{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Lammeskindssaddel/Lammeskind osv?? {{forumTopicSubject}}

Hej kloge mennesker!

Jeg er kommet frem til at jeg rigtig gerne vil have et eller andet til når jeg rider min pony uden sadel, for det holder jeg utrolig meget af, men han er bare rigtig spidsrygget! Så, både for hans og min skyld vil jeg anskaffe mig et eller andet..

Spørgsmålet er bare; hvad?
Ude hvor jeg rider har vi en masse lammeskind, og de er super rare at sidde på og også rare for ponyerne, men jeg tænker bare at lammeskindssadlerne er jo bygget til det, så er det ikke federe?
Den anden ting er så om man bare sidder rigtig godt fast i sådan en, eller kan man bevæge sig lidt rundt? for jeg kan egentlig godt lide at der lige er den der udfordring med at blive siddene når man ikke har saddel på..
Hvad med de der barebackpads eller hvad de hedder? hvordan er de i forhold til en lammeskindsaddel?
Og så lige med størrelsen.. Normalt rider jeg med en 16 tommer saddel, fordi den passer til ham og hans ryg, mine ben kan bare ikke være der. Det er ikke noget problem vel, siden man ikke har stigbøjler på? Og hvordan er størrelserne?

Og den sidste ting, behøver man et trykfordelene underlag? jeg har bestemt ingen planer om at proppe stigbøjler på, og fjerner det så ikke lammeskindets virkning? hvad er jeres erfaringer med de forskellige ting, og hvor vil i anbefale at købe dem henne?
De behøver ikke koste en formue, men det skal selvfølgelig ikke være sådan at de så ikke holder.. Desuden, er jeres ægte lam? det synes jeg er ret vigtigt, ellers tror jeg ikke det har den samme virkning..

På forhånd tak til dem der gider læse det hele og svare! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lammeskindssaddel/Lammeskind osv??
  • #1   15. nov 2012 jeg har haft både lammeskindssadel og ride-on pad og har beholdt min ride-on pad :O)
    lammeskindssadlen er skøn at ride i, og kunne godt finde på at købe en igen, den minder mest om en sadel og er super lækker at sidde i, og ja, man sidder lidt bedre fast

    ride-on padden er også super god, den giver mere frihed, men stadig sidder man godt fast pga. ruskinds-materialet den er lavet i smiley den bliver aldrig solgt!


  • #3   15. nov 2012 den her er god til heste med markeret rygrad
    (link fjernet)


  • #4   15. nov 2012 urtehesten; lammeskindssadlen er ikke god at bruge med bøjler.. heller ikke med underlag, da der stadig skabes et træk direkte over rygraden

  • #5   15. nov 2012 Jeg ville under ingen omstændigheder bruge lammeskinds sadel igen. Jeg brugte den på min, og hans ryg gjorde ondt 2 uger efter!
    Jeg har ikke prøvet andet på ham. Men tænk over hvad du putter på ham! smiley


  • #6   15. nov 2012 Jep. både dyrelæge om kiropraktor. vi undersøgte samtlige tig, omkring når han blev redet, om forkert ridning!
    Og der var der ingenting!

    Så lagde vi lammesknsadlen på, satte mig op i den, og han gik helt amok!
    Så der var vidst bevis nok får at det var lammeskinssadlen! smiley


  • #7   15. nov 2012 Julie: Havde du stigbøjler på i den? For det kan godt være derfor smiley

  • #8   15. nov 2012 FeelTheBeat: Ja præcis!

    Nikoline: Jeg jeg havde ikke stigbøjler på! smiley


  • #9   15. nov 2012 okay.. jeg kunne kunne bare godt tænke mig et eller andet der gør det lidt mere behageligt for ham når jeg rider uden sadel..
    Men JUlie, ville du så sige at jeg hellere skal ride helt uden noget? eller skal jeg bare droppe at ride uden sadel? Det vil jeg bare helst ikke..


  • #10   15. nov 2012 Nej. altså. det er jo meget forskelligt fra hest til hest hvordan de reagere!
    Men på min ligger jeg et underlag med en elastikgjord på. og det fungere på min!
    Men prøv dig frem. hvis det er hverdag for dig og din hest, at i ridder uden, så syntes jeg bestemt ikke du skal droppe det, hvis både hest og rytter elsker det!

    Men prøv dig frem. se om ikke der er en lammeskinssadel du kan låne, og så prøv den på ponyen, og se om den kan ligge ordentligt! smiley


  • #11   15. nov 2012 Altså, når jeg rider uden sadel nu, er det med et lammeskind foldet dobbelt og en gjord, men jeg tænker bare om ikke det er mere behageligt for ham med en lammeskindssadel hvor gjorden ikke ligger lige hen over rygraden, især når han er så spids som han er for tiden.. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan de er bygget, men jeg tænker at det måske er lidt mere hensigtsmæssigt?
    Altså jeg nyder ihvertfald at ride uden sadel, jeg ved ikke om han gør, men jeg oplevede her den anden dag at da jeg steg op, blev han lidt mere anspændt end han var før, der havde jeg lammeskind på, men jeg ved ikke om det har noget med det at gøre, eller om han bare i samme øjeblik fik øje på et eller andet, for han er noget på dupperne for tiden.. Han plejer nemlig ikke umiddelbart at reagere på det.. smiley


    Det ville jeg gerne, men jeg kender dsv ingen der har en..


  • #12   15. nov 2012 Hvor bor du hen af!?

    Men altså det med han spændte lidt op, kan jo sagtens være fordi der lige var noget, der ikke skulle være der! Gør han meget flere dage i træk, så overvej det måske er noget med lammeskin og sådan noget smiley

    Men ja. tror at hvis han er så spids rygget, som du siger, skal du nok prøve med en lammeskinssadel! smiley



  • #13   15. nov 2012 sydfyn, cirka mellem svendborg og ringe smiley

    Det tænker jeg også, og jeg vil selvfølgelig også holde øje med det..

    Det tror jeg jeg vil ønske mig så!


  • #14   15. nov 2012 Når okay. har eller en veninde der har en til salg, som man godt på prøve på hesten først!

    Men hun bor i Haslev på Sjælland smiley



  • #15   15. nov 2012 ej hvor ærgeligt! det ville ellers være rart.. smiley

Kommentér på:
Lammeskindssaddel/Lammeskind osv??

Annonce