske egentlig en god ide smiley
    De har ikke tilsat stivelse, og er højt på protein, det behøver ikke nødvendigvis at blødes op - ikke det hele i hvert fald smiley

    Dog kan du ikke bare putte det i et foderprogram, da deres koncept er noget anderledes end andre foderproducenters smiley

    Min bliver fodret for mellem 2-300 pr måned smiley


  • #7   25. sep 2012 Med de krav ville jeg give Equsana Balance. Der er intet korn i smiley

    Det giver jeg selv, og min 3-års ser top-fin ud. Fik taget blodprøve, og den var lige i skabet med værdierne. smiley

    Og mangler den huld, ville jeg give fiberpiller, grønpiller, roepiller, lucernepiller. Olie også. Linamix.

    Ps. Ja , præcis, med travo vitaminer kan du ikke få nok protein.

    Faktisk ligger mine lavt med Balance foderet, men hvis jeg gav 1-2oo gram mere, var de ikke bare dækket ind med NRC normerne, men også de nyeste KER normer.

    Men sålænge de sætter muskler, er det et godt tegn. Da de fik hors lux easy, tabte de sig i overliniens muskler, som alle de andre i stalden.


  • #8   25. sep 2012 ps. jeg giver 600 gram, foderplan med alle værdier er printet ud af equsana.

    Gav 150 kr om måneden sidste år, i år er det steget, så vil nok give 170 e.l.


  • #9   25. sep 2012 Jeg fodre meget billigt med møllerens hesteplus smiley
    Der er masser af protein i, og ikke specielt meget stivelse. Jeg synes det er super godt og utrolig billigt! Og de skal langt fra have flere kg om dagen for at være dækket ind.
    Det er dog et tilskudsfoder, men som dækker alt.
    Så noget grovfoder er et must ved siden af. Jeg supplere med eqsana lucerne gold og lidt fiberpiller + hø, men i realiteten er hø nok, hvis man kan holde huld ala den dur. Men lucerne gold giver altså også masser til opfedning, da det er rig på olier (20 % olie), så begrænsede mængder og til den billigste pris jeg endnu har kunnet finde, hvor det samtidig dækker mine krav til foder smiley


  • #10   25. sep 2012 Hvor har i jeres foderprogram fra? smiley

  • #11   25. sep 2012 Lone s: din foderplan lyder rigtig fin, har selv en to-års, jeg har kæmpet lidt med overlinen på. Hvad giver du din dagligt, ud over Balance? Er de 600gram kun gange 1dgl??

  • #12   25. sep 2012 Lone s

    Har prøvet med Balance i foderprogrammet sundhest, og har prøvet at sætten wrappen helt op til 70% tørstof, der er rigtigt mange ting der ikke er i balance, for lidt og for meget, og ikke nok protein.

    Har prøvet med olie, men er stadigvæk ikke nok fe, og den er stadigvæk i underskud med protein.

    Er svært at få det hele til at stemme på så lidt stråfoder, også selvom jeg prøver at sætte stråfoderet op til en god kvalitet med mange fe.


    Linamix er 20% stivelse.

    Møllerens Hesteplus er også høj på stivelse(mener det er over 30%)

    Er der ikke nogen af jer der også har foderprogrammet sund hest?
    Hesten vejer ca. knap 500kg.
    Træning: 10-15 min 3x ugentligt let skridt, trav påbegyndes snart
    3 år. og i vækst.

    Man kan desværre ikke altid regne med hvad der står på sækken, omkring at hesten er dækket ind.

    Simone H tak men skal være lav på stivelse ; )

    Ejer ville gerne fodre med dette:
    200 g Equsana Pform Vit
    500 g Majsflager
    1 kg Equsana lucerne
    + 7 kg. wrap

    Dette kan jeg ikke få til at passe , han er i underskud med næsten alt, og sætter jeg det op passer det heller ikke, men jer MED foderprogram, kan I få det til at stemme?



  • #13   25. sep 2012 *Jeanette & Konikken Masca
    Lider spændende : )
    Hvor meget stråfoder får din siden af?
    Det er nøjsom race ikk? Konik polski?


  • #14   25. sep 2012 Prøv at sende en mail til Lars fra www.horselab.dk
    Er næsten sikker på han kan guide dig til et produkt der passer i det foderprogram smiley


  • #15   25. sep 2012 Tine: det er det bestemt ikke! Du må tænke på møllerens hestespark eller vrinsk? smiley
    (link fjernet)


  • #16   26. sep 2012 Jo Tine det er ham smiley Jamen pt får han kun 2 skiver wrap og halm for resten, da han har fået lov at få efterårsgræsset smiley Men i sommer, da han stod på jordfold fik han 10-12 kg dagligt. Han skulle dog også tage på i den periode, så han ville kunne nøjes med 8 kg under normale omstændigheder. Han er jo ikke så stor smiley


  • #17   26. sep 2012 Elsker dig Mulle < 3
    Online i går kl. 15:15
    Ja det er det du linker til jeg tænker på : )
    Men på dit link står der intet om stivelses indholdet?
    nu skal jeg passe på hvad jeg skriver uden lige at tjekke efter, men mener bestemt jeg tidligere har skrevet til møllerens for at få stivelses indholdet af vide, hvilket var ret højt, men vil lige prøve igen, for at være sikker på jeg ikke husker forkert ; )


  • #18   26. sep 2012 *Jeanette & Konikken Masca* < 3
    Det lyder fornuftigt dit foder, men du giver jo også mere stråfoder end 7 kg, som jo så er til en DV i vækst.
    Men vil da lige prøve at skrive til ham tak : )


  • #19   26. sep 2012 Okay man som du kan se er der nærmest ikke hverken korn, majs eller lignende i hesteplus, men det er der til gengæld i vrinsk og spark. Hvis du ruller ned på siden, kan du se hvad deres 5 forskellige fodertyper indeholder smiley
    Hvis du skrive til dem og får svar, må du meget gerne sende det til mig smiley


  • #20   26. sep 2012 Ja kan godt se at indholdet i plusen ser fornuftigt ud, ang. korn : )

    Send mig din mail privat, så sender jeg svar videre til dig : )


  • #21   26. sep 2012 Tine: Syntes altså du skal smide en mail til Lars fra www.horselab.dk afsted, det kan jo ikke skade og hvis han kan hjælpe med et produkt til den hests behov, ville det da være super smiley

  • #22   27. sep 2012 Det prøver jeg : )

  • #23   27. sep 2012 Hej Jeanette
    Har skrevet med Lars og forklaret ham hvad det drejede sig om, men han kunne desværre ikke lave en foder plan, og skrev dette :

    From: scharf@me.com
    Subject: Re: Fodervejledning
    Date: Thu, 27 Sep 2012 13:09:41 +0200
    To: ktine@live.dk

    Du har ret vedr foderenheder samt proteinbehovet, men vi hjælper/rådgiver kun omkring brugen af tilskudsfoder da det er her vores kompetencer ligger.....

    Til info: Privat benytter vi Betfor og nobel foder suppleret med Mervue tilskud.

    Bedste hilsner
    ______________________________
    Lars Melvin Scharf
    Horselab ApS
    Lyngdalen 2 - DK 2850 Nærum

    T: +45 2260 6699
    E: Info@horselab.dk
    Http://www.Horselab.dk



    Den 27/09/2012 kl. 09.12 skrev Tine Kristensen <ktine@live.dk>:

    Hej Lars
    Tak men det hjælper ikke rigtigt på foderenheder og proteinbehovet, som ikke er dækket .
    Havde hørt fra andre at du laver foderplaner med simpel balance?

    Mange hilsner Tine


    From: scharf@me.com
    Subject: Re: Fodervejledning
    Date: Thu, 27 Sep 2012 08:27:03 +0200
    To: ktine@live.dk

    Hej Trine,

    Jeg vil klart anbefale dig det flydende produkt som hedder SuperBooster 2,5 liter.

    Det er et fantastisk multi vitamin- og mineral produkt som også indeholder organiske sporstoffer.

    2,5 liter dækker 50 dage og koster lige nu kr 310,50 på shoppen pga tilbud.

    http://www.horselab.dk/superbooster-multivitaminer-p-16


  • #24   27. sep 2012 Okey, SuperBoosteren var også mit eget bedste bud.... Han laver ikke beregninger ud fra Simple Balance... Hvem har du hørt det fra? smiley

  • #25   27. sep 2012 Jeanette
    Er mig der har misforstået dig ; ) troede han kunne vejlede mig omkring simpelbalance, da det var det produkt, du skrev om længere oppe ; )

    Det jeg søger er ikke et vitamin tilskud, med noget foder med lav stivelse, mange fe, meget protein, og andre med et foderprogram, da der er rigtig mange der tror de fodre så hesten er dækket ind, fordi de har fået en fodereplan fra en producent, men man skal jo huske at producenten gerne vil tjene penge, og tjekker man selv efter i et foderprogram, er det sjældent hesten faktisk er dækket ind.


  • #26   27. sep 2012 Jeg aner intet om Simpel Balance som sådan, så det har jeg vist ikke skrevet om smiley

    Ahhh så du er ude efter et produkt uden vitamin/mineral sådan set... Ja jeg misforstod så dig og troede du ledte efter noget der dækkede hesten ordentligt ind, såsom SuperBoosteren *Gg*


  • #27   27. sep 2012 Det er den anden Jeanette der skriver om SB smiley

  • #28   27. sep 2012 Ja du har ret ; )

Kommentér på:
folk med foderprogram, kan ikke få det til at gå op forslag?

Annonce