{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

burde jeg skifte foder? {{forumTopicSubject}}

hej alle smiley
jeg har en super dejlig 5'års hoppe.

hun er noget frisk og har meeeeeget energi når vi rider, kan det være fordi det foder hun for, stiger hende til hovdet. jeg kan desvære ikke skrive hvad der er i, da det er lavet til den rideskole jeg står på.

hun bliver 2 gange om ugen redet af beridernen på rideskolen. og der er hun helt umuglig , stejler og bukker. kan hun bare ikke lide ham eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  burde jeg skifte foder?
  • #1   6. nov 2012 måske får hun for meget havre ;-D hvis hun for det ;-D

  • #2   6. nov 2012 jamen der havre i fodret, men hvor meget ander jeg desværre ikke smiley men hun er lidt en vildbasse -.-


  • #3   6. nov 2012 Ville overveje noget Cooler fodder
    eller fodder der kun er proteiner i, også hø/wrap for at holde huld på den smiley
    Det med berideren, må jeg sq sige ikke lyder særlig betrykkende! hvis den bukker og stejler, det burde jo netop være ham/hende der kunne få den til at gå roligt rundt.
    Og den er jo ved at være for gammel til at skabe sig(5år) smiley


  • #5   6. nov 2012 Hvor meget kommer den på fold??
    For det lyder som om hesten har en masse energi som den gerne vil af med, og hvis den nu kunne bruge det overskudsenergi på folden med en god legeven, så kan man også bedre forlange den skal koncentere sig under ridning.

    Men vil nu sige at selvom man er 5 år så er man ikke for gammel til at skabe sig lidt smiley


  • #6   6. nov 2012 simone: han kan også ¨få den til at gå roligt og rigtig godt, men så springer den lige pluslig i lufte, måske når det bliver for meget for den ?

    men tak for svar tror jeg vil skifte foder til noget uden havre eller stivelse smiley


  • #7   6. nov 2012 Kristina : hun er ude fra 8 til 2-3 stykker og går sammen med en masse andre heste, så hun har en masse og lege med.



  • #8   6. nov 2012 Ja okay, forstod det som om det var det eneste den lavede ''hun bliver 2 gange om ugen redet af beridernen på rideskolen. og der er hun helt umuglig , stejler og bukker. kan hun bare ikke lide ham eller hvad?'' smiley
    Ja okay, så er det nok for meget energi smiley

    Kristina M, nej self må den sige fra smiley men forstod det som sagt som om det var ''det eneste'' den lavede smiley


  • #9   6. nov 2012 Mon ikke bare den er ung smiley
    Jeg må indrømme at jeg ikke tror på at det er havrens skyld. Jeg har aldrig oplevet en hest der er blevet skør af havre.
    Min egen får 4 kg foder om dagen, med 56% havre og han står rimelig højt i tændingen i forvejen, og jeg ikke mærke forskel på ham nu og midt sommer når den ingen havre får.
    Og det er jo videnskabeligt bevist at byg faktisk indeholder mere énergi end havre.

    Men det er selvfølgelig helt op til dig selv smiley


  • #10   6. nov 2012 nååe ja, det kan jeg godt se når du skriver det nu smiley

    men ja altså måske er hendes "ungheste nøgger" og energi først kommet nu? smiley

    men tror jeg vil tage havren fra hende smiley


  • #11   6. nov 2012 Kristina : hvad er dit råd så til at få den til at falde lidt til råd? smiley


Kommentér på:
burde jeg skifte foder?

Annonce