{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.670 visninger | Oprettet:

Sporal D Shampoo mod muk? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har min hest efterhånden haft muk on and off i 1,5 år og er mildest talt ved at være møg hamrende træt af det. Har prøvet følgende produkter:

En shampoo fra dyrlægen
Vircon S
Blue Horse sår-spray/blå-spray
Blue Horse skinhealer
Staldren muksalve
Fungatrol creme

Alle produkter har taget det værste, men har aldrig rigtig kunnet tage det sidste, så prøvede jeg en periode at stoppe med at smøre og så forsvandt det, men kun for meget kort tid og ja nu er vi så på den igen, det er forsvundet derfra hvor det er startet, men har ligesom bare bevæget sig længere op af benet i stedet for.

Har lige fundet et produkt der hedder Sporal D Shampoo, nogen der har erfaringer med det?
(link fjernet)
Eller for den sags skyld, andre meget effektive behandlingsmetoder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sporal D Shampoo mod muk?
  • #1   31. okt 2012 Måske en penicilin kur ku hjælpe?? Prøv og hør dyrelægen

• #2   31. okt 2012 Jeg følger lige med... har selv siddet og kigget på samme produkt. Endte med at købe Nettex Equine Surgical Shampoo og en de scab til at fjerne skorper. Det kommer med posten om et par dage og jeg er meget spændt på om det gør en forskel. Jeg har også været hele turen igennem med; blue horse muksalve, sårspray, skinhealer, muksalve med E vitamin, antibiotika i form af spray og fucidin... you name it! Håber bare snart at wadicho kan bliv fri for den forbistrede hudlidelse!

• #3   31. okt 2012 Jeg sidder lidt i samme møg som du. Min hoppe havde et voldsomt mukangreb, og Vircon-S, som vi brugte, tog det værste, men vi har nu i 2 måneder forsøgt at få det sidste, og det vil bare ikke forsvinde. smiley

Har lige spurgt mht. honning og muk i gruppen "Alternative Behandlingsmetoder":
    http://www.hestegalleri.dk/grupper/alternative_behandlingsmetoder/909649-honning_mod_muk

• #5   31. okt 2012 Min havde også voldsom meget muk sidste år. Jeg fik noget klorhexidin-shampoo af dyrlægen, som jeg vaskede det med 1-2 gange i ugen. Ellers sørgede jeg bare for at holde det tørt (tørre ben, når hun kom ind fra fold f.eks.) og så smurte jeg det i innotyol salve, som kan købes i håndkøb på apoteket. Og vupti, så var det væk i løbet af en uge eller to.

I år har jeg brugt det shampoo, som du linker til. Og det har virket ligeså fint, sammen med innotyol salven smiley

Kommentér på:
Sporal D Shampoo mod muk?

Annonce