{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.624 visninger | Oprettet:

Video med fjordhest der bliver aflivet.. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. smiley
Mig og min veninde leder efter en farvel video af en fjordhest. I videoen ser man hesten falde til jorden og klip fra den og dens rytters tid sammen. :')
Bi kan bare ikke finde den.. Og kan ikke huste hvad den hedder.. smiley
Kan i sende os et link til videoen vis i kender den eller ved hvor den er? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Video med fjordhest der bliver aflivet..
  • #1   30. nov 2012 har også set den.. men det er noget tid siden. tror den er blevet fjernet efter flere mener det ikke er iorden at ligge sådan en video ind

  • #2   30. nov 2012 Den er bare vildt sød, det er ikke fordi vi er vildt glade for at se den død, men videonen er i sig selv meget sød. smiley

  • #3   30. nov 2012 ååårh slap af folkens! Synes heller ikke det i orden, på nogen måde! Men hvad hvis hun kendte den? dens ejer? eller skulle bruge det til noget. Vent nu og hør hvad hun har at sige smiley
    # no hate


  • #5   30. nov 2012 kan være de synes resten af filmen er sød, hun har skrevet der var mere fim omkring deres forhold smiley

  • #6   30. nov 2012 Rolig nu! I kan vel se hun ikke mener noget ondskabsfuldt ved dette opslag. opslaget gik på om i kendte videoen? og nej hvis i ikke gør det så fint, men lad være at døm folk på at hun leder efter en sikkert sød video bare fordi i ikke kender den. Tag jeres diskution om hvorvidt man filmer sin hest dø eller ej et andet sted og svar på det spørgsmål der bliver stilt.

  • #7   30. nov 2012 Det kan jo være at ejeren af hesten har haft brug for at filme og udødeliggøre det.. Som et sidste minde?

    - Jeg syntes sq ikk det er så forfærdeligt at en pige laver en video med sin hest hvor hun viser aflivelsen og alle deres minder! Det er smukt!
    Helt ærligt? I kan se falske mennesker i Paradise og Amalies verden , som lever på et manuskript, og det er ikke forfærdeligt!? Gard mennesker!

    - Jeg har ikke set videoen, men ville gerne! Det lyder virkelig som en pige der har elsket sin hest og som savner den! smiley

    - Kald mig hvad i vil, i don't care :*
    #No hate just love


  • #8   30. nov 2012 Det er ikke deres skyld den dør i vidioen! Uden tvivl! Det klamt ja? det 100.
    Som skrevet før, både af mig og hende.. er videoen åbenbart smuk( EFTER aflivningen!)
    Hun skriver den viser deres "rejse", eller deres formål. Kan være de synes den er virkelig god, eller vil inspireres(staves) til at lave en selv, af det smukke stykke.
    Mon ikke de spoler OVER aflivningen smiley


  • #9   30. nov 2012 Hvordan kan det være vammelt? Og hvorfor fanden skal hun have en grim smag?
    Det forstår jeg godt nok ikke. På den måde vi har hest i dag, er det helt naturlig at hesten bliver aflivet, så jeg kan slet ikke forstå hvorfor du mener at det er forkert.
    Håber du kan uddybe det lidt mere? smiley


  • #10   30. nov 2012 Helt enig med Lisa.
    Må også sige at med så mange mindre årige her på HG, er det overhoved ikke i orden, og lægge sådan en video ud.
    Fint nok med mig at de har lyst til at optage deres døde hest. Jeg vil aldrig gøre det..


  • #11   30. nov 2012 ''Min hest skal aflives. FEDT! Så kan jeg lave en sej mindevideo!'' -.-'

  • #13   30. nov 2012 Folkens, inden I hater på TS, så tænk lige på at det ikke er hende der har lavet videoen, så der er ingen grund til at beskylde hende for at gøre sådan.

  • #14   30. nov 2012 De to ting kan du slet ikke sammenligne Lisa...

  • #15   30. nov 2012 jaer okay, man filmer vel heller ikke et menneske dø?

  • #16   30. nov 2012 Omg tag jer da sammen mennesker.
    Jeg er sådan set rimelig sikker på at de ikke vil se videoen fordi hesten bliver aflivet, men pga. det andet i videoen.
    Det er bare det man kan huske en video på, hvis man fx. siger "Det er en video hvor pigen galoperer på hesten uden udstyr" hvor mange videoer er der ikke lige om det?

    At man har valgt at filme det er en anden sag, for uden tvivl er det da ikke specielt rart, og helt ærligt Sarah, den kommentar der er bare for meget. INGEN hesteejer tænker sådan!

    Definitely no hate at all! smiley


  • #17   30. nov 2012 Hesten har jo ikke en respekt på samme måde som mennesker. For guds skyld der er et dyr. Ja vi elsker vores heste, vi gør dem til mennesker i vores verden, men det er de ikke. De er dyr, og de er fuldstændig ligeglade med om de bliver filmet mens de dør.
    At se en hest dø, og se en hest blive mishandlet er OVERHOVEDET ikke det samme. Der var nok en grund til at hesten skulle aflives. Men jeg kan på ingen måde se nogen grund til at nogen skulle mishandle en hest.
    Selvfølgelig er det hårdt at se en hest blive aflivet, men hvis hesten bare faldt fredeligt om, er der jo ingen skade sket. HG er nok ikke det bedste sted at lægge videoen op, men det er altså svært at skulle tage afsked til sin bedste ven, og pigen havde, som skrevet længere oppe, nok brug for at foreviggøre det.


  • #18   30. nov 2012 Lisa og minihesten - Det eneste "vamle" og "respektløse" er da dine kommentarer smiley Har du overhovedet set videoen?

  • #20   30. nov 2012 Lisa & Minihesten - Hvad får dig dog til at tro videoen er ment som underholdning?
    Okay, så dét er din mening. Hvorfor skriver du så ikke det, istedet for at skrive føj, vammelt og sige at folk synes det er sødt og hyggeligt at se dyr dø. Hvor ser du lige at folk skriver det henne? Og hvordan kan det på nogen som helst måde sammenlignes med mishandling?


  • #22   30. nov 2012 Jeg var en af de uheldige der så videoen og jeg kunne overhovedet ikke lade være med at kommentere, at den var utrolig upassende, specielt fordi ejeren af videoklippet IKKE havde advaret imod, at der blev vist klip af at hesten blev aflivet.
    Prøv at tænk på hvis en eller anden 8-9 årig pige havde set den video og så var blevet ked af at se hesten dø, fordi hun ikke var blevet advaret imod, at der altså var en aflivning indblandet i videoen.. Tror ikke at "pigens" forældre ville lade hende se den, hvis de vidste, at der blev vist en aflivning af et dyr, som "pigen" havde med at gøre til dagligt.

    Efter min mening er det respektløst at filme sin hest dø. NEJ heste har ikke samme følelser som os og opfatter ikke hvad der sker, MEN det er stadigvæk utrolig respektløst efter min mening. Jeg ville da heller ikke stå og filme en af mine venner dø!

    Er utrolig glad for at vide, at videoen er blevet slettet, for sådan noget hører ikke til her!


  • #23   30. nov 2012 HOLD DA OP!!!! Da jeg skulle have aflivet min pony, ledte jeg efter video af en aflivning for at forberede mig!!!
    Men jeg fik også kun sure svar om at det da var noget føj, og at det ikke var noget man skulle se. Men jeg ville rent faktisk vide hvad det var jeg gid ind til hvis jeg blev hos min bedste ven i hendes sidste stund.
    Du ved intet om dem der vil se videoen, for de har ikke skrevet hvorfor.....


  • #24   30. nov 2012 LISA - jeg tror alle fangede din mening i dit første indlæg. Derefter blev det bare fordømmelse og antagelser overfor TS, og er i det hele taget ækel og overdøvende at høre på.
    Fint du har din mening, men måske en mere nuanceret indgangsvinkel kunne være bedre måde at gøre det på - til at starte med kunne du jo tage og se den omtalte video før du farer i hovedet på den noget så misforståede TS. Og hvis du ikke har lyst til at se videoen (hvilket vil være mit umiddelbare gæt), så tag og tilpas dit indlæg herefter, og lad være med at dømme folk som du gør.
    For som du selv siger, så er her mange børn herinde, så måske du skulle bruge et ordentligt sprog, og sætte et godt eksempel..!


  • #26   30. nov 2012 http://www.youtube.com/watch?v=jHYWl8WBirE er det denne video?

    .. Let og enkelt søgning på Youtube... ''hest bliver aflivet'' ....


  • #27   30. nov 2012 Slap nu af alle sammen. ser vi stort set ikke vær dag, hvis vi ser nyhederne uskyldige mennesker blive sprængt i atomer eller i hvert fald bagefter de er blevet sprunget i atomer. Her er der højst sandsynligt tale om en hest der hviler stille ind efter den er faldet ned på jorden. og så Anne-Sofie skriver kan det hjælpe nogen. Ingen tager skade af at se det. Og ja det er helt klart respektløst i nogens øjne men det er ligeså meget fordi det er tabu/ det er ikke hver dag man ser en hest dø - og det er nok også meget godt. Forøvrigt har den lille pige på 8-9 år nok set værre ting. Og hvis hun bliver for meget pakket ind som ung lærer hun aldrig hvilken verden hun vokser op til og bliver en endnu større del af som voksen. <-- min mening

  • #28   30. nov 2012 Lisa og minihesten - Så vidt jeg husker var det ikke bare en video om aflivning, det var en video om deres tid sammen, som sluttede med et klip af hestens aflivning, som foregik stille og roligt. En video jeg er sikker på ville være en god hjælp for mange der står i den situation at skulle aflive sin hest, netop fordi videoen viser hvor stille og roligt en aflivning kan foregå, at man ikke behøves frygte vilde og voldsomme scener hvis ens hest en dag skal herfra på den måde.

    Man kan ikke tie ting væk. De fleste ting har godt af at komme ud i lyset - hvis du endelig vil sammenligne det med mishandling, så tag for eksempel den video med de Tennessee Walking Horses i USA, der blev groft mishandlet. Den video skabte røre i hele verden, skabte opmærksomhed omkring problemet og var med til at der blev gjort noget ved det. Havde alle holdt sin mund fordi det ikke var rart at se/høre på, så var der aldrig blevet gjort noget ved det.
    Og ethvert barn der har hest, har kun godt af at vide hvad aflivning er. Tænkt hvad et barn kan gøre sig af forfærdelige forestillinger omkring at deres elskede hest skal aflives/dø, hvis de ikke ved hvordan det foregår. Aflivning lyder jo brutalt og så er det måske meget rart for nogen at se, at det ikke behøves foregå så vildt og voldsomt som man kunne frygte.


  • #29   30. nov 2012 min søster på 8 vil tro den faldt i søvn, eller mistede balancen. Hvis et barn bliver ked/bange over hvad der sker i videoen, kan de få viden omkring det. Hvis de ikke aner en dyt om hvad der sker i videoen.. synes jeg ikke man skal skabe et problem om det smiley

  • #31   30. nov 2012 Eller bare mishandling af hvilket som helst dyr eller menneske smiley

  • #32   30. nov 2012 Synes I overdriver sådan ret meget, nogle af jer. Helt seriøst, døden er jo en naturlig ting (desværre) og nu har jeg set flere heste blevet aflivet igennem årene, ''live'', og så brask er det altså heller ikke, og det kan jeg (kæmpe piv skid) sige.

    Og synes heller ikke at det ser så barks ud igen i denne video, heller ikke da hesten falder til jorden - synes faktisk at den ligger ''sig pænt ned''.

    Og vi ved jo aldrig om vi lige pludselig selv står med en hest der skal aflives? og hvem vil ikke gerne være der til det sidste, for ens bedste ven? Og så er det måske godt nok at være lidt ''forberedt'' og at man måske har et en hest dø før? men det er der vel delte meninger om.

    Men så vil jeg så lige sige til jer, som sviner pigen lidt til, det er ligesom ikke hende, der har lavet videoen!! Og bare fordi at hun gerne vil se den, er det jo ikke ens betydning med at hun elsker at hesten dør, vel? det er der jo ingen der gør, men måske hun har behov for at se den, efter/til evt kommende ting i ens eget liv?

    Men ellers det der med om det er fair for hesten eller ej, bliver vi jo nok aldrig enige om - jeg selv har lidt delte meninger omkring det men egentlig er hesten jo fløjtende ligeglad, død eller levende. Og det med at vise hesten respekt efter døden, jaaa.. det er jo så nok lige med om hvad man synes man kan tillade sig, over for ens bedste ven. Personligt ville jeg SLET ikke gøre det, men måske pigen havde behov for det? vi ved det ikke.
    Bare MIN mening.


  • #33   30. nov 2012 filmen viser blot det venskab de har haft. og den tid de har haft sammen. synes ikke det er en dum måde at vise det på. det for går jo stille og roligt.

  • #34   1. dec 2012 OMG peeps! Take a chill pill (ment til de, der synes det er ækelt, skamløst, respektløst, og dem der synes at de der vil se den er vamle og så videre!)

    Det er sgu nok ikke værre end alle de mishandlingsvideoer, der florere på nettet. Så ta' jer dog sammen altså.. OG de videoer ser små børn altså også - specielt dem fra WSPA er der stor chance for at små børn ser. Så slap af med jeres grusomme beskeder.

    Jeg kan et eller andet sted godt forstå at hun har fået det filmet.. Har endnu ikke set videoen. Men det er da en måde, at mindes sit kæreste eje på. Måske for at realisere, at hesten faktisk ER død..


  • #35   1. dec 2012 Og nu har jeg set videoen.. synes at det er et smukt minde. Intet andet! smiley

  • #36   1. dec 2012 Now
    Giver dig fuldstædig ret smiley og da jeg fandt videoen, må jeg godt nok også sige, at jeg havde forventet at den var meeeget værre, sådan som nogle af dem som havde set den i forvejen, beskriver det. For det foregik jo stille og roligt til i den, og synes også at videoen er rigtig smuk, når der nu skal være :o) og nej, mange af de der dyremishandlings videoer osv er meget værre - og nogle af dem vises endda på TV, fx dem fra WSPA, som du også siger..


  • #37   1. dec 2012 Nu har jeg ikke set videoen, men lyder godt nok lidt grænseoverskridende at skulle filme sin hest blive aflivet hvorefter man viser det til hele verden. Jeg ville have det mærkeligt og ret dårligt med det. Meget endda. Det er da ikke dét minde man har lyst til at huske på - det er da de gode?

    Hvis min en dag skal aflives, vil jeg helst ikke se ham falde om. Det tror jeg ikke jeg ville kunne klare at se på.


  • #38   1. dec 2012 Så lige videoen. Jeg synes den var fin, bortset fra at man så aflivningen. Det synes jeg ikke, var særlig behageligt at se på. Hvis den var uden aflivningen var den da sød.

  • #39   1. dec 2012 Jeg vil da langt hellere se en hest falde død om ved aflivning f.eks på grund af dårligt helbred - eller som denne, på grund af fejl-medicinering(?) end at se alle de brutale aflivninger, hvor dyr bliver mishandlet til døde, som vi dagligt ser billeder af via facebook eller som tidligere nævnt; WSPA i reklamerne ..

  • #40   1. dec 2012 Vil jeg da også. Uden tvivl. smiley
    Men bare fordi det andet er overdrevet slemt og forfærdeligt, behøver dette jo ikke at være just behageligt at se på.


  • #41   1. dec 2012 Der er SÅ manget på youtub som er klamt, skræmmende, afskyelig, forfærdelig, ekstrem brutal....ja helt hen til at man mangler ord til at beskrive det. Men her bliver man forarget over en lille video som åbenbar er lavet på en "mild" måde af en hest som bliver aflivet proffessionel - og folk flipper ud.
    Sikker da en underlig verden vi lever i.

    Ja, man bliver rørt at at se en sådan film...man bliver konfronteret med den realitet at man sandsynligvis selv blive udsat for denne oplevelse en dag... Men sådan ER det at have dyr...det er bare realiteten.


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #42   1. dec 2012 Synes et eller andet sted, det er ret skræmmende, at i er så sarte.

  • #43   1. dec 2012 personligt har jeg ik behov for at filme mine hestes aflivninger, eller offentliggøre det. Men alle bearbejder sorgen forskelligt.
    Men døden er en ligeså naturlig ting i livet m dyr, som alt muligt andet.
    At i mener at det er traumatiserende at se på, må skyldes at i selv har et unaturligt billede af døden, noget i trænger til at få bearbejdet.
    Har jeres forældre bremset jer i jeres nysgerighed m en bemærkning som Det snakker vi ik om?
    Alle forældre har pligt til at deres børn får et naturligt forhold til døden.

    Undrer mig over at døden er så grænseoverskridende, når i er vokset op m tv3 og youtube.
    For mig er det mere frygteligt at se, end at se noget så naturligt, omend stadig sørgeligt, som en aflivning.


  • #44   1. dec 2012 Lisa - synes det er en lidt grov udtale fra en der ikke engang har set videoen, såå slem er den heller ikke smiley

  • #46   2. dec 2012 Charlotte- Jeg har ikke set klippet.? Specielt fordi jeg lige har fået aflivet to ponyer, så at se det ville bringe dårlige minder frem...

    Det undre mig lidt at i synes det er okay, da jeg kan huske en debat fra nogle uger siden, hvor en pige havde fortalt at hendes pony var blevet aflivet, og hun så havde lagt billeder ind hvor hun lå med det. Puha, der flippede folk ud! Man tager da ikke billeder af en død hest!
    Hvor vildt at i synes det ikke er i orden, men det her er det..



  • #48   2. dec 2012 synes den er vildt sød den video smiley ^^^^^^ der er linket til længere oppe..

  • #49   2. dec 2012 Charlotte.
    Har heller intet imod at hun optager det. Men at hun lægge det ind?
    Det er fint den får fred, men hvorfor skal hele verden se det? smiley


  • #51   2. dec 2012 ok

  • #52   3. dec 2012 Ej... Synes den er forfærdelig, det er ikke for at hate. Giver bare min mening, men får sgu tårer i øjnene! Håber jeg ALDRIG oplever sådan noget smiley

  • #53   3. dec 2012 Wathana - sikke dog et fyldestgørende og argumenterende svar som du kom med der.. (Not?)


    Jeg synes da at det er mere OK at hun ligger den ud, hvor hun har lyst og hun faktisk <i>advare sarte sjæle, fordi den kan virke brutal for nogen</i>.. Dét gør de sgu ikke i reklamerne - og inden man når at finde fjernbetjeningen frem og får trykket væk, så er det <b>for sent!</b>


  • #54   3. dec 2012 <b>SKAL DØDEN VIRKELIG VÆRE SÅ STORT ET TABU?<b>

  • #56   3. dec 2012 *DD*
    Jo ved videoen på youtube bliver der advaret.. Det jo ikke TS film..


  • #58   3. dec 2012 Så vidt jeg kan læse lige under videoen, på youtubes hjemmeside, så står der faktisk at filmen for nogen kan virke brutal? Så jo, der er da advaret mod "voldsomme scener" i videoen.

  • #59   3. dec 2012 DD - Er det svært at se at jeg kommenterede samtidig med dig?

  • #60   3. dec 2012 DD
    WSPA advarere da heller ikke om ''hårde'' klip i deres reklamer? gør de? bare hvis vi tager deres reklame med de der hunde (så den så sent som for lidt siden) der ser man op til flere hunde ligge DØD? og jeg vil da væde med at der er flere små børn der sidder og ser på det, end nogle som sidder og kigger en mindevideo om en hest på Youtube, hvor en lille del af den er hvor hesten bliver aflivet?


  • #62   3. dec 2012 DD
    Nå, det var da underligt, ser du ikke TV? for de bliver da vist konstant på diverse TV kanaler...


  • #63   3. dec 2012 http://www.youtube.com/watch?v=MdoC8XM7ZOw


    er det den her?


  • #64   3. dec 2012 http://www.youtube.com/watch?v=m9Uvavm0OMQ Værsgo' DD.. så kan du selv se, hvad folk (deri blandt børn) bliver udsat for hver dag i TVet.. Og den er <i>ikke</i> for sarte sjæle!

  • #65   4. dec 2012 NOW
    Hvorfor skulle jeg svarer mere. Vi bliver aldrig enige, derfor gider jeg da ikke blive ved.
    Jeg synes det er forfærdeligt.

    Var det dét svar du gerne ville have?

    Sjovt nok så skrev hun at folk også lagde videoer ud af heste der bliver mishandlet, og siger det er det samme. Hvor en længere oppe skriver at det at optage en pony der bliver aflivet og det at mishandle en hest et to helt forskellige ting, som man ikke kan sammenligne!


  • #66   4. dec 2012 Jeg kan godt nok ikke se det voldsomme ved den video. Den er meget smuk og der er intet som helst slemt over den måde, hesten dør på.

    Og den med 8-9 årige holder bare ikke helt. Min lillesøster på 12 havde været til 4 begravelser indenfor nærmeste familie; farfar, morfar, oldemor og far, inden hun fyldte 10. De skal beskyttes i et vidst omfang, men jeg synes sku ikke den video er hverken vild eller voldsom.


  • #67   4. dec 2012 Ej, folkens STOP!!!
    Vis det alligevel er så forfærteligt så bland jer da uden om istedetfor at bruge 100 år på at skrive en eller anden ligegyldig kommentar. Jeg har fået så mange kommentare hvor der står det samme i. - Det er da også respektløst at i selv sidder og siger at pigen der filmer det bare vil lave en god video..
    Det var denne video jeg ledte efter:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jHYWl8WBirE
    Tak for hjælpen. Mere er der ikke i det.


  • #68   4. dec 2012 TS:
    Det er klart at det starter en debat, når sådan noget ligges på hjemmesider som HG.
    Men er man gammel nok til at begå sig på nettet, jammen så støder man sku også på reklamer for sexsider, sider hvor man kan finde en at være utro med, porno, mishandling, grusomme billeder, sange og videoer.

    Og lige den der video er godt nok sober i forhold til hvad jeg ellers har set, og smukt lavet. Jeg tror sku de fleste der ikke ved hvad der foregår ville tro den mistede balancen og lagde sig til at sove. smiley


  • #69   17. jan 2013 Hvis det er så klamt med en video af en aflivning (som er human og en del af livet) så synes jeg der er nogen som går i for små sko.
    Det er en del af cyklussen i livet og da tråden ikke skriver at de vil se en aflivning, kan jeg ikke se noget "sygt" i det? at se en aflivning kan da også være nødvendigt. man kan have brug for det. Hvis ens hest skal aflives og man vil undersøge om dyret lider under de forskellige former for aflivning, eller hvis man som jeg vil være dyrlæge, men ikke ved om man vil kunne klare at se sådan noget, kan det være en hjælp.
    Vær ikke så offensive.
    smiley
    #no lies, just facts.


  • #70   20. jan 2013 hvem lægger lige sådn noget ind? kan godt forstå måske det sidste billede inden den dør men at filme at den bliver aflivet!! fy føj!! smiley

  • #71   20. jan 2013 ej seriøst det lød vist være end da jeg så videoen smiley undskyld smiley der dømte jeg vist lidt for hurtigt smiley sikke en sød video :') der fældede jeg sku lige en tåre :') glæder mig sku ikk når min Sonny dreng er så gammel og svag at han ikke kan mere smiley

  • #72   20. jan 2013 det må du sku undskylde smiley

  • #73   20. jan 2013 christina- tja så må den her video være ingenting da de kun viser at hesten falder om og en masse minder smiley

Kommentér på:
Video med fjordhest der bliver aflivet..

Annonce