{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Heste på fold {{forumTopicSubject}}

Hej hg'er.
Jeg kunne godt bruge jeres mening omkring et spørgsmål jeg har haft i hovedet et stykke tid, bare for at se om jeg er helt på afveje.

Det er sådan at for et halvt år siden kom der er vallak pony ud på min hests fold, den bestod af 3 hopper(alle store heste). Vi fik at vide det var en midlertidig løsning, indtil der kom en ny vallak.
Desværre blev den ene hoppe skadet og måtte tages af folden, og det var desværre den hest min var mest gladlfor. Det skal siges at min hoppe er meget dominerende og kan ikke lide ret mange andre heste (slet ikke vallakker).
For et par måneder siden måtte den anden hoppe også flytte, da den blev stresset over ponyen jagtede den. Så på nuværende tidspunkt står min alene med ponyen, som den ikke kan lide og den må ikke komme i nærheden af hende.
Hun står hver dag og kalder på den hoppe som blev skadet, da den står på en sygefold lidt derfra. Den skadede hest må gerne gå sammen med nogle heste igen, ejeren vil kun have den går sammen med min da de er rolige sammen og den må ikke løbe rundt. I mellemtiden er der kommet endnu en vallak, men den er bare blevet sat ind til pony hopperne. Bestyrelsen syntes at det er den bedste løsning at lade min gå sammen med vallakken.
Jeg syntes ikke det er fair overfor min hest at den skal gå med en pony den ikke kan lide, og den vil hellere gå sammen med den anden hoppe. Syntes ikke der er meget hestevelfærd over det, når min hest har mistet hele sin flok.

Hvad syntes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heste på fold
  • #1   28. nov 2012 Jeg syntes klart at du skal snakke med bestyrelsen.
    Det kan ikke være rigtig at du betaler for at din hest står opstaldet et sted den ikke er tilfreds...
    Hvis de ikke vil gå med til at flytte hende sammen med den anden hoppe, så må du vel flytte stald...

• #2   28. nov 2012 jeg har aldrig kunne se ideen med at skille hestene ad og lade dem gå i små flokke. heste er fra naturens side vant til store flokke, og det er mine øjne, det bedste store blandede flokke

• #3   28. nov 2012 Er de fordi de ikke har nok folde, til at sætte din & den skadede sammen, ponyhopperne, også vallakerne sammen?
    Ellers syntes jeg helt klart du burde "klage" smiley

• #4   28. nov 2012 Det er da synd at din hest skal gå og stresse over en foldkammerat den ikke trives med. Vi har flere "flokke" hos os og kommer der en ny hest, som ikke trives eller som flokken ikke trives med, så bliver der fundet et alternativ.

Vi har en vallak i stalden, som ikke kan gå sammen med de andre store vallakker. Han er mega strid ved dem og hverken han eller de andre trives i samlet flok. Så han har fået en ny kammerat, som han har det godt med og de står kun de to på den ene fold og de 4 andre vallakker står sammen.

• #5   28. nov 2012 Vi har også inddelt vores heste på rideskolen med 3-4 heste pr. fold her om vinteren.
    Vores går for det meste blandet vallakker og hopper, men er der en hest, der KUN kan gå med hopper eller KUN kan gå med vallakker, så gør vi alt hvad vi kan for stå det til at gå op.
    Så vi har en ren hoppe-folde, ren vallakke-fold og så et par blandede folde. Og det lader til at fungere..

Man skal bare ville finde en løsning
    - Snak med bestyrelsen - det er ikke rimeligt at din hest skal blive depressiv (ja heste kan også få depressioner!)

• #6   28. nov 2012 Jeg har lige fået at vide af bestyrelsen at det kun er min mening at min hest har det dårligt. Den og vallakken er åbenbart rigtig gode venner efter deres mening.

• #7   28. nov 2012 Jeg har heller aldrig kunne forstå hvorfor hestene skal deles op i hopper og vallaker. Og jeg har heller aldrig kunne forstå hvorfor mange rideskoler har 2-3 heste til at gå på fold sammen.

Store flokke hvor hestene har plads til at være, det er altså bare det der fungere bedst. Men du må da bare prøve at snakke med bestyrelsen igen.

Kommentér på:
Heste på fold

Annonce