819 visninger
|
Oprettet:
God idé vedr. køb af dressur sadel! {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg er nu begyndt at tænke på, hvilken dressur sadle jeg gerne vil have til Smeagel.
Sadlen skal være sort, og i ægte kvalitets læder. Det skal være en dressur sadle. Der skal være perfekt støtte - ben, sæde og knæ. Selvfølgelig skal den ligge godt på hesten.
Jeg går og tænker på en Clift Barnsby eller en Kieffer - men hvilken model ved jeg ikke. :o)
Kan I anbefale nogle super gode kvalitets sadler?
KH. Aase J.
feb 2008
Følger: 48 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 106 Svar: 379
Kan du fortælle lidt om den evt.?
mar 2008
Følger: 60 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 47
(link fjernet)
billed af sadlen læg mærke til knæstøtterne
feb 2008
Følger: 48 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 106 Svar: 379
Jeg har selv mange gange tænkt på Kieffer Action. :o) Det ser nemlig, som du forklare rigtig godt, ud til at der er en masse støtte i den.
Jeg har kigget på Kieffer's hjemmeside, og har ikke kunnet finde den. Den er desværre udgået. Prisen betyder ikke så meget, bare sadlen er i tip-top.
Hvor længe har du haft din? Holder den pænt i læderet samt syningerne? Hvordan er stropperne mm. i den? Ved du hvad nyprisen har været på den i sin tid? ;o)
Nete:
Det har ikke min interesse - desværre.
Susy:
Min veninde har en Cliff Barnsby dressur sadle. Den er virkelig lækker - man har god støtte mm. i den.
Jeg ved ikke hvor hun har købt den. Men vil da tro man kan købe en ved en sadelmager. ;o)
KH. Aase J.
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 977
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
aug 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 5 Svar: 902
Det er en:
Kentaur Andromeda
mar 2008
Følger: 60 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 47
den holder rigtig godt, altså jeg købte min brugt og den er faktisk snart 10 år gammel .. men man kan ikke se det da den er meget velholdt. min veninde har en som er 3 år gammel og den er akkurat magen til hehe. der er lange gjordstropper i og de er gode stærke ikk noget som bar li sådan går i stykker.
Nyprisen i sin tid var 12.000 for denne kieffer action
lædersadler holder jo "evigt" så længe de bliver plejet osv hehe
God idé vedr. køb af dressur sadel!