{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Såning af græs mm {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg skal have udvidet vores fold til foråret, og skal så ha fræset jorden og sået fold græs på området. Jeg regner med at så foldgræs uden kløver ( da jeg har 2 små shettet-basser der ikke skal have for meget ).
Da vi fik ponierne i foråret og det dermed er min første gang jeg skal så græs mm håber jeg i kan hjælpe mig med følgende:

- Hvornår kan jeg så græs?
- Hvornår er græsset klar til at ponierne kan komme på det?
Jeg håber jo ponierne kan få glæde af græsset til sommer/efterår, er det urealistisk?
- Er der noget jeg skal være obs på når jeg sår græs?
- Skal folden gødes?
- Hvornår gødes og hvor længe skal der gå inden ponierne kan komme på græsset bagefter gødning?

Håber er der nogle der kan hjælpe smiley

Mvh
Nanna

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Såning af græs mm
  • #2   8. jan 2013 Ja det er en god ide, at vente minimum et halvt år, før du sætter heste på det:)
    Det er dumt at så græs om vinteren og sommeren, men ellers gør det hvidst ikke så meget hvornår det bliver. Det er også en god ide at sprede lidt gødning, hvis din jord for eks. er meget lerholdig (det er vores nemlig) bare til det er godt på vej op.

• #3   8. jan 2013 Ponyerne kan komme på en gødet fold når der har været et godt regnskyld;)

• #4   8. jan 2013 Det lyder godt.. så det er ikke helt tosset at gøde vores nuværende græs til foråret (ponierne går ikke på det nu) og ligeledes så græs så snart vi er fri for frosten? Vores jord er meget lerrig smiley

• #5   8. jan 2013 altså jeg er jo ikke ekspert, men vi gjorde det selv for 2 år siden, så lidt kan jeg godt sige om det:)
    Ja når foråret er begyndt, er det sikkert fint. Hvis du gøder en gang om ugen i starten (bare et lille "strø") til man tydeligt kan se stråene og så stopper der, skulle det nok være helt klar til næste forår (det er ikke en god ide at de går der om efetråret det første år, da jorden er meget våd og de let trækker jord med op, når røderne ikke er større) Vi klipper også græsset, når hestene ikke går på det, for det ikke bliver for langt, for så går rødderne let i forrådnelse:)

• #6   8. jan 2013 Det er en god ide at forgøde jorden, så frøene har noget at leve af i den første tid.
    Herefter skal der sås når jorden bliver varm (ca 10 grader) og der skal være e del fugtighed - så i foråret eller sensommeren. Det fremmer spiringen og rodvæksten. Der skal sås i 1 cm dybde. og græsset kan ikke anvendes til heste i i hvert fald det første halve år, da de unge planter ikke kan tåle færdslen fra hestene.

Lært på dyrepasseruddannelsen smiley

• #7   8. jan 2013 Og ja, græsset skal slås når hestene ikke går på det

Kommentér på:
Såning af græs mm

Annonce