{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brandbæger
  • #1   10. feb 2019 Billede er lånt fra nettet, men forstil dig at planten har ligget i pres og tørret i en bog. Planten bliver flad og har en brun/grålig farve i tør tilstand. Planten er genkendelig på bladene men også på blomsterhovederne.
    Min veninde fandt en god håndfuld sidste år og jeg er ikke sikker på hun gemte billederne hun tog af det.
    Er du usikker på planten du har fundet i høet, så pil det fra smiley


    profilbillede
  • #2   10. feb 2019 Er planten så stor alligevel? smiley

    Ville bare gerne vide hvordan det så ud i tørret tilstand smiley


  • #3   10. feb 2019 Det kommer an på hvornår i væksten, den er slået og Der findes faktisk ti forskellige brandbæger typer, hvoraf vårbrandbæger og engbrandbæger er de typiske vi falder over på markerne.

  • #4   11. feb 2019 Miss soffy: Den er godt langt henne og virkelig stor, så den er da heldigvis nem at se, det er værre når det er mindre planter hvor de ikke er sprunget ud, jeg glæder mig ikke til jeg skal tænke på den slags igen, både fordi jeg gerne vil have økologisk hø, men samtidig vil jeg ikke have giftige planter i, på den anden side kan brandbægere ikke sprøjtes ned, så de kan sagtens være i traditionel hø alligevel...
    Det er en jungle!!!!!!


  • #5   11. feb 2019 Det er en jungle men tror heller man skal gøre problemet større end det er. Mange ting kan finde i høballe såsom mus, frøer, sorte biller osv som heller er så godt for heste. Tror bare man skal være grundig med at vælge hø fra en bonde, gerne se marken hvor det er slået og spørge ind til hvordan de bekæmper giftige planter. Den økologiske bonde har pligt til fjerne diverse planter med håndkraft, heriblandt brandbæger som skal rykkes op med rod, lægges ned i en sæk og brændes på bål. Man kan sige at bønderne skal gøre meget for det produkt vi køber, men 100% kan man aldrig være at der smutter ting med i ballen smiley

Kommentér på:
Brandbæger

Annonce