{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.181 visninger | Oprettet:

Lopper - hvor længe lever de? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

vores katte har haft lopper. Vi har selv fået loppebid, skal dog sige, jeg får mindst ligeså mange myggestik. Vi burde vist flytte til byen igen. smiley

De har fået loppekur, men hvor længe går der, før lopperne dør?

Er det rigtigt, de ikke kan overleve på vores (menneskers) blod??

Og hvor længe kan de leve i gulvtæpper etc.? Det har jeg hørt, de kan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lopper - hvor længe lever de?
  • #1   8. nov 2012 Har hørt noget om tre uger , et godt råd , smid alt sengetøj, tæpper, puder alt hvad der kan i fryseren et døgn smiley man kan købe sårn noget der slår dem ihjel man kan sprøjte på gulvtæpper , møbler osv . Nej de kan ikk overleve på os så vidt jeg ved smiley

• #3   8. nov 2012 Ad, fandt noget, der hedder menneske lopper også. http://www.absolut-skadedyr.dk/skadedyrsguide/menneskeloppe/

Tror snart det er slut med at holde husdyr!

Tak for svar. smiley Ja, jeg håber, der ikke går så længe. Hver gang jeg får et kløende stik, tror jeg først, det er lopper, men det plejer at være små, røde prikker, så det er nok myggestik.

Bare vi åbner døren i 10 sekunder, er der fløjet 1-2 myg ind. smiley Håber snart de dør, hvis det bliver frost.

Jeg har en stor hudafskrabning, og ca. 30 sår, fordi jeg klør mig sådan.

• #4   8. nov 2012 Altså lopper kan ikke overleve på os, men de kan godt leve på os også springe på forbi passende dyr. Så hvis min kat har lopper og jeg besøger din kat og kæler med den kan jeg overføre lopper til din mis.

Men du skal ikke kun nøjes med at behandle en gang katten skal have loppekur mindst 3 gange mener jeg før lopperne er 100% væk smiley

• #5   8. nov 2012 Det er træls med lopper, syntes bare jeg har hørt de kan overleve 3 uger uden blod (lyder ret vampyr agtigt :b) så derfor ville jeg lige smide sengetøj osv i fryseren for at undgå at blive bidt , for de er så trælse sårn nogle loppe bid , det kan selvfølgelig også godt være myg, men bare for at være sikre . Det er også det man får at vide man skal gøre på apoteket hvis man har haft lus smiley

• #6   8. nov 2012 Loppepupper, larver og æg kan overleve i omgivelserne i min. 6 mdr. Vask alle tekstiler ved min. 60 grader eller læg dem i fryseren i 2 døgn + støvsug dagligt.
    Lopper springer ikke fra et dyr til et andet, det er æggene i omgivelserne der klækker når et dyr går forbi.
    Og nej, lopper kan ikke overleve på mennesker, det har vi ikke nok pels på kroppen til smiley
    Så alle dyr i husstanden skal behandles i min 6 mdr for at komme lopperne til livs.
    Hvilket produkt har du brugt?

• #7   8. nov 2012 Jeg skal nok give dem loppekur i flere måneder. Sikkert hele året, for ikke at risikere noget igen. smiley Holdt pause med kuren, fordi den ene kat fik en skaldet plet lige efter kur.

Ej, fandt lige det her, om myg:

"Det viste sig nemlig, at prøverne fra personer med blodtypen 0 var langt mere populære end andre typer: Hele 83 procent af myggene landede ifølge Journal of Medical Entomology i type 0-blodspyttet. "

Jeg har netop blodtype 0. Kattens også!! Min kæreste bliver nemlig også meget sjældent stukket. Øv. Har brugt en hel tube Xylocain på et par måneder.

• #8   8. nov 2012 Og mange tak for svar! Jeg bruger frontline, men har hørt at advantage ikke gør, at pelsen falder af, så det vil jeg prøve næste gang.

• #9   8. nov 2012 Lopper er ved at blive immune overfor frontline fordi alle bruger det , bayventic er bedre , de bruger vi til vores kat og hund, og det kan man også få som forebyggende så flåter heller ikk hopper på smiley

• #10   8. nov 2012 bayventic er det ikke kun til hunde?

Jeg kan varmt anbefale Advantage til katte smiley

http://www.med24.dk/loppemidler/advantage-pour-on-vet-kat-4-8-kg/product_info.php/cPath/573/products_id/2390

• #11   8. nov 2012 Altså vores dyrlæge siger katten også godt må få det , bare ikk så meget som hunden selvfølgelig :b

• #12   8. nov 2012 Katte må ikke få bayvantic.. det kan slå dem ihjel..
    Advantage, eller advocate(fåes hos dyrlægen)

Loppeæg kan overleve i 6 mdr for så at klækkes..det er bare noget skidt at få ind i huset..

• #13   8. nov 2012 Bayvantic er dødeligt for katte.. Der rådes faktisk til at man ikke engang behandler hunde der er i tæt kontakt med katte med Bayvantic!

Advantage vil jeg råde dig til at forsøge, hvis frontline ikke virker..

• #14   8. nov 2012 det er helt rigtig hvad nanna skriver, og som min gamle dyrlæge lærte mig var at 5% lever på dyret, 5% udenfor og 90% i hjemmet så hvis dine dyr har lopper skal hele huset også sprøjtes og alt hvad der kan vaskes skal vaskes eller fryses, ellers slipper man ikke af med det, har selv 9 avls katte og 3 hunde og har heldigvis kun haft lopper en gang men havde også et h hus med at slippe af med det smiley
    så bare igang og held og lykke smiley

• #15   8. nov 2012 Lopper kan faktisk leve i dit hjem uden dyr da de når at formere sig hele tiden inden de dør. Som de andre siger.Brug advantage og hvis det er helt slemt med lopper, skal i have gasset huset.

• #16   8. nov 2012 Det er en skrøne at lopper er resistente overfor Frontline smiley

• #17   8. nov 2012 Nej lopper kan ikke formere sig uden at have fået blod fra en vært (hund/kat) først.

• #18   8. nov 2012 Frontline virker ikke på mine dyr. Det får nærmere lopperne til at formere sig, da de efterhånden er resistente overfor frontline (har jeg hørt er grunden). Jeg har denne gang købt det der hedder EffiPro og det havde efter 2 dage tydelig effekt. Købte det ved en dyrlæge på nettet.

• pretinru
    pretinru Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #19   25. maj 2019 Middel mod lopper - http://hespac.com/blohidk.htm Veldig bra produkt!

Kommentér på:
Lopper - hvor længe lever de?

Annonce