{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Erfaring med bid? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ide om at bid lavet af gummi må være dejligere for hesten at have i munden?(-: men har i nogle erfaringer med gummibid?

Har bl.a. kigget på disse:

http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=500285&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=500272&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med bid?
  • #5   7. okt 2012 Ej hvor sjovt, har aldrig hørt om læder bid før nu (-: men hvad så med et der ikke er delt, ville det være bedre? Læder bid er en del dyrere jo.

http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=500264&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

• #6   7. okt 2012 Når okay, det lyder ikke så godt.. Ønsker ikke min hest bliver gnavet og ser helst heller ikke at den spiser biddet smiley

• #8   7. okt 2012 Siger ikke gummibid da det nemt niver har redet med det 1 gang og også sidste gang

• #9   7. okt 2012 Haha ja det sandt Luna (-: men gummibid er droppet og så må jeg spare op til sådan et læderbid, tak for jeres svar

• #10   7. okt 2012 Det er ikke gummibid du linker til, men nylon. Gummibid er blødere (som regel sorte), men virker faktisk ret hårdt på hesten idet, gummiet ikke "glider" i hestens mundvig og derfor kan "nive" den. Jeg har et nylonstang, som virker rigtigt godt på min hest idet han slapper af og suger godt på det, men det er også et HS. Har tidligere haft et af de billigere i tredelt, som simpelthen var for ringe og det kunne jeg aldrig drømme om at stoppe i munden på min hest.

• #11   7. okt 2012 Gummistangbid:

Det er et fleksibelt bid, som er godt til heste, der ikke bryder sig om bevægelige bid. Biddet ligger meget stabilt i munden. Når der tages i tøjlen, danner gummibiddet en U-form svarende til den, der ses på 3-delte bid. Der er ingen tungefrihed, og derfor egner disse bid sig ikke til heste der er følsomme overfor tryk nedad til. Biddet bliver mere upræcist, når der ikke er led på. Dvs. når man tager i den ene tøjle for at dreje hesten, så kommer trykket over hele biddet og påvirker dermed også den anden side. Mange gummistangbid er alt for tykke til at kunne ligge behageligt i munden på hesten. I samme stil er mullen bid (i stål) og i plastik stangbid. I disse materialer er biddet dog helt eller noget ufleksibelt.

Sådan er det skrevet om gummistangbid (ved godt at du måske ikke er ude efter et stangbid men stadig) i bogen "Bag om biddet" som jeg absolut synes at du skal læse inden du køber et andet bid til din hest smiley Det at vælge bid, er ikke bare noget man lige gør smiley Og det er slet ikke sikkert at gummi gavner din hest overhovedet... det er individuelt for hver hest og jeg ville anbefale dig at læse bogen og så at søge på internettet efter Myler Bits. Det er virkelig god kvalitet!

Orv! Fandt også lige det her om apple mouth -

2-delt Plastikbelagt:

Dette bid er meget let og lægger i sig selv ikke meget vægt på tunge og lader. Kan være en fordel for heste med lille tunge og skarpe lader. Leddet er lille og fungerer godt til heste med lav gane. Selvom biddet ligger uden meget vægt i munden, skal man stadig være opmærksom på, om det kommer i kontakt med lader ved træk i tøjlen, specielt på heste med smal tunge og små mundvige.

Held og lykke smiley

• #12   7. okt 2012 Mange tak farmer sine, det var virkelig et godt og informerende svar! (-: vil klart prøve at finde bogen og læse om det

• #13   8. okt 2012 Vi har brugt Happy Mouth til Fareed på et tidspunkt, som svarer til dem du linker til bare med en anden smag vist.
    Han kunne ikke have dem i sin mund og bed dem i smadder i løbet af rimelig kort tid. Men det er så fordi at de faktisk er ret tykke de bid og han har meget lidt plads i sin mund til et bid.

Kender nogle stykker som bruger den slags du linker til, dog ikke som tre delt men som to delt, de er ret glade for dem og det fungerer udemærket på deres ponyer smiley

Men som altid når fold spørger til bid, så vil jeg anbefale dig og læse bogen Bag Om Biddet, for ingen heste har ens mund og derfor er det ikke sikkert de bid som fungerer for os vil fungere for dig smiley

• #14   8. okt 2012 Jeg havde på min gamle part et fiber/nova bid. og det var det eneste han kunne gå på. Det er så blødt at du kan med 2 fingre bøje det.
    Han var så sart i munden og gummi bid var det eneste han kunne have i munden. Og han blev altså ikke nippet i munden.

Link til bid:
    http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=500310&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Kommentér på:
Erfaring med bid?

Annonce