{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Gita K
Gita K
Tilmeldt:
18. sep 2012
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 6

Prisen for a eje en hest {{forumTopicSubject}}

Hej ! jeg ville lige spørge om der er nogen der kunnen give mig en list af de ting man skal tænke på hvis man vil købe hest altså alle udgifter man har smiley
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med det her !

KH , Gta


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prisen for a eje en hest
  • #1   23. okt 2012 Opstaldning
    Dyrlæge
    Udstyr
    Smed
    Forsikring
    Undervisning
    Foder
    Strøelse (Hvis ikke det følger med i opstaldning)

    Det vel de mest basale ting smiley


  • #2   23. okt 2012 Opstalding
    Smed
    Foder
    Opsparing til uventede dyrelægeregninger
    Opsparing til årlig vaccination + forsikring
    Opsparing til nyt udstyr og diverse praktiske ting - grimer, tove, sæbe osv.

    Så kommer der jo altid eventuelt ind over:
    Ridehuskort
    Skovkort
    Og lignende


  • #4   23. okt 2012 Søg i forum smiley der er 1000 emner om det smiley

    Jeg giver
    2500 kr for opstaldning inkl dressurundervisning, wrap, halm og fodder
    1000 kr i smed hver 6 uge (4 sko)
    400 kr per måned til stævner, trailerleje oveni
    4000 årligt til forsikring
    Mindst 4000 kr hvert år til nye dækner, sadeltikpasning mm
    250 kr for klipning cirka 2 gange pr vinter

    Plus diverse som kiroprakter , sadelmager , massør osv

    Plus at jeg lige fik en regning på 5600 kr for dyrlægebesøg med røgten forleden dag


  • #5   23. okt 2012 Når ja og vaccine og tandrasp en gang årligt cirka 1000 kr

  • #6   23. okt 2012 Jeg har hver måned udbetalt 1700 kr til alt til min hest.
    Opstaldning ovs. ink. opsparing til dyrelæge ovs.


  • #7   23. okt 2012 Evt. abonnementer medlemskaber. Der er mange ting der er rart at være medlem af hvis man er første gangs hestekøber. Diverse blade og hjemmesider man kan få gode råd og vejledning af.

  • #8   23. okt 2012 Transport til og fra hesten!

  • #9   23. okt 2012 Opstaldning
    Dyrlæge
    Smed
    Udstyr
    Foder
    Strøelse
    Tilskud (hvis der er behov for dette)
    Undervisning
    Stævner (hvis du skal starte det)
    Forsikring

    Hvis du også skal have ridehuskort, kommer det også oveni.


  • #10   23. okt 2012 Sadlen er dyr det er bedre at købe en god brugt end en billig ny. Og opstaldning er væsentlig dyre i nordsjælland og købehavnsområde.
    Vi bruger i gennemsnit 5000 kr. om måneden per pony. Jeg ville lægge 1000 kr oven i til hest da det tit er dyre at have en hest opstaldet.

    Udstyr: Sadel, underlag, gjord, stigebøjler og stigremme,, trense + bid, gamacher, grimer (nogle stykker de har det med at gå i stykker en på folden :)), træktove, dækkener (bliver tit ødelagt på folden), skridt tæppe, shampoo, hovfedt og olie + noget til sur stråle, shampoo, strigler, div. lædersæbe og fedt, svamp, spand, håndklæde vi har også altid div. til sår behandlig (sæbespåner, noget salve til skræmmer, selvklæbende bandage osv.) .Hvis du skal køre transport gamacher (kan evt. køre med almindelige)

    Forsikring (jeg vil anbefale det er incl. sygeforsikring)

    Opstaldning ( er det med eller ude foder og strøelse) ellers også wrap/hø, kraftfoder, strøelse, (spåner, træpiller, halm mv.)

    Dyrlæge (vaccine og tænder) + evt. opsparing til uforudset udgifter hvis den bliver syg ( hvis du har syge forsikring dækker de ca. 80% af udgiften til en hvis beløb grænse alt efter forsikring)

    Smed hver 6 uge med sko ca. 900 kr.

    Undervisning, klub medlemskab, Rytter licens (hvis du skal ride C-stævner og op efter) ridehuskort?

    Stævner E og D ca. 80 kr. per klasse C stævner mellem 100 og 150 kr. per klasse + 30 i gebyr til DRF. Man skal huske transportudgifter Bensin og evt. leje af trailer

    Husk også udgiften til handelsundersøgelse i forbindelse med køb af hest, pris afhænger omfanget af undersøgelsen. Udstedelse af nyt ejercertifikat hos videncenter for hest. Og KØB en hest med hestepas og EJERCERTIFIKAT ellers bliver det hurtigt besværligt.

    smiley


Kommentér på:
Prisen for a eje en hest

Annonce