{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.236 visninger | Oprettet:

Varmt kodeled - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Jeg står med en hest, som har et varmt kodeled på højre forben. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor..
Han er hverken hævet eller halt, og han har stået sådan siden i Fredags.
Min smed sagde i mandags at han troede at det kunne være muk, men jeg kan ikke finde nogle tegn på det, og min mor ringede til dyrelægen her til morgen, som siger at det egentlig ikke behøver at betyde noget, de kan sagtens være varme. Men han siger at vi skal se tiden an, og nøjedes med at skridte og longere ham. Men det har vi gjort siden fredag nu.

Jeg skal starte stævne d. 18, og gerne nå to springtræninger inden, da han er ude af træning med hensyn til spring. Så det ligger på et skide dårligt tidspunkt, når jeg skule springtræne i dag...

Hvad mener i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varmt kodeled - hjælp!
  • #1   7. nov 2012 Hvis der er ikke tegn på hævelser eller halthed, så er der ikke noget i vejen. Jeg vil tro det bare som dyrelægen sagde til dig at det bare er varmt. Jeg synes du skal prøve og ride, og viser den hest nogen tegn på smerte så stop. smiley
    Mit bedste råd. smiley

• #2   7. nov 2012 Jeg er også bar bange for at der rent faktisk er noget i vejen, og at jeg måske kommer til at gøre det værre smiley Men jeg har jo longeret ham, i alle tre gangarter, næsten hver dag siden fredag, og han har ikke haltet, så jeg ved det virkelig ikke.. Og jeg kan ikke finde ud af hvor længe jeg skal blive ved med at se tiden an smiley

• #3   7. nov 2012 varme er et tegn på infektion eller inflammation, hold godt øje med din hest det kan være en start på div. ledlidelser i værste tilfælde.. det kan også være at den bare har en infektion i benet eller at den har vredet rundt i leddet. Tror enten så bliver det meget snart værre og den vil blive halt ellers går det i sig selv igen smiley ( tror det sidste når den ikke pt er halt)

• #4   7. nov 2012 giv den 2 uger mere og så kontakt dyrlægen hvis den stadig er varm har selv haft en hest med kodeledsproblemer

• #5   7. nov 2012 2 uger?! Jeg synes egentlig at dyrelægen burde komme ud nu, efter han bare har gået sådan i 6 dage, hvor det hverken er blevet værre eller bedre, det kan jo ikke passe at det skal blive ved sådan smiley

• #6   7. nov 2012 det er ikke lang tid at give en hest lidt ro i to uger for at observere den når den ikke er øm, det tror jeg også at dyrlægen vil sige, medmindre han prøver at lokke penge ud af dig. Men hvis det giver dig ro så ring til dyrlægen nu? Det er ikke sjovt at gå og vente på at det bliver bedre, tro mig har prøvet det gennem 10 mdr. med min gamle hest som havde gigt..

• #7   7. nov 2012 det kan sakens være muk

• #8   7. nov 2012 Camilla T: Nej det ved jeg godt, men når jeg skal ride stævne her d. 18, så synes jeg lidt det er.. Men det ender vel nok med at vi må framelde igen.. Men det er bare, jeg kan ikke forstå at det hverken er blevet bedre eller værre på de 6 dage smiley

Camilla&mallach: Ja, det kunne det sagtens være! Og han har lidt tendens til at få muk, her når det er så mudret. Men han bliver skyllet godt, hver eneste dag, på alle hove/ben, og jeg kan bare ikke finde nogle som helst tegn på det smiley

• #9   7. nov 2012 Muk ellers ville jeg ringe til dyrlægen om ikke andet ville jeg springe det stævne over smiley

• #10   7. nov 2012 du bliver nødt til at tænke på din hests ve og vel smiley selvfølgelig er det træls.. skulle selv have været til landsstævne på min da han startede med at få symptomer, det er rigtig surt, men jeg tænkte der kommer jo flere stævner.. smiley

• #11   7. nov 2012 Maria: Min mor har lige snakket med dyrelægen, og han siger at vi skal se tiden an, og at det nødvendigvis ikke behøver at være noget smiley

Camilla T: Self. springer jeg stævnet over hvis det fortsætter, det er da helt sikkert! Andet ville være totalt respektløst overfor hesten smiley Men jeg krydser nu stadig fingre smiley

Kommentér på:
Varmt kodeled - hjælp!

Annonce