581 visninger
|
Oprettet:
Heste på fold alene {{forumTopicSubject}}
Hej
Kom til at tænke på, hvad mener i om heste der går alene?
Vi snakker om heste der står på steder med andre heste, men som alligevel får deres egen lille fold.
Synes ofte at det er konkurrence heste der går alene, fordi at de helst ikke skal have sår når de skal ud og starte.
- og hvis alle nu på et tidspunkt synes at deres heste skulle gå på en alene fold, så bliver der jo ikke plads til dem...
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.639
Vi har en hingst, der går alene, og som har gjort det siden han var 1 år - Han har det nu fint. Men jeg er nu tilhænger af at have hestene i flok. Dog kan jeg godt se at konkurrenceheste skal gå alene pga. risiko for skader osv. - Og hellere at de kommer på fold end bare at stå inde.
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.634
Og ja, hellere ude end inde.
Men dem hvis hest for første gang fik et lille sår, og så.. Bum bum og inde på alene fold, og det er ikke topkonkurrence ponyer og heste (:
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 29
Det er dog vigtigt at flokken trives, så man undgår skræmmer og skader, men har man en vel afbalanceret flok (det behøves ikke være mere end 2-3 heste) så kommer skaderne heller ikke.
Dog kan hingste blive problematiske, og det er i mange tilfælde hingstens lod at stå alene.
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
hos os blir der netop lavet en enefold til en bisse - han smadrer de andre heste på folden.
jo, det er synd for hesten at den skal gå alene, men omvendt, så vil jeg ikke lægge hest og dækner til, bare for at den ikke skal gå alene - den har indtil nu ødelagt nok samlet 10 dækner hos forskellige mennesker, lavet store (ikke almindelige foldskrammer) sår- spark og bid... den leger meget vildt.
den skal ikke gå med min hest!
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.634
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.404
Jeg er af den overbevisning at har hesten lært fra ganske lille at omgåes andre heste end "mor", så kan den sagtens gå i flok resten af sine dage. Men vælger man fra start at ens hingsteføl ikke skal lære at gå i flok, så får man problemer i fremtiden, især hvis den går som hingst i mange år...
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
men ellers ikke
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
Alle heste burde have minumum 8 timers fold dagligt, og gerne langt mere. Og de skal gå med andre heste, medmindre de på INGEN måde kan med andre heste. Man skylder sin hest at have nogle god hestevenner og en god flok på folden. Men er de ved at slagte hinanden, er det bedst at de skilles ad.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 28 Svar: 761
Vendingen : "Alene på fold er bedre end ingen fold" - Er simpelthen ikke god nok... Og INGEN fold er Uacceptabelt !
Hvis man anskaffer sig en hest, må man sgu også sætte sig lidt ind i deres behov, og lade være med at være så egoisktisk tænkene, ikke at lukke den på fold med andre i TILFÆLDE af at den kunne få en skrammme...
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.501
Hun står nok ved ledet fordi hun er ved at dø af kedsomhed
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 179 Svar: 561
MIn Amazone går allene på fold, selv om jeg har 2 andre heste.
Mit problem er at de andre 2 er hingste, og at de vil hoppe på hende. Og hun viser en god brunst, så den chance tør jeg IKKE tage.
Men boksene er helt åbne, så de kan stå og snakke og nusse hinanden.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 179 Svar: 561
Nej jeg har ikke noget imod at heste går alene på fold.
Heste på fold alene