{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Løfte benene under træning.. {{forumTopicSubject}}

Ja, i ved.. Når de ikke gider og hjernen er slået fra så snubler de jo en del..
Nogle der ved hvordan man "vækker" dem? smiley fordi jeg synes ikke jeg får så meget træning ud af det når han har de dage hvor han hele tiden snubler smiley Hvordan får jeg ham til at "vågne" så han løfter benene?
Håber i forstår hva jeg skriver..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løfte benene under træning..
  • #1   1. okt 2012 Hvis han snubler systematisk fra tid til anden skal du nok have besøg af en dyrlæge. Andrea med Lille Lyn herinde havde en hest der snublede og den fik konstateret slidgigt :).

    Men udover det - så er det fremdrift :o)


  • #2   1. okt 2012 Min hest er også begyndt at snuble nogle gange, og jeg har fået af vide at det kan være fordi at han er ved at lære at gå mere under sig (eller hvad det nu hedder) og at han bare lige skal finde ud af at flytte hovene lidt hurtigere.
    Ved ikke om det er det samme med dig og din hest, men det kunne være en mulighed smiley


  • #3   1. okt 2012 Johanne: Altså jeg træner en del dressur og han begynder at blive bedre og bedre og går mere ind under sig selv og sådan noget så det kan jo godt være smiley Han er også ved at lære Galopanspring, temposkift, holde hovedet ned i overgange, schenkelvigninger osv smiley så det lyder sandsynligt smiley

  • #4   1. okt 2012 Kan jeg ikke træne med nogle bomme? Altså at de ligger på jorden og så skridter og traver jeg over så han bedre måske kan finde ud af at løfte benene?

  • #5   1. okt 2012 Det tror jeg godt at du kan smiley Jeg kender nogen der gør det og det hjælper meget, jeg har også overvejet det smiley

  • #6   1. okt 2012 Det kan sagtens, som Johanne siger, være fordi han er ved at lære at træde bedre ind under sig og bære sig selv mere, og bare skal lære at flytte fusserne hurtigere smiley
    Hvis det ikke er så samme ben hver gang, ville jeg ikke være bekymret.

    Hvis det ER det samme ben hver gang, ville jeg kontakte min dyrlæge. Det gjorde min gamle hest, og det viste sig at han havde fået en ledskade, efter at have smidt en rytter og taget turen hjem gennem en pløjemark.Og det var det eneste tegn han udviste.


  • #7   1. okt 2012 EN HEST MÅ IKKE SNUBLE!!!
    En hest er et byttedyr, hvilket gør at hvis hesten snubler, bliver den spist på stedet! Hvis hesten snubler er der noget fysisk galt, som Camilla skriver evt. slidgigt. Det kan også 'bare' være hesten er lettere skæv i bækkenet, nakken eller andet.

    Johanne, Fordi hesten begynder at bære sig mere, skal den flytte hovene i samme hastighed end før. ofte sker der det at forparten ikke kan følge med, det lyder som om det er det der sker med din. Dette er en fejl fra rytterens side. Ja det er hårde for hesten, men så må man lave masser af skift i bæringen. Så dette ikke sker, for hvis bagbene overhaler forbenene, benytter hesten sig af de forkerte muskler.

    smiley


  • #8   1. okt 2012
    Der KAN være noget galt - det kan også være en hest der går og sover i dens eget tempo og ikke er opmærksom, så snubler den fordi den træder på sig selv eftersom at den ikke flytter forbenet når bagbenet kommer eller den ikke ser en jordbunke o.l

    Men dette er slf. kun hvis hesten er uenergisk, tøffer og "sover"

    Er det i normalt tempo ville jeg bekymre mig.


  • #9   1. okt 2012 Det er IKKE samme ben...

Kommentér på:
Løfte benene under træning..

Annonce