{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Heste på fold alene {{forumTopicSubject}}

Hej
Kom til at tænke på, hvad mener i om heste der går alene?
Vi snakker om heste der står på steder med andre heste, men som alligevel får deres egen lille fold.
Synes ofte at det er konkurrence heste der går alene, fordi at de helst ikke skal have sår når de skal ud og starte.
- og hvis alle nu på et tidspunkt synes at deres heste skulle gå på en alene fold, så bliver der jo ikke plads til dem...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heste på fold alene
  • #1   19. mar 2010 Alene på fold er bedre end at stå alene i en boks hele dagen.
    Vi har en hingst, der går alene, og som har gjort det siden han var 1 år - Han har det nu fint. Men jeg er nu tilhænger af at have hestene i flok. Dog kan jeg godt se at konkurrenceheste skal gå alene pga. risiko for skader osv. - Og hellere at de kommer på fold end bare at stå inde.

• #2   19. mar 2010 synes self det er bedst at de går sammen med andre.. men har dog ikke noget imod at de går alene på fold, hvis bare de kan se andre heste

• #4   19. mar 2010 Ja selvfølgelig. Hingste og heste der ikke kan med andre skal have deres egen fold, andet er uansvarligt(:
    Og ja, hellere ude end inde.
    Men dem hvis hest for første gang fik et lille sår, og så.. Bum bum og inde på alene fold, og det er ikke topkonkurrence ponyer og heste (:

• #5   19. mar 2010 Hesten er et flok dyr og bør derfor gå på fold med andre.

Det er dog vigtigt at flokken trives, så man undgår skræmmer og skader, men har man en vel afbalanceret flok (det behøves ikke være mere end 2-3 heste) så kommer skaderne heller ikke.

Dog kan hingste blive problematiske, og det er i mange tilfælde hingstens lod at stå alene.

• #6   19. mar 2010 Synes man skal stræbe efter at hesten skal gå sammen med andre.. Om ikke andet så bare nogen dage om ugen.. Alt andet er synd.. Har selv en hingst som gik alene i 1 år på folden fordi han ikke kunne enes med de hingste/vallak kammerater vi fandt til ham.. Han gik så alene indtil jeg fik den idé at han jo trives fint med hopper og vores gamle hoppe på 30 skal jo ikke have flere føl alligevel, så hvis hun nu var steril kunne hun gå sammen med ham.. Og Vupti = foldmakker.. Godt nok med lidt omkostninger, men det er det hele værd..

• #7   19. mar 2010 alene fold er bedre end ingen fold -

hos os blir der netop lavet en enefold til en bisse - han smadrer de andre heste på folden.
    jo, det er synd for hesten at den skal gå alene, men omvendt, så vil jeg ikke lægge hest og dækner til, bare for at den ikke skal gå alene - den har indtil nu ødelagt nok samlet 10 dækner hos forskellige mennesker, lavet store (ikke almindelige foldskrammer) sår- spark og bid... den leger meget vildt.

den skal ikke gå med min hest!

• #8   19. mar 2010 Vi har også en oppe hos os som hellere end gerne ville æde de andre, hvis han nu engang fik muligheden. Han var engang en kanon lederhest, men det vendte. Han går også på alene fold nu (:

• #9   19. mar 2010 Konkurrence hest eller ej! Man bør betræbe sig på at lave et så naturligt miljø som muligt til sin hest (: Når man køber hingst, så har man efter min mening også overvejet det del med foldmakkere! (: Synes ikke det er okay, at købe hingst/konkurrence hest/heste generalt, hvis man ikke kan udfylde deres sociale behov for artsfælder!
    Jeg er af den overbevisning at har hesten lært fra ganske lille at omgåes andre heste end "mor", så kan den sagtens gå i flok resten af sine dage. Men vælger man fra start at ens hingsteføl ikke skal lære at gå i flok, så får man problemer i fremtiden, især hvis den går som hingst i mange år...

• #10   19. mar 2010 sys det er okay de står alene når den anden hest er inde og ride
    men ellers ikke

• #11   19. mar 2010 carolinereitzello .- er din hest kun på fold en time om dagen og så oven i købet alene ?? ja så er det nok ikke så mærkeligt at hun står over ved leddet og ville ind.

Alle heste burde have minumum 8 timers fold dagligt, og gerne langt mere. Og de skal gå med andre heste, medmindre de på INGEN måde kan med andre heste. Man skylder sin hest at have nogle god hestevenner og en god flok på folden. Men er de ved at slagte hinanden, er det bedst at de skilles ad.

• #12   20. mar 2010 Jeg kan slet ikke lide tanken om at heste står alene :-S De er flokdyr og har brug for at være sociale med andre heste !

Vendingen : "Alene på fold er bedre end ingen fold" - Er simpelthen ikke god nok... Og INGEN fold er Uacceptabelt !
    Hvis man anskaffer sig en hest, må man sgu også sætte sig lidt ind i deres behov, og lade være med at være så egoisktisk tænkene, ikke at lukke den på fold med andre i TILFÆLDE af at den kunne få en skrammme...

• #13   20. mar 2010 carolinereitzello
    Hun står nok ved ledet fordi hun er ved at dø af kedsomhed smiley

• #14   20. mar 2010 Det er iorden med mig hvis den kan se andre heste.
    MIn Amazone går allene på fold, selv om jeg har 2 andre heste.
    Mit problem er at de andre 2 er hingste, og at de vil hoppe på hende. Og hun viser en god brunst, så den chance tør jeg IKKE tage.

Men boksene er helt åbne, så de kan stå og snakke og nusse hinanden.

• #15   20. mar 2010 Og så er der jo heste der har adfærdsproblemer og vigende adfærd, så de bliver mobbet eller mobber i flokken.

Nej jeg har ikke noget imod at heste går alene på fold.

Kommentér på:
Heste på fold alene

Annonce