{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Når hesten ændrer sig til ridehest {{forumTopicSubject}}

Jeg måtte simpelhen dele min fantastiske hest med jer!!

Til alle jer som har heste I er ved at opgive, er det måske noget I burde læse og vide der er håb derude.

Årha. Jeg advarer.. Det er pokkers langt, men jeg fik bare brug for lige at komme ud med min glæde som sidder i min mave, igen igen smiley

Jeg har haft rigtig mange problemer med Jasmin, med at hun løb hele tiden i galoppen, især i spring har jeg haft rigtig svært med at holde hende, og hun refuserede en del og var på det sidste også begyndt at løbe i galoppen den anden vej i en volte. På den måde at lige inden vi skal dreje, så løber hun den stik modsatte vej. Traven var der styr på efter privattimer i en lille periode.

Efter nogle træninger hvor min mor holdte øje, fandt vi en ny træningsmetode med at få hende krudtet af først, for så slappede hun mere af bagefter.

Vi startede "desværre" træningsmetoden et par dage inden hendes brunst begyndte at komme, så der var ikke øvet meget i galopvolter. Vi fik sprunget en gang inden hendes brunsttid ankom, og det gik bare SÅ godt. Jeg havde styr over Jasmin og hun gik ned i galoppen efter springene og var noget nemmere at styre!

Brunstiden ankom og hun begyndte at være i rigtig træls humør og derfor blev træningen også træls og hun blev ekstra meget stædig. Så hun "drillede" her med at komme i forkert galop konstant og changsere hele tiden og drejede af i volterne, selvom heste og mennesker stod i vejen.

I går var hendes brunst HELT slut og vi havde springundervisning. Vi fortsætter metoden, og hun er bare SÅ monster rolig og dygtig. Hun har aldrig før travet, luntende til et spring før, og min mor blev helt bange for om hun var syg. Hele træningen gik bare så godt og hun var stadig noget nemmere at få ned i et rolig tempo igen, hvilket var så lækkert. Jeg har lært at støtte meget bedre med mine ben, og det kunne godt mærkes at det hjalp rigtig rigtig meget. For der var kun én refusering, og det var min skyld, fordi jeg kun støttede hende med et ben, og faktisk bad hende om at dreje.

I dag træner vi træningsprogrammet til vores næste D-dressurstævne og i galoppen drejede hun ikke én eneste gang i volten!! Iha jeg er bare så stolt.

OVEN i det, så har Jasmin fra starten kun gået på forparten, og det har været svært at få hende gå nogenlunde godt under. Pia, vores rytter og søde hjælper kunne godt få hende til at bruge den af og til, nogenlunde, men hun er jo også noget dygtigere.

Dog har hun nu, efter 5 måneder fået bagparten noget mere under sig end før. Jeg kan mærke det og se det at det har bare rykket sig den helt rette vej!

For 5 måneder siden kunne Jasmin ikke finde ud af at komme i galop og brugte meget sjældent det der med at galoppere. Selv ude på folden, løb hun mere i trav end hun ville galoppere. For 5 måneder siden var Jasmin faktisk kun ryttervandt og let ridevandt. Kunne rides i skridt og trav, havde kun gjort det i skoven.

Jeg var så mange gange i tvivl om hun skulle sælges, fordi jeg ikke var dygtig nok, fordi der var SÅ meget arbejde, og det måske var alt for meget for os at starte med og så tæt som i sidste uge kom jeg igen på tale med om det måske var et for stort arbejde vi havde skaffet os.

I dag er hun en ridehest og jeg er så stolt af hende. Jeg tror jeg er mere stolt af hendes fremskridt, end andre er når de har vundet en stor konkurrence.

Så til alle derude som har mange dårlige dage med hesten, de er igang med at tilride eller tilride videre. I KAN GØRE DET!! Det tager tid, men det er vigtigt at se tilbage og se alle de fremskridt der er gjort, selvom der har været mange dårlige dage, hvor hesten faktisk bare kunne have røget til slagteren.
Man skal aldrig give op.

A - L - D - R - I - G!

Jeg ved at jeg en dag nok skal komme langt med Jasmin i andres øjne, men pt. så er hun kommet langt i mine øjne. Jeg troede aldrig jeg faktisk ville få af vide af andre dygtige ryttere som rider LA og MB i både spring og dressur at hun har gjort det godt og det går fremad.

Prinsessen har efter nogle trælse dage i brunstperioden hvor vi begge var sure og det gik lidt ud over hinanden, og efter et par malatastiske gode dage fortjent en fridag i morgen og en lækker lang skovtur på søndag sammen med 2 smækre drenge!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hesten ændrer sig til ridehest
  • #1   26. okt 2012 Dejligt at høre i klare det så godt, jeg forstår godt at du er så stolt af hende!:-)
    i lyder som et godt makker par:-)
    jeg skal nok huske ALDRIG at give op!!;-D

- held og lykke i fremtiden, håber i før mange gode år sammen!:-)

• #2   26. okt 2012 skøn skøn histore ,) vil du fortælle lidt om dine trænings metoder, da jeg selv har problemer med galloppen, specielt efter gallop. der er hun svær at stoppe

• #3   26. okt 2012 Det er bare en fantastisk følse når ens hårde slid pludselig begynder at give pote og man bare kan mærke en forskel fra dag til dag nærmest (:

Både Zaire og jeg er også endelig begyndt at have lettere ved de forskellige øvelser, hun er begyndt at få mere styrke og bæring nu. Samt jeg endelig er ved at fatte de forskellige teknikker, og er begyndt at kunne ride med mere overskud. Bliver dejligt at kunne komme afsted til stævner igen efter nytår, hvor der forhåbentligt skal høstet placering hjem smiley

• #4   26. okt 2012
    Ih altså, jeg vil også ha' en ridehest og udvikle mig med smiley

Kommentér på:
Når hesten ændrer sig til ridehest

Annonce