{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.751 visninger | Oprettet:

Hævet kodeled - ikke halt {{forumTopicSubject}}

I onsdags opdagede jeg at min hest var en smule hævet og varm ved kodeledet i det ene bagben. Hun halter ikke, og hvis hun er urentgående, så er det så lidt, at det ikke rigtig kan ses.
Hun virker heller ikke øm omkring det.

Hun har haft fri siden onsdag, har været på fold som normalt osv. I går longerede jeg hende lidt, og det føltes som om varmen forsvandt efter hun havde rørt sig lidt, men det var stadig lidt hævet.

Hvad ville I gøre i sådan en situation? Ringe til dyrlægen, bare give det tid, ride som normalt o.lign.?

Det skal nok siges at hun har stået stille on/off siden sommerferien, og at jeg for 2-3 uger siden begynde at ride hende igen. Først i 20-30 minutters skridt, og nu er jeg så begyndt at trave et par minutter også. Kan det være derfor hun er blevet lidt hævet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævet kodeled - ikke halt
  • #2   11. nov 2012 Jeg er 99,9 % sikker på det bare er galle det har ikke nogle betydning men prøv med nogle stald gamacher gerne fra back ón tack hvis du self har penge til det da de er halv dyre smiley

• #3   11. nov 2012 Godt du oprettede emnet!
    Jeg er sikker på der er mange der her det samme spørgsmål!
    Oppe på rideskolen hvor jeg er er der også flere heste med hævet bagben, min hest er endda halt pga. det smiley Nu har hun mandage på og en gamacher for at holde bandagen ren, jeg skridtede hende igår og i dag i ca. 20-40 minutter. Jeg ved ikke om det hjælper, men i morgen kommer hun på en fold der er knap så smattet.
    Hun er dog redet normalt sin sommerferien både dressur og spring, og har aldrig haft problemer med det før.

I dit sted ville jeg nok give bandage på og lukke hende på fold med en rolighest hvis der er muligt. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor slemt tilfældet er, men synes altid bandage er et godt bud hvis det en hævelse på benet/ved koden smiley

• #5   11. nov 2012 Det kommer an på om benet får lov til at få luft, har også selv erfaret de grimme små sår hvis bandagen ikke kommer af i 24 timer.

• #7   11. nov 2012 En halt hest med hævet ben er mindre godt, og hvis det af hjælper smerterne så hellere en våd bandage i kort tid og en ny på efter benet har fået luft. smiley

• #9   11. nov 2012 Har hverken staldgamacher eller bandager, og hun har ingen mulighed for at få dem på. Staldpersonalet vil ikke skifte det inden hestene kommer ud, og jeg har ingen mulighed for at komme derud inden jeg skal i skole, desværre. smiley at lukke på fold med en stille hest tror jeg ikke er muligt, men kan undersøge det. smiley

Hun er som sagt ikke halt, og den er kun en lille smule hævet, og kun en lille smule varm. Hun kan sagtens støtte på den.

Men det jeg tænker er om det er noget jeg skal bekymre mig om? altså det er vel ikke alvorligt, men hvad kan man gøre udover bandager/gamacher? skal jeg bare give hende fri til det er ovre, eller ride hende normalt, eller ?

• #10   11. nov 2012 Lady (hesten jeg har der er halt nu) var heller ikke halt igår, men hun var hævet. I dag er hun hævet og halt. Hun er heller ikke øm når man trykker diverse steder smiley
    Hvis hesten er halt i længere tid ville jeg tænke på dyrlæge smiley

• #11   11. nov 2012 Hun er som sagt IKKE halt, og har ikke været det.

• #12   11. nov 2012 Nej det var også bare facts at min hest heller ikke var i går.

• #13   11. nov 2012 Jo, men nu har det jo været siden onsdag, så det skulle undre mig at den pludselig blev halt. smiley

• #14   11. nov 2012 Nå ja det kan jeg godt se smiley
    Jeg ville nok rådfører mig ved dyrlægerne? Jeg plejer faktisk at ringe og spørge, de plejer nemlig at være søde til at give idéer og sige en dato for hvornår det ca. burde være i bedring og anbefale jeg ringer og får en tid hvis det ikke bedres smiley

Kommentér på:
Hævet kodeled - ikke halt

Annonce