{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Hvilken reining sadel til min pony? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have en western sadel, og det skal være en reining sadel, da det er det jeg skal ride.
Men jeg har ingen forstand på westernsadler, overhoved.
Hun kan maks gå med en 16" engelsk sadel. Helst 15,5". Hun har sat en masse rygmuskler på et år, og skulle gerne sætte flere lige bag skulderen, så der er der helst ikke noget der skal klemme. Hun har gået med forsvidsel str. medium i en barefoot sadel, men tror at hun skulle have noget der var lidt større end det. Er ikke helt sikker på hvad str hun bruger i forsvidsel/kopfjern.
Hun er en blanding mellem araber og sportspony, så hun er meget kort, lidt rundt bygget, næsten ingen skulder, meget lige i ryggen og et gjordleje der sidder meget langt fremme.
Indtil videre har jeg kun oplevet at det er bomløse der ligger bedst på hende, så westernsadlen må meget gerne være bomløs.

Kan i hjælpe mig med at komme lidt tættere på hvad jeg skal kigge efter? Så vidt jeg har forstået så svarer en 15" westernsadel til en 16" engelsk sadel? og en 16" westernsadel svarer til en 17" engelsk sadel?
I kan kigge lidt på billederne her af hende, eller tjekke hende på min profil og mine fotoalbums.
http://billeder.hestegalleri.dk/galleri/618/628/471/3088016-palomino-maribos-pride
http://i46.tinypic.com/t0n8y9.jpg (Hun har sat lidt flere muskler omkring skuldrene end det)

Så, har i evt. nogle hjemmesider/videoer/kloge hjerner der kan hjælpe mig med at finde den rigtige bomstørrelse, tommer, forsvidsel osv?
Har også lige et par spørgesmål:
Hvad betyder det her: Semi-Full-Quarter ?
Må en westernsadel gerne hoppe lidt bagpå, selvom den ligger korrekt?

Undskyld at jeg gentager mig selv enkelte gange, men skal være sikker på at i forstår hvad jeg mener med emnet smiley Ellers så bare spørg.

Mange tak for tålmodigheden - hvis i læser det hele smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken reining sadel til min pony?
Kommentér på:
Hvilken reining sadel til min pony?

Annonce