{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Gode råd/erfaringer til behandling af meget sur stråle? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har nogle gode råd eller erfaringer til at behanle meget sur stråle, som er opstået på meget kort tid, og er helt utrolig slemt?

Hesten er under behandling nu med hoof maker, og bliver behandlet hver 2. dag, men synes ikke rigtig der sker de store fremskridt.

Hesten er desuden halt som følge af den sure stråle.

Hesten har tør og ren spåne boks, og folden den går på er også rimelig tør. (bare lige til info)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd/erfaringer til behandling af meget sur stråle?
  • #1   14. okt 2012 Hovfokus.dk har Hoofmaster spray, forebyggende, men danner også en hinde som holder bakterier ude. de har også den der hedder "Red Horse Hoof Stuff" som jeg personligt syntes er rigtig god, den er mod voldsom sur ståle og WLD.. Deres " Red Horse Atrimud" og "Red horse Field Paste" er også virkelig gode! samt NT-dry

Min egen hest døjer også med rigtig rigtig dårlig surstråle, og en blanding mellem alle disse har hjulpet Rigtig meget! samt at hovene er blevet renset VIRKELIG godt, og derefter stået i hallen eller boksen og tørret RIGTIG godt før jeg har behandlet,

• #3   14. okt 2012 samtidig med du behandler med div produkter kan jeg varmt anbefale at sætte en boot på hesten så gør det ikke så ondt at gå for den. boot hjalp mig meget sidste år da en af mine havde slem sur stråle. smeden skar dog også rigtig voldsomt af sål og stråle for at få bugt med det.

• #4   15. okt 2012 Oprensning med børste og hovrenser med vat, dernæst fylder du renven op med blåstenspulver og propper så stor en tot vat som muligt ned oven i. Gentag en uge - så er du af med sur stråle smiley

Kommentér på:
Gode råd/erfaringer til behandling af meget sur stråle?

Annonce