{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugen af atamon mod mug
  • #1   26. okt 2012 Nej vi gjorde det ikke, men vores hest kunne SLET ikke lide det og det hjalp nada :)!
    Så vi bruger skinhealer og det er utroligt effektivt smiley

• #2   26. okt 2012 Har ikke haft nogen gode erfaringer med det, hverken opblandet eller rent.

Har i stedet brugt innotyol salve med rigtig gode erfaringer, både til sår, muk etc.

• #4   26. okt 2012 Har ikke særlig god erfaring med atamon mod muk.

• #5   26. okt 2012 Så vidt jeg ved bruges det rent, om det hjælper afhænger af typen af mug

• #6   26. okt 2012 Atamon virker ikke! Jeg har brugt virkon-s som man blander op med vand, det tager det! Skinhealer virket ikke på min heller

• #7   26. okt 2012 Det er korrekt mht. typen af muk.
    Min havde den slags der er rigtig slem. Den slags, der starter i koden som små sår, og danner tykke, sorte skorper.
    Der findes også en mildere type muk, som ikke danner store sårskroper på samme måde, men som mere ligner skæld og han lave mindre sårskorper som man kan kradse af som små flager. Denne type muk kommer som oftest, fordi hesten får dårligt foder.

Men for alt salgs muk må man konstatere, at det ofte kommer i sammenhæng med et svækket immunsystem som følge af for lidt eller forkert fodring eller anden sygdom.

• #8   26. okt 2012 Jeg har brugt atamon og det har virket fint, men nu har hun heller ikke haft særlig meget muk og det er taget i opløbet. Jeg har ikke blandet det op.

• #9   26. okt 2012 atamon hjælper så på min (mild grad)

atamon er mod svamp og skal ikke blandes op... vi mennesker kan også godt tåle at indtage atamon rent da man bruger det til syltetøjsglas og du kan også bruge det mod svamp mellem tærerne hvis man skulle have dette da det gør milijøet surt for svampen/muggen og de trives i sødt miljø så derfor ville det forsvinde...

det tager dog sin tid ligesom med alt andet.

• #10   26. okt 2012 atamon er rigtig effektivt, og skal ikke blandes op.
    -en hest der stod på gården havde utrolig meget mug.
    hun havde brugt næsten 5000 på dyrelæge regninger, men intet hjalp.
    jeg nævnte atamon. 14 dage efter, var alt muggen væk - og det var slemt! smiley

• #11   26. okt 2012 Jeg er noget nær ekspert i mug, da min hest får det så snart hun ser en mudderpøl! På apoteket kan du få noget der hedder medi-scrub - som ganske simpelt er en desinficerende sæbe - jeg skyller hendes ben fri for mudder og skidt, og så godt med mediscrub på hele området, lige så det skummer, på alle 4 ben! Lader det virke 5-10 min imens jeg f.eks. strigler hende - og så skylle grundigt. Så i en tør boks bagefter så hun tørrer godt, og evt. smøre med muksalve herefter! Det VIRKER bare - og ikke mindst er det super til at forebygge muk! Hvis hesten har sårskorper som er svære at fjerne (og de skal fjernes hvis det skal væk) kan man bruge salicylsalve som også kan købes på apoteket - det bløder skorperne op så de kan fjernes! Husk at få ALLE sårskorper væk, vask godt, tør godt og evt. muksalve, så er der gevinst! smiley
    Samtidig er det en god ide at klippe det hovskæg væk man kan - jo mere hovskæg des bedre forhold for jordbakterier og des sværere er det at rengøre ordentligt!

• #12   26. okt 2012 Skal siges der er forskel på mug - hvis det er slemt vil jeg få en dyrlæge til at måle hvilken bakterie art det består af, da det har stor betydning for behandlingen!

• #13   26. okt 2012 Min nye hest har lige haft mug på alle hove, så brugte vi atamon uden at blande det op, nogle dage senere var det væk smiley

• #15   26. okt 2012 Tak for mange gode svar! smiley .

Kommentér på:
Brugen af atamon mod mug

Annonce