{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.167 visninger | Oprettet:

Såning af græs til folden {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har planer om at udvide min fold til vinter/forår. Der er lige et skur mm der lige skal væk først og så skal jorden fræses igennem så den bliver lækker.
Jeg er så i tvivl om, hvornår jeg skal så græsset på den nye fold, jeg håber jo de kan nå at få glæde af den udvidede fold næste sommer. Men hvornår skal foldgræs såes?
Og er det bedst med græs med eller uden kløver?

Til info er det 2 shetlændere jeg har der skal gå/spise græsset.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Såning af græs til folden
  • #1   9. okt 2012 Ville så uden kløver, til så nøjsomme ponyer.
    Hvis du skynder dig, kan du nå at så nu, gjorde jeg sidste vinter, og tog folden i brug ca. i juni, efter der var blevet slået på den først.

• #2   9. okt 2012 Okay, jeg fik ellers at vide at det var for sent i år at så græs? Hvor længe er det om at vokse? Hvis jeg fx såer græs til foråret (april/maj) mon der så først er græs til efteråret? Jeg hælder også til at det er klogest uden kløver nemlig pga det er nogle små basser jeg har smiley

• #3   9. okt 2012 Det er også ved at være sidste chance, skal være inden der kommer for meget frost, så det lige kan nå at komme op.
    Det nåede mit sidste år, men kommer an på hvor tidligt og hvor hård vinteren er, vil jeg mene : )

Ja tror først du kan bruge det sidst på efteråret, hvis du førts sår til foråret, men jeg er ikke landmand, så er kun hvad jeg tror ; )
    Det skal lige nå at få lidt rodnet, så ponyerene ikke hiver roden med op, men nu er dine nok ikke dem der er hårdest ved en ny fold, mon dog : )

• #5   9. okt 2012 Hvor langtid skal der egentlig gå før man må smide hestene ud efter det er sået ?

• #7   9. okt 2012 Vi skal også have udvidet vores folde, så vi får en landmand til at så, og han siger at man sagtens kan gøre det nu. Han sagde faktisk at man endda bare kunne gøre det i starten af november - så det er altså ikke forsent endnu. smiley
    Så vi såer vores nu her, så det er klart til sent forår. smiley

• #8   9. okt 2012 Tak for imput Maja, ved du hvad det er for noget græs landmanden såer så?

• #9   9. okt 2012 Uha nej det ved jeg ikke, men jeg ved at det er uden kløver. For det var noget med at hesten ikke så godt kunne optage 'et eller andet' når det var kløver-græs. '
    Ja, det er måske ikke til så meget hjælp, men vi fik som sagt af vide at det skulle være uden kløver. smiley

• #11   9. okt 2012 (link fjernet) den her blanding er god

Kommentér på:
Såning af græs til folden

Annonce