{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.939 visninger | Oprettet:

sælger på HG snyder dig for dine penge {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Her er en lille advarsel mod en bruger her på HG der snyder dig for dine penge.

Hun har rideudstyr/ridetøj billigt til salg. Når du har øverført pengene sker der intet, første mail derefter svarer hun at hun ikke har fået din adresse, men at pengene er gået ind, hvorefter hun lover at sende dit køb dagen efter. Men derefter bliver der ikke svaret på mails og varene dukker aldrig op.

Synes bare det er så træls at købe noget og så aldrig få varene.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sælger på HG snyder dig for dine penge
  • vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #1   27. sep 2012 Yes det samme er sket for mig

• Mynte
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.152
    #2   27. sep 2012 Det er ikke tilladt at linke, eller at anmode om at få navn på pb

• #3   27. sep 2012 Det derfor man altid skal lave den aftale at man overføre 1/2 delen af pengene, og når du har modtaget varen så overfører man resten.. På den måde midster man ikke lige så mange penge og sælger vil jo også gerne have alle pengene ind. Så man er lidt mere sikret på denne måde:)

• vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #4   27. sep 2012 samme skete for mig for ca. et år siden. Men da man bliver slettet som bruger herinde, hvis man offentliggør navne, ja så må det ikke offentliggøres offentligt (Hvilket jeg synes er ærgeligt, da mange kan blive snydt af sådan en svinder).

• #5   27. sep 2012 Det indskærper det jo kun til sådan cirka 3/4 dele af hestegalleri smiley

Folk må simpelthen bare lære at tage deres forholdsregler før de begynder at handle og lade være med at være så pokkers naive.

"forvent det værste, håb på det bedste"

• #6   27. sep 2012 Man kunne godt ønske sig, at HG havde nogle retningslinier eller et betalingssystem som fx Trendsales. der må være handel nok her på HG til at det kan betale sig.
    Min datter er lige blevet snydt for 1250 kr i dag, det er så utroligt ærgerligt. Min bank har netop kontaktet 'sælgers' bank, og de vil bede deres kunde annullerer handlen og tilbagebetale pengene...men det vil nok ikke ske. Utrolig ærgerligt.

• #7   27. sep 2012 LLRK meld det til politiet! Hvis flere melder samme person, bliver der gjort noget ved det.

• #8   27. sep 2012 Nu var det kun små penge det drejde sig om, men synes bare det er træls, specielt fordi brugeren har mange annoncer og på den måde kan snyde mange brugere.

• Mynte
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.152
    #9   27. sep 2012 Er man blevet snydt, så er man velkommen til at skrive til kontakt/support nederst på siden.

• #11   27. sep 2012 Problemet er at det næsten er umuligt at beskytte sig mod snyd.. Den med halvdelen af pengene, jo tak den er jeg som sælger gået med til da jeg solgte sadel.. Jeg fik aldrig anden halvdel af pengene

• #12   27. sep 2012 Og ang politiet så snakkede jeg med politimand og fik at vide at de intet gør, da jeg selv havde sendt sadlen skulle jeg køre sådan en privat retsag..
    Synes det er ok man ikke direkte må hænge folk ud med navn, da det kan misbruges.. Men forstår ikke man ikke må skrive direkte til personen i tråde, når de ikke svare en ellers.. Fik en advarsel fordi jeg svarede i tråd hvor hende der skylder mig penge bitchede over at andre snød

• #13   27. sep 2012 Der er en mere herinde der har købt nøjgtig samme vare som min datter, hun er ved at lave en anmeldelse hos politiet lige nu. Hun tilføjer mit og min datters navn på anmeldelsen.
    Havde jeg pigens adresse var jeg kørt derover. Jeg er lidt gal over det.

• #14   27. sep 2012 min søster har prøvet det samme smiley

• #15   27. sep 2012 der hvor min hest står har de en politi sag kørende mod en som stjal udstyr for 20.000kr rideudstyr desværre er det meste tilsalg herinde nu

• #16   27. sep 2012 Æv træls for jer...

Jeg har købt og solgt herinde mange gange gennem flere år og har heldigvis kun gode erfaringer.

• #18   27. sep 2012 Det er derfor jeg ikke køber fra private herinde. Det er alt få let at slippe afsted med snyd. Men ja, HG burde lave et betalingssystem lige som trendsales.

• #19   27. sep 2012 Det er også sket for mig,her blev der bare påstået at sælger pludselig var død,og at det var hendes hestepasser som nu brugte profilen,folk har bare ingen skrupler mere,synes det er så lavt at lyve om døden

• #20   27. sep 2012 Sofie: Jeg tror bare at det skaber hævn hvis nogle bliver sure på én i forummet smiley

• #21   27. sep 2012 har prøvet det samme. også byttehandel kan være noget øv. Prøvede at skulle bytte med en, for et beløb på ca 800 kr. Jeg fik bare aldrig min pakke - hun havde en masse gode undskyldninger. Jeg kontaktede faktisk hjælpe -Administrator, men det hjalp ikke en pind. Det viste sig så at hun havde lavet samme nummer flere gange både herinde og på HN. Med samme historier.
    Og så er der så mange andre som bare er så søde og gode at handle/bytte med. P.. træls at der så bare er nogle som ikke kan finde ud af det.

• #22   27. sep 2012 Jeg mener at man på trendsales kun kan bedømme når man HAR handlet. Hvis man kunne gøre det på samme måde på HG ville det være super. For ja, eller bliver det nok brugt til hævnkaraktere.

• #24   27. sep 2012 Jeg køber slet ikke her inde fra da der er så meget ballade. ligger sælger ikke på sjælland hopper jeg pænt over det og ellers vil jeg heller købe nyt da jeg ved at jeg får det.

• #25   27. sep 2012 det bedste er at afhente varen og så betale- jeg har handlet., og er heldigvis ikke blevet snydt--- men det giver da efter tanke,, så pas på derude. Net handel er ikke altid en sikker ting !!!!

• #26   27. sep 2012 Jeg er kun blevet snydt en enkelt gang, og selv om man skriver til en HA eller andet herinde kan de faktisk ikke hjælpe med andet end at overvåge den pågældende bruger.

jeg gør det at når jeg har aftalt en handel giver jeg de fulde kontakt oplysninger såsom tlf navn og adresse, så ved folk hvem de handler med og kan til enhver tid checke efter om ikke også jeg *eksisterer* ved at slå min adresse op :).

Men har oplevet folk der nægtede at betale for en vare før de har modtaget den, og må ærlig indrømme at jeg ikke går med til det, da jeg så selv kan ende med at blive snydt.
    Jeg har aldrig snydt nogen i en handel !!

• #27   27. sep 2012 og vil lige understrege at bedømmelssystemet, på TS er ikke godt nok, hvis folk bliver mopset hen udern vejen i handlen bliver man kvitteret med en sur smiely.

eks, jeg havde sat flueben i at vare sendes 4-7 dage efter handel indgået, allerede 2 dage efter hænger modpart og brokker sig over hvor varen bliver af, og når man høfligt gør opmærksom på de 4-7 dage, ja så når vare modtaget får man lige en sur med kommentar om at det tog for lang tid.
    osv osv... den slags er der rigtig mange af.
    denne ses tit smiley lugter af røg, hvortil man kun kan svare : det stod i annoncen samt beskrivelse. trælst.

derfor kan man slet ikke rette sig efter de bedømmelser på TS. og hvis en bruger sidder og snyder, blive de simpelthen lukket af support.

• #29   27. sep 2012 gad vist om det er tilladt at spørge på brugerens annoncer om hvor ens vare bliver af , og gerne kommentere at nu er der gået så og så lang tid uden noget er dukket op. i en høflig tone selvf.

det kunne være et hint til andre om at her er noget galt.

men det mås man ikke hvis det ikke er loligt i henhold til regler herinde. !

• #30   27. sep 2012 der er desvære rigtig mange her inde der snyder for der sker ikke noget ved det.
    SELVOM MAN SKRIVER TIL KONTAKT . har skrevet om hjælp 2 gange. uden der er sket noget undskyld NANA jeg blev snydt for 800 kr og det er også blevet politi anmelt men kan se at hun handler vider her inde.
    og hvis men vil advare ander med at skrive hendes navn ja så bliver man frosset med det samme.så man skal tænke sig meget godt om inden man handler her inde,

• #31   27. sep 2012 jeg har skrevet i vedkommendes annonce,og spurgt til hvor det dækken jeg har betalt for bliver af,men vupti så blev alle annoncer fra den bruger bare slettet

• #32   27. sep 2012 Når jeg har handlet, har jeg bedt om navn, adresse og telefon nr. Herefter har jeg tjekket med krak.
    Engang oplvede jeg, at en sælger var modvillig og ville vide hvorfor. Da min mand ofte kører hele Dk rundt, ville jeg ganske enkelt komme forbi, hvis jeg ikke fik mine ting. Herefter forsvandt hendes profil...
    En anden gang købte jeg en saddel - den kom aldring. Enten havde hun ikke lige tid i starten - derefter kom den retur pga af fejl i adressen. Efter 2 måneder truede jeg hende, at jeg ville afhente mine penge og ikkeville have sadlen mere. Nogle dage efter kom pengene på min konto. Til gengæld havde jeg kontaktet nogle af hendes "venner" og forklarede hvordan situationen var. Det rygtes sikkert også...
    Så tjek nogle af vennerne. På den måde kan man finde frem til sælger efterfølgende.

• #33   27. sep 2012 Det skulle simpelthen være tilladt at hænge folk ud på HG. Hvis en sælger ved at man bliver hængt ud for dårlig opførsel får vi langt mindre af den slags. Det er et kæmpe sikkerhedsnet der fungerer godt på mange salgsider.
    Og helt ærligt, hvorfor beskytte folk der ikke kan finde ud af fair handel.

• #34   27. sep 2012 Khan: ja i min handel med sadlen var køber blevet skadet i ulykke med hesten og ville aldrig kunne ride igen og det var datteren der svarede.. Men hang ikke sammen med indlæg+ hun pludselig underskrev sig med moderens navn..

Skovfogedstedet: jeg skrev i hendes annoncer og indlæg og spurgte efter mine penge, det fik jeg advarsel for udhængningen for smiley så Sorry synes de eneste HG hjælper er snyderne

• #35   27. sep 2012 Jeg syntes det er meget godt at HG ikke har et betalings system, da HG nu kan holde sig på et niveau hvor købeloven gælder for privat handel. Men så snart man sælger sine ting på professionelle sider så er salget pludselig dækket af købeloven for B2C salg (DBA og Gul og gratis er lige på kanten ifht. hvornår loven gælder), og sælger har helt andre forpligtelser overfor køber.
    Jeg tror desværre bare vi må "finde os i" at folk snyder og prøve at undgå det ved at købe direkte.. Jeg er heldigvis ikke blevet snydt endnu...

• #37   27. sep 2012 Jeg har heldigvis aldrig være udsat for det, men hørte på den hjelm meget af dette omhandler og hun ville ikke oplyse hvor hun boede, osv. jeg har heldigvis kun oplevet gode handler, har lige solgt min gpa som gerne skulle nå frem idag og modtage min nye samshield sener idag også smiley begge har været super handler, men jeg handler kun his jeg har navn adresse og telefon nummer

• #38   27. sep 2012 Jeg synes at systemet på Trendsales fungerer rigtig, rigtig godt!
    Der vil helt sikkert også kommet lignende her på et tidspunkt. Hvis vi alle sender forslaget ind til Support/Kontakt, så kan det være de vil hjælpe alle os ærlige brugere af HG med at komme kriminaliteten til livs, inden flere af bliver 'bestjålet'.
    Jeg lærte i dag, at jeg fremover altid vil bede om navn, adresse og mobil nr. på sælgere og lige dobbelt tjekke det, inden jeg overfører penge. Det burde vi alle gøre smiley

• #39   27. sep 2012 er sjovt nok i samme situation - nu er jeg så bare kommet på personens filterliste og hun har skriftet nummer... har skrevet til HA men der er ikke sket mere.
    sjovt nok skriver hun sådan på hendes profil:

HANDLER IKKE LÆNGERE PÅ HG. HVERKEN SOM KØBER ELLER SÆLGER

og længere nede står der:
    Når jeg handler på HG:

1. Både sælger og køber giver fulde navn, adresse, tlf. nr.
    og konto nr.

2. Jeg sender ikke noget før jeg kan se pengene på min konto og accepterer også at du ikke gør.

3. Jeg sender gerne forsikret pakker, men på købers egen regning. I så fald at pakken IKKE sendes forsikret, fralægger jeg mig ALT ansvar, når pakken er leveret på posthuset!!!

4. Jeg lader gerne handlen gå tilbage, hvis min varer ikke er som forventet, men læs annoncen ordentligt inden du siger ja til at købe. Returporto er på din regning.

5. Hvis du snyder mig politianmelder jeg det og jeg eller en anden dukker op på din adresse for at få hvad du skylder mig. Og det er uanset hvor i landet du bor...

men det gælder åbenbart ikke den anden vej rundt... smiley øv at folk skal være sådan!

• #40   27. sep 2012 De sidste par gange ar jeg faktisk solgt face to face, men hader også at handle med private i frygt for man bliver snydt.

• #41   7. okt 2012 Positiv udvikling.'
    Efter jeg oprettede denne tråd gik der ikke mange dage før jeg fik min vare. Jeg skrev også til kontakt og fik hurtigt svar og tilbud om hjælp og derudover fik jeg at vide at de ville fryse brugeren hvis der ikke ville blive reageret på henvendelsen fra dem da de heller ikke er interesseret i snyd herinde.
    Jeg har efterfølgende også lavet en byttehandel med en anden bruger herinde unde problemer.

Kommentér på:
sælger på HG snyder dig for dine penge

Annonce