{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.112 visninger | Oprettet:

Engbrandbæger i hø :( {{forumTopicSubject}}

Hej søde mennesker. Jeg har her til morgen erfaret at der er enbrændbæger i mit hø. Tidligere troede jeg det var de der stive stængler fra skræpper, som jeg jo ved at krikkerne ikke æder.

Det er rigtigt lækkert hø, og jeg kan se at de har frasorteret dem inde i boksene hvor stænglerne ligger urørt.

Her til morgen valgte jeg simpelt hen at tage alle dem jeg fandt, for med den regn vi har haft i nat skulle de have noget at holde varmen på...

Jeg havde hø fra samme sted sidste år uden problemer, det er jo ikke utænkeligt at der har været nogen i der også, og har altså fodret med det hø i rigelige mængder, så meget som de har kunnet omsætte.

Hvad ville i gøre?
Mine overvejelser er:
- lade hestene få høet fortsat, dog sortere dem fra jeg finder (som sagt spiser de den tilsyneladende ikke)
- Kassere 250 kg godt hø, hvor der muligvis ikke er flere i og så lade hestene gå uden grovfoder indtil jeg muligvis kan skaffe noget nyt...

Mine hest er yderligere meget kræsne og sortere altså også de større stykker af hø fra, så det er mere fordi jeg er bekymret for at der måske kunne være nogle meget små stykker i.

Jeg synes selv det er pisse ærgerligt. Andre fra området der køber af samme har ingen problemer haft og høet er ellers superlækkert. Det er bare trist at skulle kassere 250 kg hø fordi der måske gemmer sig 5 brandbægeren mere et sted dernede

HOLD DET I EN PÆN TONE TAK, JEG ER SELV BEKYMRET NOK UDEN AT SKULLE OPLYSES OM KONSEKVENSERNE VED EN FORGIFTNING - det har jeg læst om.

Knus en lille, bekymret hesteejer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engbrandbæger i hø :(
Kommentér på:
Engbrandbæger i hø :(

Annonce