{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.667 visninger | Oprettet:

sadel idé til kort,svaj bred og højrøvet ;-) {{forumTopicSubject}}

hejsa smiley

er der nogen som har gode forslag til sadel valg til en tinker på 146 cm som er:
meget bred ( målt til det bredeste i det hvide wintec mål )
umarket manke
kort ryg
meget over bygget bagpart
stort svaj pga den høje bagpart

nogen gode forslag ???
rytter har en str. 46 numse så sadlen skal helst være 17,5 tommer men med kort anlægsplade på hesten ryg helst max 45 cm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sadel idé til kort,svaj bred og højrøvet ;-)
  • #1   26. okt 2012 lammefætter med trykfordelende underlag under og en wintec pad indeni ;o)

• #2   26. okt 2012 Jeg har tilredet en tinker med nogenlunde samme prorportioner - her fandt vi en kombineret wintec sadel, satte et xtra bredt kopfjern i (det kan man få som noget nyt ) og det var en 16 tommer, som jeg sad fint i med min ellers 17 tommer numse smiley

Dog vil jeg nok hellere anbefale en barefoot sadel med nogle rigtig gode stødabsorberende indlæg til underlaget! måske str. 0 - men så bliver problemet om numsen kan være der??

• #3   26. okt 2012 Vil klart anbefale en Kentauer Ithaka. den er netop populær pga den korte anlægsflade. Jeg er selv en numse nr 42-44 og min tinker har den i 17,5 tommer og han har også meget kort ryg. den passer ham perfekt.
    Den kan jo ændres i bommen ud over at den findes i 4 standard størrelser.

profilbillede
  • #4   26. okt 2012 En 46 numse kan ikke være i en str. 0 i Barefoot smiley Det skal være størrelse 1 eller 2.

• #5   26. okt 2012 Det er jo lige det - men en str. 1 eller 2 kan ikke være på en kortrygget tinker! sadlen må max gå til hvor sidste ribben er fæstnet.. enten skal der en mindre numse til, eller en længere ryg smiley DOG skulle wintec have lavet nogle modeller som er korte i anlægsfladen men større i sædet - ved ikke helt hvad modellerne hedder??

• #6   26. okt 2012 hej vi har en meget tyk madam med meget svajryg, vi har købt denne
    http://www.jo-po.dk/shop/kombi-sadel-new-2714p.html
    ellers min araber som er meget kort fik vi lavet af en sadelmager det var en islænder sadel. den er aldstå også bare god.
    (link fjernet) det to vidt forskellige priser, men den til islændere er tit lidt korte end andre sadel. held og lykke med søgningen

• #7   26. okt 2012 En pony med kort, svaj ryg og en str. 46 numse bliver nok aldrig en god kombi, uanset sadel. I hvert fald ikke hvis sadel skal passe både hest og rytter, og det skal den jo smiley

• #8   26. okt 2012 Synes ikke de to helt brede Wintec modeller( dem med lilla kopjern )er gode til en svej ryg. Og de alm. Wintec er ikke brede nok. Mange af dem der siger det hvide koøjerne er bredt nok til en tumler, taler kun ud fra deres egen vurdering, og har tit ikke haft en sadelmager med ind over. Trådstarter prøv ar kig på sommersadlerne måske de kunne være en mulighed : )

• #11   26. okt 2012 Min welsh dreng har omtrent samme proportioner. Dog er han kortere i ryggen og lidt højere i stang.
    Jeg har prøvet wintec til ham og det dur slet ikke. Wintec har lige puder så den ligger kun fortil og bagtil også får hesten store trykninger som gør ondt. Min brugte det hvide i en wintec pony sadel men ved feks Isabell werth blev det hvide ikke bredt nok.

Jeg har brugt en bomløs på ham det sidste år men leder efter en sadel med smal talje da mine hofter ikke kan ride i så bred en sadel.

Har en Windsor elite 16" fit 4 (bred) på prøve nu og hold da op. Det er som at ride en ny hest da jeg ikke skal skræve så meget og jeg har en perfekt opstilling. Jeg prøvet en 16,5" men den blev for lang. Jeg vil anbefale dig og prøve denne sadelen i 16,5 enten i fit 3 eller fit 4. Den er 45 cm lang i anlægsflade. Min veninde som bruger bukser 42 har denne sadel i 16,5" og hun kan være i den.

Nu når hesten er bred vil jeg ikke anbefale sadler med bred talje ligesom kentaur og sommer sadler med mindre dine hofter kan klare det.

• #12   26. okt 2012 Kentauer Elektra eller Kentauer Afrodité - de er begge lavet med meget kort anlægsfæade, og så er de til de bredere heste (:

• #13   26. okt 2012 Rettelse til det jeg skrev, der skal stå kopjern og tinker , ikke koøje og tumler ; )

• #14   26. okt 2012 haha Tine den var ellers go smiley

• #15   28. okt 2012 Griner ja, det er den fantastiske mobil, der selv retter det, til hvad den tror jeg mener hi hi : )

Kommentér på:
sadel idé til kort,svaj bred og højrøvet ;-)

Annonce