{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Stoppet med at ride pga uheld? {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ude for en uheld hvor en hest løb mig ned og sparkede mig i hovedet og fik en kraftig hjernerystelse.

Jeg er i forvejen meget nervøs anlagt person, men efter uheldet er jeg blevet endnu mere nervøs kan jeg mærke og overvejen helt at stoppe med at ride.

Er nogen af jer helt stoppet med heste efter et uheld med heste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stoppet med at ride pga uheld?
  • #1   23. okt 2012 Jeg er også blevet løbet ned tidligere i år det er godt nok ikke sjovt! smiley Jeg red allerede lidt over 1 uge efter jeg blev udskrevet fra hospitalet igen, jeg kan bare ikke undvære hestene smiley Men er stadig ikke særlig vild med at gå ud på en fold..

• #2   23. okt 2012 Du skal bare overvinde din frygt.
    Hav nogen omkring dig hele tiden, når du er i nærheden af dem. men husk det er DIG der skal gøre de ting du kan, og ikke den i nærheden af dig smiley

• #3   23. okt 2012 Jeg stoppede for tre år siden efter min gamle fjord smed mig af foran en bus:-(
    Min hofte hoppede af led og var ellers godt forslået. Jeg var skide bange for at ride og solgte ham til den sødeste pige:-)
    Der holdt jeg helt op med at ride og solgte alle mine heste ting..
    Indtil jeg fandt Viggo, han har givet mig tilliden til heste tilbage igen:-)

God bedring til dig..

• #4   23. okt 2012 Kender ikk lige decideret nogle der er stoppet, men kender mange der ikke vil prøve at ride som voksne fordi de er faldet a en pony i Legoland som helt lille smiley
    Hvis du ikke føler dig tryg kunne det måske være en go ide at stoppe, det er ikke fedt at sidde og være mega usikker, plus hvis man ikke rider på en total skudsikker hest så kan det jo også gå galt

• #5   23. okt 2012 For over et år havde jeg også en ulykke hvor jeg styrtede i dressur. Jeg var indlagt i en uge men kan intet huske. Det sidder stadig i mig det er sket, så efter jeg styrtede i spring i sommers er slet ikke lige så modig som jeg var før hen, men rider dog stadig og regner med at tilliden til en hest kommer tilbage stille og roligt smiley

• #6   23. okt 2012 Jeg har været meget tæt på at stoppe med ridningen efter en ulykke, hvor jeg også blev bange for hesten. Dog kæmpede jeg mig i stalden og op på hestene igen. Jeg var nervøs - meget ja - men hvor er jeg glad for at jeg fik overvundet det.

Tag det stille og roligt og få opbygget din tillid til hestene. Husk at de ikke er ude på at skade dig! Tag en dag ad gangen. Så skal det nok gå smiley

• #8   23. okt 2012 Jeg blev engang bange for at ride. Sådan rigtig, rigtig bange for at ride, som i at jeg ikke turde galopere og ville kun ride i skridt og trav på min pony. Turde ikke engang skridte på andres! Jeg besluttede mig selv for at jeg ville overvinde frygten og det gjorde jeg. Find en som kan hjælpe dig tilbage i sadlen igen smiley

• #9   23. okt 2012 Jeg har været ude for en rideulykke, hvor min tidligere hest stak af med mig. jeg faldt af, og brækkede en nakkehvil. jeg var utrolig tæt på at blive lam. og jeg er bare heldig at jeg er her idag. jeg måtte ikke lave noget i et halvt år. Men kom derefter på hesten igen.
    Kan dog godt mærke at jeg er en smule nervøs, vis en hest begynder at løbe. og jeg har da også haft i tankerne om at stoppe. men kæmpede mig op på hesten igen (-:

• #10   23. okt 2012 Efter et uheld i spring, blev jeg bange for at springe. Men efter noget af en lang kamp, kom jeg over det, og nu er det noget af det bedste jeg ved. Så et godt råd, er helt klart at du skal kæmpe dig igennem det. Evt. få hjælp af nogle gode heste veninder smiley Og så bare tag det stille og roligt, og i dit eget tempo smiley

• #11   23. okt 2012 Det er godt og vel to år siden jeg blev smidt af min gamle part og røg på hospitalet fordi jeg hverken kunne mærke ben eller min ryg fuldkommen lammet der blev jeg bange for og skulle på ryggen af en igen desværre er min gamle part blevet aflivet da han havde en kronisk skade men igår fik jeg lov til og låne min søsters bedste venindes NF på 18 år og jeg var ved at skide i bukserne fordi jeg var så bange for at ryge af men jeg kom op skridtede rundt på ham godt nok gik min søster med ham fordi jeg lige skulle ind i ryktmen igen men efter små 5 min følte jeg mig helt tryg og red ham selv rundt fik både skridet og travet alene så er meget stolt og kan slet ikke få armene ned af glæde min kan tilgengæld godt mærke min nummi og mine lår idag av av smiley

så det bare med og give sig selv et los bagi så man kommer op igen for jo længere tid man venter jo sværere bliver det jeg taler af erfaring jeg har rigtig gerne ville op med følte mig ikke klar hvor min mor også sagde til mig jo længere tid der går jo sværere bliver det for dig og få tiltroen tilbage til dem fra ryggen af ! og kan kun give min mor ret i det hun siger !

stavefejl er gratis smiley

• #12   23. okt 2012 For 9 år og 1 dag siden, var jeg ude for et meget alvorligt ride ulykke.
    Jeg lå i koma i 2 uger, var lam i højre siden, kunne ikke spise, gå og tale.
    Jeg var indlagt i 3 måneder, og gik til genoptræning 1½ år efter på en speciel skole.
    Jeg var oppe på hesten igen efter 3 måneder. Heste er mit liv, og intet kan få dem ud af mit hjerte.
    Jeg mener ikke, at hesten gør tingene bevidst, så jeg giver aldrig hesten skylden.

Men følg dit hjerte. Måske er det ikke det rette for dig, at sætte dig op igen. Du skal ikke føle dig presset til det, det skal komme fra hjertet smiley

• #13   23. okt 2012 Jeg har også været ud for en ulykke hvor jeg fald af og fik hukommelsestab. Kan ikke huske hvad der skete men rider stadig, og samme hest smiley

• #16   23. okt 2012 Jeg kender en som blev smidt af på en asfaltvej, og brækkede sin kæbe og mistede en stor del af sine tænder samt en masse andet, hun lå på sygehuset længe og var total bange for heste bagefter.

Men så kom hun ud lang tid efter og prøve en islænder som var 100% stabil. Og i dag har hun sin egen islænder og er overhovedet ikke bange mere smiley hun vil aldrig af med sin islænder igen :).

• #17   23. okt 2012 Jeg faldt af i en kombination og brækkede ryggen sidste sommer, men så snart jeg knap kunne stå på mine ben, var jeg oppe på hesten igen! Et par måneder senere, brækkede jeg min finger og red dagen efter med gibs på smiley Ville aldrig stoppe med at ride, medmindre jeg blev forhindret, efter en skade, men er jeg heldigvis ikke blevet endnu. smiley Er også blevet løbet ned, fået hjernerystense, blevet sparket osv. Men det må man jo tage med. Jeg tænker bare på at de ikke gør det i ond mening, men det er uheld! Det kan ske smiley

• #18   23. okt 2012 Da jeg var 15 var jeg ude for et styrt da min hest løb med mig... prøvede at styre ham hen imod en stor hæk i håb om at han stoppede, men desværre drejede han til siden og gled så han landede oven på mig... heldigvis forstuvede jeg kun min fod... efter min fod var klar igen begyndte jeg at ride igen, men det varede kun et par måneder hvor jeg hver gang jeg satte mig op troede jeg skulle dø. det resulterede i at jeg solgte min hest og ikke kom i en stald i 4 år ;( efterfølgene efter min "pause" har tingene ændret sig, og min frygt er væk... kan stadig blive nervøs hvis der er glad underlag og jeg kan mærke hesten vil fremad!!!

• #19   23. okt 2012 Jeg forstår godt at du er bange smiley
    Men du må overveje om hvor meget hesten betyder for dig. Og derefter igen spørge dig selv, Vil eller vil ikke smiley

Jeg har engang haft en så skidt periode med min ridning at jeg overvejede at stoppe. Men idag FORGUDER jeg at jeg ikke gjorde det! smiley

• #20   23. okt 2012 Ja jeg har slået mig selv halvt til plukfisk, 3 gange inden for et år kom jeg med ambulance på sygehuset og jeg havde i forvejen et piskesmæld fra en trafik ulykke. Min nakke tog ved styret så voldsom skade at jeg i dag er førtidspensionist og stort set ikke kan ride længere. Får skrækkelige smerter i nakken og hovedet hvis jeg rider. Samtidig ville jeg aldrig bare sætte mig op på hvad som helst, hvis jeg en dag kommer til at ride rigtig igen, ville nok også altid have en lille frygt i mig i skoven, da ulykkere skete på skovture hvor hesten løb løbsk. Det sidder dybt i en, men kan blive bedre med tiden.

• #22   23. okt 2012 Altså jeg er faldet af mange gange hvor jeg har været ret uheldig, med skader osv. Men jeg stoler så meget på min hest og omvendt at jeg sagtens tør starte stille op igen.. smiley Kender ikke nogle der er stoppet, men kender mange der er blevet meget forsigtige nu.

• #23   23. okt 2012 Jeg er faldet af over hundrede gange, en af dem stejlede hesten med mig og faldt ned over mig, der kunne jeg ikke gå, men jeg var oppe på den samme hest igen. Jeg syntes du skal få en til at hjælpe dig med at komme op på hesten igen og ride rundt med en trækker, evt din ridelære, du behøver jo ikke at galopere rundt i fuld galop smiley

Kommentér på:
Stoppet med at ride pga uheld?

Annonce