triks til hest {{forumTopicSubject}}
har hørt at frieser er nemme at lære triks jeg ved ik om min bare er uamindelig el jeg er for utålmodig . den er så mad glad at den bliver total ukoncentreret .. og har kun øje for guf . den følger mig når vi går rundt på fold og som i sjovmen den lugter guf skubber den og går ind i mig og snapper jeg giver den selvf ik noget når den gør det skælder også ud men den bliver faktis ved ind til jeg bliver sur .den har lidt den samme adfær over for de ander heste nogle gange respekt og ander gange ingen respekt overhovdet . men nogle der evet har et råd til hvordan det bliver beder da det er pænt træls at værer sur på sin hest .
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 91
mar 2011
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Ikke sikkert jeg læser det du skriver korrekt, men lyder til du lader hesten gå alt for langt med dig, bliver du sur, så har du glemt at rette hesten af i tide. Længe inden den når ind til dig skal du stoppe den. Dit rum skal respekteres og det ikke til debat. Min glemmer det tit så tager vi lige 5 min med lidt stop bak og svinger rebet så han igen lige får lidt afstand.
Hesten må komme helt hen når man invitere og ellers skal den holde afstand.
Så det jo bare super vigtigt du ikke invitere med dit kropssprog, for så det jo klart i har problemer.
Man ja vær konsekvent og nogle heste skal bare have mange gentagelser. Så ikke bliv sur, men vær en tolmodig leder føre og hav din grænse og fortæl den din grænse. God træning kan kun anbefale trænere det super fedt at få værktøjer at arbejde med.
mar 2011
triks til hest