{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl & dækken ?
  • #1   23. okt 2012
    Hvis hesten ikke fryser, så lad være med at proppe dækken på.
    Du tager vel heller ikke vinterjakke på i 15 grader for at forebygge en forkølelse i december :o)


  • #2   23. okt 2012 nej, men tænkte bare på her i november, den bliver jo hurtigt våd med alt det regn og ved ikk hvor godt det er for den , når det begynder at fryse..

  • #3   23. okt 2012 Jeg har normalt aldrig dækken på mine heste, hvis de aldrig fryser og ikke bare får dækken på fordi ejer syntes den skal have det på uden nødvendighed så behøver den ikke.

    men hvis den fryser eller ikke har så meget fedt på kroppen som den måske kunne så ja tag et dækken på


  • #4   23. okt 2012 min fik dækken på i starten af december sidste år, som 6 måneders, da han gik og frøs, tænker det var fordi, han var vandt til at være inde om natten hos avlerne.. Har aldrig hørt deres pels skulle tage skade af det ? Han havde vildt meget pels den første vinter, men er helt sikker på at havde han ikke haft dækken på, så havde han frosset.. smiley

  • #5   23. okt 2012 Synes ikke følbasser og unge heste der alligevel bare skal gå og nyde livet skal pakkes ind i dækkener smiley den skal nok sætte en god pels smiley

  • #6   23. okt 2012 Min har ikke så meget pels og er der næsten ingen fedt og han er begyndt at sove inde om natten .

  • #7   23. okt 2012 Mine har ikke haft dækken på før de blev 3 år og skulle i gang, synes det er lidt forkert at smide dækkener på hestene når de er så unge.

  • #8   23. okt 2012 bare den har mulighed for at gå i læ for slud og regn. men jeg ville ikke smide dækken på mit føl. så heller tage dem lidt tidligere ind så de ik er ude så mange timer. men vilde heste får heller ik dækken på.

  • #9   23. okt 2012 Det er meget åben og der er ikk træer på alle folde.
    havde bare regnet med at smide et regndækken på den , så han ikk skulle blive kold. han er halv araber og har hørt at de fryser meget nemt ..


  • #10   23. okt 2012 Jeg ville ikke gøre det, da føllet nok selv lave pels til vinteren

  • #11   23. okt 2012 Jeg ville hellere sørge for at finde den en god løsdrift, et føl skal ikke i boks og glo mange timer hver dag!
    Tag din hest som et individ, ikke efter normen for racen... Sørg for den har læ og grovfoder i rå mængder, er dækket korrekt ind med vitaminer/mineraler og lad den sætte pels selv... Det er ikke sjovt for et føl at blive hæmmet af et dækken og det kan få indflydelse på dens pels produktion senere i livet....


  • #12   23. okt 2012 Pælsen er sådan at, når det regner er det kun de yderste millimeter, af pelsen der bliver våd. så et føl/plag behøver ikke have dækken på, den skal nok sætte pels smiley

  • #13   23. okt 2012 Tja jeg kunne nu godt finde på det, jeg har altid haft dækken på mine plage, og de er da ikke blevet ødelagt.

    Dog skal du jo så fortsætte med dæknet, du kan ikke bare tage det af og på, skal han have dækken på nu så kan du først tage det af igen til foråret smiley Meen det ved du nok godt smiley

    Jeg ville så hvis jeg var dig og du gerne vil have dækken på, så vælge et regndækken måske med lidt fleece.


  • #14   24. okt 2012

    jeg har set et føl blive meget alvorligt sygt da det blev sat ud med mor på en sygefold og det var koldt + det silede ned, der stod den så i ret så mange timer.

    Jeg vil sige som nogle af de andre - løsdrift hvis du har mulighed for det.

    hvis du ikke har mulighed for løsdrift - sørg for at få hevet den ind hvis du ser den fryser og der ikke er noget læ på folden

    hvis du ikke har mulighed for de to ovenstående - så ville jeg personligt kaste et regndækken på, men det er kun på baggrund af at jeg har set hvordan det kan gå, også selvom det måske hører til sjældenhederne


  • #15   24. okt 2012 Min har fået overgangs dækken 150g på da han frøs rigtig meget allerede i starten af Oktober. Han bliver 3 til maj.
    Jeg vil ikke lade ham gå og fryse resten af vinteren sådan som han gjorde, så på med dækkenet blev det og han tager det helt fint og hans pels har det godt, han har ellers aldrig haft dækken på før.


Kommentér på:
Føl & dækken ?

Annonce