Plag respekterer IKKE mit rum eller andre hestes rum.. {{forumTopicSubject}}
Hejsa Hg
Jeg har en 1,5års hoppe, som er MEGET "fremme i skoene" og EKSTREMT nærgående. Hendes første leveår havde hun en anden hoppe fra samme årgang at lege med. Men nu har hun "kun" sin mor, og moderen sætter hende overhovedet ikke på plads.
Jeg træner med hende fra jorden og hun er begyndt at holde bedre afstand til mig.
Jeg har i sommers haft hende lidt oppe hos naboens to heste, og også her er hun meget nærgående, "heldigvis" er det to flinke heste, så de gjorde ikke meget ved det. Men jeg føler virkelig at hun trænger til at blive sat på plads.
Det er her jeg tænker om det ville hjælpe, at sætte hende ud i en fremmed flok for en måned og håbe på, at hun kan blive sat lidt på plads, hvad tænker i?
Hun har MEGET personlighed og hun fremstår nærmest som om hun føler sig uovervindelig....
Jeg ønskede at jeg fik et føl med masser af personlighed og det må man sige jeg fik
At hun ikke respekterer mit rum er jeg igang med at træne(men kom gerne med råd)
Det er mere med fremmede heste, hvor hun bare vader helt hen til dem, uden nogen større bekymring. Hvad kan jeg gøre ved det?
Ville det hjælpe hvis hun kom ud i en flok for nogen tid? Hvad ville i gøre?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hesten aner ikke fra naturens side at du ikke vil have den skal gå ind i dig, så det må du lære den istedet, at du ikke vil have det :o)
I folk er nogle heste forskellige, nogle vader bare hen til de andre, andre vil egentligt ikke snakke. Nu er hun også lille og ikke helt voksen endnu, så kun skal lige lære hvordan man begår sig.
nov 2007
Følger: 77 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 815
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
mor skal nok sætte den på plads når hun bliver træt af det
maj 2008
Følger: 141 Følgere: 119 Heste: 7 Emner: 74 Svar: 609
Har engang for ca 4 måneder siden, måtte gi hende sådan et slag på mulen, så hatten den passede.. Træk med hende, på vej ind fra fold, hun bed efter mig sparkede mig, begyndte at løbe afsted med mig og bukkede, tilsidst måtte jeg sitte mig ned før hun stoppede, hun bed igen efter mig også fik jeg altså nok også fik hun altså en så hatten den passede og siden da har hun ikk gjort det
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 234 Svar: 796
Hun er blevet bedre til at respektere mit rum, men jeg skal være meget efter hende. Jeg vil fortsætte med at træne damen, og så håber jeg, i har ret, når i tror det kommer stille og roligt med tiden
Hov, og lidt glad for jeg ikke er alene med "problemet" er jeg bestemt også
Hun er det 3. føl jeg "opdrager"/har med at gøre, og hun er helt bestemt den der har givet mig mest modspil, meget anderledes end de to andre jeg har arbejdet med, det er hun i hvertifald ;D
Men tak for jeres tid
Plag respekterer IKKE mit rum eller andre hestes rum..