{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Omskoling af en travhest og låne pc gamacher :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Ville hører nogen af jer med travhest om i har nogen gode råd til hvordan man bedst omskoler en travhest til ridehest ? smiley

Og så tænkte jeg på om der var nogen her på Nordsjælland der har nogen pc gamacher jeg må låne da jeg skal finde ud af hva str hesten skal have smiley

Hilsen Isabella


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omskoling af en travhest og låne pc gamacher :)
  • #2   3. okt 2012 Diesel som jeg har part på, han har tidligere gået som travhest, men blev kasseret for nogle få år siden. Vil nu sige at han er blevet en pragtfuld ridehest på blot 7 måneder. Han er selvfølgelig blevet brugt som ridehest i et stykke tid, men det er først nu at han har lært ordenligt dressur og spring. Så det kan sagtens lade sig gøre smiley Det tager bare sin tid.. Og tålmodighed. smiley

  • #3   3. okt 2012 at give en opskrift på omskoling af traver, er nok umuligt smiley
    Det kommer an på, hvor meget han er brugt i løb, om han hidser sig op, hvor stiv han er til løbssiden (venstre volte) osv
    Men et er sikkert, det kræver toldmodigehed.
    Har arbejdet med travheste og derved også med omskoling, og vi starter altid med skridt på volter. Lær ham at slappe af med rytter på. De fleste travere er ride motioneret om vinteren, med interval ridning. Men ens for de fleste er at de ved de skal arbejde med rytter eller vogn, og så er de oppe på dupperne.
    Når han begynder at trippe eller gå pasgang, stop op, ro på, og igang igen.
    Pt underviser jeg en som har brugt ca 2 år på at lære den skridt og trav, med hovedet nogenlunde hvor det skal være og med ro på hesten. Galloppen mangler en del endnu smiley
    Heldigvis er nogen travere hurtigere til at fatte det thi hi


  • #4   3. okt 2012 Min traver, behøvede ingen speciel træning for at blive ridehest. smiley
    Jeg red hende bare ti og lige pludselig "glemte" hun hendes hurtige trav, nu er hun lige så god som en DV gang mæssigt. smiley


  • #5   3. okt 2012 Åh det er virkelig dejligt det du skriver Lene O - det er nøjagtigt sådan min part opfører sig. Altså tripper og passer. Og i galloppen ligger vi nærmest hen af jorden i svingene. Så voldsomt at min underviser siger at hun venter lidt med galloppen for hun synes det ser for farligt ud. Og hun går kryds- og forkert galop. I longe går hun så flot både trav og galop. Jeg synes jeg knækkede travkoden inden et stævne og hun gik så flot til stævnet og blev nr 2. Men så flyttede vi hestene og nu kan hun bare ikke finde den rigtige overgang. Hvis man drejer ind på en mini mini mini volte så kan jeg 10 ud af 10 gange presse hende ud af den dårlige trav.. Men er snart så mega frustreret. Ejer siger så hun tror det har noget at sige at banen er våd og måske lidt glat? Jeg kan også godt bruge råd især til traven. Synes jeg enten stopper hende med det samme og får ro på eller ogaå går jeg ind på midten og rider hende ud af dårlig trav..

  • #8   3. okt 2012 Som Webster også siger, nøgleordet er RO PÅ, RO PÅ, og atter RO PÅ.
    Underlaget betyder også en hel del, hvis banen er glat, vil den helt sikkert "løbe" for rytteren, for at holde balancen. Så er det bedre at ride ude på tør mark eller i skoven.
    Evt hvis den har sko på, give den mordaks på


  • #9   3. okt 2012 Ja det er nemlig præcis hvad hun gør - hun "løber fra mig" - ikke bogstaveligt men skal konstant sidde og holde igen i tøjlen.. Og så er der de overgange som nager mig allermest.. Men kan da være at jeg kan forsøge at trave ude må sommermarken evt og så mordaks i. For det frustrerer mig helt vildt for der er 3 kommende dressurstævner og det er bare mange penge for at blive nr sidst.. Og det bliver hun når hun går som hun går.. En enkelt gang er vi også blevet disket fordi dommeren mente hun var halt fordi hun gik pas..

  • #10   3. okt 2012 Min Money, bliver så godt nok brugt som hygge-ride-hest, men det er ret træls når vi skal have en galop på marken eller i skoven at det så kommer til at forgå i hidsigt skramle-bumle trav, hvor hun veksler imellem at trave alm og gå pasgang.
    jeg har så fundet ud af at, jeg skal ikke prøve at få hende i galop, for så går det galt som ovennævnte, men lade som om vi skal ride kort trav, dvs korte tøjler, letridning osv, til at begynde med blev hun frustreret, men efterhånden, går hun i en dejlig og flot ubesværet galop.
    den dag i dag er det ikke noget problem at få hende til at lade være med at fløjte derud af i trav, og på folden benytter hun heller ikke det hurtige trav, men går i galop sammen med de andre smiley


  • #11   4. okt 2012 Det jo dejligt og hører alt det i skriver smiley Men hva med gamacher er der nogen af jer har har nogen ?

    Og så tænkte jeg på han har en gaffelbånds skade så han må ikk lige lave noget hårdt endnu men er der nogen der har nogen øvelser der kunne være gode for ham og nogen tricks smiley for vil gerne lærer ham tricks og horsemanship smiley


  • #13   4. okt 2012 Ok for ja har aldrig hørt om de 7 lege smiley

  • #14   4. okt 2012 her et link til genoptræning af speciel gaffelbånds skader

    (link fjernet)


Kommentér på:
Omskoling af en travhest og låne pc gamacher :)

Annonce