{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Strøelse - hvad bruger i ? {{forumTopicSubject}}


Overskriften siger jo næsten sig selv.

Jeg bruger spåner lige nu, men syntes hurtigt det bliver klamt i boksen med alle de våde spåner, min hest tisser og pøller nemlig meget.

Nu har vi snakker om at hun skal til at gå på træpiller, er det godt, er det godt til heste der tisser meget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøelse - hvad bruger i ?
  • #1   17. okt 2012 Spåner og træpiller :))

  • #3   17. okt 2012 Træpillesmuld - det bedste vi har prøvet . smiley

  • #4   17. okt 2012 Træpiller det der suger bedst( tro mig, har heste der lukker mange liter ud af gangen) og mest økonomisk, i forhold til hør, tørv og spåner.

    Men hør er det der støver mindst.


  • #5   17. okt 2012 Spåner og træpiller smiley
    og er simpelhen så glad for det smiley


  • #6   17. okt 2012 Hvis du spørger mig handler det ikke kun om hvor meget hesten tisser, men også hvor meget rytteren fjerner. Min hest står på tørv, og han bruger en halv pakke om ugen, en pakke koster 94 kroner (fra sverige uden svampesporer). Min venindes hest stod også på tørv, men hun fjernede alt for meget (hun brugte normalt spåner, og vidste ikke hvordan man skulle muge i tørv) - så det kunne ikke svare sig for hende smiley

  • #7   17. okt 2012 Min står i halm, men hvis jeg selv kunne vælge skulle hun stå på træpiller..

  • #9   17. okt 2012 Halm smiley det bedste jeg har prøvet. Har også stået på spåner, hvilket jeg ikke skal hen til igen... Det næste bliver træpiller, og bestemt også noget jeg kan anbefale smiley

  • #10   17. okt 2012 Vi har prøvet tørv.. det var ikke godt. Og vi er nu meget pertentlige med at tage klatter. Men det kom faktisk til at lugte, og så er det kedeligt mørkt - så gødningen er lidt svær at få øje på - i forhold til de lyse træpiller/smuld.. Vi droppede tørv efter en måned, og gik tilbage til smuld..

  • #12   17. okt 2012 Bruger halm. er godt tilfreds. Har ikke problemer med tis og pærer.

  • #13   17. okt 2012 Jeg bruger halmpiller.. Det er nemt at holde hvis man sørger for at tage klatter hver dag, fjerne det våde og får lavet en ordentlig bund fra start:)

  • #14   17. okt 2012 Træpiller synes jeg faktisk er bedst.

    Dernæst easy strø/ snittet raps halm. Men det støver meget, når man hælder det ud.

    Spåner er jeg bestemt ikke vild med. De giver ikke en fast bund, som de to andre, så de kan grave huller ned til bunden.


  • #15   17. okt 2012 halm i løsdriften smiley stod de i boks, stod de enten på træpiller eller halm, de to ting kan jeg bedst lide. halm er bare så hyggeligt i en boks synes jeg. træpiller har også fungeret fint.

  • #16   17. okt 2012 Sandra - vi bruger også træpillesmuld i løsdriften, hvorfor bruger i ikke piller der ?

  • #17   17. okt 2012 Mine går i løsdrift og jeg bruger Tørvemix (tørv blandet med spåner), det er det bedste jeg nogenside har prøvet og kunne aldrig finde på, at bruge andet. Det giver en super lækker og blød bund, som er nem at holde. Fjerner klatter hver dag og hvis de har tisset, ligger jeg det ud til siden til tørre. Derfter river jeg hele bunden, så den bliver ved med, at være blød og lækker og ikke bliver trampet hård. Bunden bliver kun skiftet en gang om året og jeg bruger ca en palle (18 baller) om året til 4 heste smiley Nemt, lækkert og meget økonomisk smiley

    På billedet er hele bunden lige blevet skiftet...


    profilbillede
  • #19   17. okt 2012 askepot - halm laver langt mere mødding end en bund af f.eks. træpillesmuld eller som ovenfor på billedet. Her får du KUN klatterne - ikke noget egentligt der hænger ved.Hvor du med halm er nødt til at tage halmen med. Så I ville da netop have rigtig god grund til at droppe det fyldige halm.. smiley

  • #21   18. okt 2012 Katja og musse, ej den med at lægge det våde ud til siden har jeg da aldrig tænkt på! Super smart! Står selv på tørv nu... Og skal til at have hestene hjem, stadig på tørv, så skal jeg da klart prøve det der...

    Er super glad for tørv, ja det er lidt mørkt, men har været rigtig glad for det, og min stald er heldigvis meget lys... Og så har jeg nogle ret renlige heste, så let at ordne... Specielt nu jeg kender det trick... smiley

    Desuden ordner jeg i forvejen hver dag, så synes det er godt, og holder længe... Og så er det jo næsten kompost fra starten af


  • #23   19. okt 2012 Jeg er rigtig glad for mine træpiller, men vil give Line ret, jeg er ret grundig når jeg muger, tager godt nok kun klatter, men synes det tager lang tid, at sortere alt strå fra.
    Tilgengæld er der et dejligt klima i stalen, ingen sur lugt, og surstråle, som ved eks. halm.

    Da mine stod på halm, kørte jeg ca. 2,5 af de store trillebøre ud hver dag.
    nu køre jeg ca en halv bør ud, som kun er pære og lidt hø.
    Dette for 2 STORE heste, gør møddingen så meget mindre : )


  • #24   19. okt 2012 Grunden til at jeg valgt tørv fra, er fordi pakkerne, ikke kunne stå frostfri, så om vinteren frøs pakkerne, og de var rigtig svære at strø ud, samtidig var det dyrere i brug end træpiller.
    Men synes jeg også spåner og hør er.


  • #25   19. okt 2012 jeg bruger easy strå i sække a 25 kg, jeg har i år købt 2 staldgummimåtter til at lægge foran i boksen og lagt 3 sække ind i boksen , når det er tiden kommer jeg en ny sæk mere derind. jeg prøvede det første gang sidste år, og vil ikke bruge andet, jeg har prøvet halm , og så prøvet træpiller.

  • #26   22. okt 2012 træpiller er det bedste jeg har prøvet, og det lugter heller ikke


Kommentér på:
Strøelse - hvad bruger i ?

Annonce