{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Køb af Shetter. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har så fået den beslutning af min mor at jeg godt må få en shetter ^^.
Jeg har dog nogle krav hihi :D.
Hvad synes I jeg skal skal købe til den?
Altså selvfølgelig, hovedtøj, vinterdækken, grime foder osv.
Jeg vil bruge den som hyggepony, og lære den tricks smiley


Synes I det er en god idé? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Shetter.
  • #2   2. dec 2012 Jamen så dropper vi det, så måske bare et regndækken smiley

  • #3   2. dec 2012 syntes ikke du skal købe et vinterdækken hvis den har en ordenlig stor vinter pels:) men et regndækken uden fyld kunne måske være en ide:)


  • #4   2. dec 2012 sæt dig grundigt ind i hvad det vil sige at have shetlænder. Shetlænderen er en nøjsom race som har udpræget tendens til at blive forfangen. Og med de ekstremt svingende temperaturer vi har i DK så er det efterhånden sværere og sværere at undgå hvis man feks vælgr at de skal indgræsses hver sommer.
    Lyt til hvad tidligere ejer fortæller dig om ponyen og den vaner, foder osv. Så kan du få rigtig rigtig mange gode år sammen meddin nye bedste ven.
    God fornøjelse.


  • #5   2. dec 2012 Jeg har en veninde og hendes familie der avler dem, hvis du vil kan de fortælle dig en del om det. De sælger også nogle af dem, og de har et føl der næsten lige er blevet fravænnet smiley men også nogle der er lidt ældre end den smiley

  • #6   2. dec 2012 jeg har en veninde der skal af med en miniature/shætter og den kan aftentes gratis. skriv privat hvis du vil høre mere.


  • #7   2. dec 2012 Ej hvor hyggeligt søde ida smiley jeg har jo Markus så kan vi rigtig hygge ned de små

  • #8   2. dec 2012 den skal vel stå et sted med andre heste/ponyer ikke? tror den vil føle sig liiiidt alene hvis den ikke har en at snakke "hestesprog" med smiley

  • #9   2. dec 2012 hvis du får dig en shetter som er tilkørt, kan du jo også køre sulky hvis du synes sådan noget er sjovt? smiley

  • #10   2. dec 2012 Ja vel nemlig tilkøre den, der står 6 heste der hvor den skal stå, inkl. lille Markus på min profil, så får han en ven på hans højde! smiley

  • #11   2. dec 2012 ida se i min annonce hvis du leder efter en hun sælges for 1500 med sadle og hovedtøj og strigler hvis man ønsker smiley

  • #12   2. dec 2012 Ideen er da hyggelig og sjov.

    Men, det er jo ikke det at anskaffe en hest der er dyrt, men de at holde den.
    Det koster næsten det samme om du køber en stor eller lille pony.
    Så hvorfor ikke bruge pengene fornuftigt og købe noget "ordenligt"?

    Det kan jo være du efter nogle månder gerne ville kunne lidt mere med den end at lære triks, og store heste eller ponyer kan jo også lære triks.
    Så jeg syndes der ville være mere ud af at købe noget større, som måske heller ikke har tendens til fx. forfangenhed smiley


  • #14   2. dec 2012 hvor fedt!
    en shetter er en rigtig god investering, jeg fortryder ihvertfald ikke at jeg fik Tony!
    held og lykke med det hele. (-:


  • #15   2. dec 2012 Husk at selv om det er en shetter skal den stadig have ordnet hove, og det er lige så tit som ved en stor hest smiley

    Hvis de har problemer med den skiftende temperatur, kan man sagtens nøjes med at klippe dem under maven, så varmen kan komme væk, og så man undgår dækkener.


  • #16   2. dec 2012 Jaja, vi har tænkt på alt det der smiley

    Dressur hesten:
    Hvorfor dog skrive sådan? - Det jo ikke alle der vil til store stævner og ride totalt seriøst?
    Ja undskyld mig men vi er en familie der har en OK krise med penge, og da der længe er blevet lovet mig hest synes min mor det var på tide. Jeg anskaffer jeg en stor hest når tiden og penge passer.
    Lige nu er det en shetter, og det bliver det nok længe!


  • #17   2. dec 2012 Må erklære mig enig med Dressurhesten.
    Man kommer hurtigt til at savne at ride. Og så meget dyre er det vel heller ikke. Hesten behøver hverken have sko på eller tonsvis af dækner og andet udstyr. Sadlen kan altid købes bomløs (Siger ikke den altid passer, har selv fundet ud af det og rider nu uden ;)) Hesten kan også købes billig og behøver ikke koste en krig smiley


  • #19   2. dec 2012 Ida Krogfelt: Nej, selvfølgelig ikke. Jeg indrømmer også gerne at jeg aldrig selv kun har stået med en shetlænder men udfra hvad jeg får ud af andre så kommer de fleste til at savne at ride. Man kan selvfølgelig bare få sig en part men så står man pludselig med 2 heste at underholde smiley

  • #20   2. dec 2012 Jeg står til overvejelsen nu, jeg kan købe en shetter når jeg flytter hjemmefra.
    Jeg kom i tanke om, jeg enlig' har nok træning med Markus at gøre.
    Jeg vil finde mig, min drømmepony!

    Jeg må give Ida ret, Mirabel og Markus får også ordnet hove når de trænger.


  • #22   2. dec 2012 Nemlig, det er der intet galt med, plus. så spare man jo på en måde smiley

  • #23   3. dec 2012 Det var jo ikke for at træde nogle over tæerene? (:

    Jeg gav bare min mening til kende, og du kan sagtens holde en kat 1 pony, for de samme penge som det koster at have en Shetlænder/kat3 pony, det ved jeg af egen erfaring smiley ...
    Og det samme med at jeg selv har haft pony og hest på samme tid, så ved jeg også at min store ride hest faktis næsten var billigere i foder end min kat. 1 pony, det kommer jo bare an på hvilken hest man vælger. Og lige nu er tiden go til, at finde en super lille hest eller pony til små penge, som man virkelig kan have glæde af i mange år.

    Det er jo selvfølgelig et individuelt valg, og jeg taler ikke for alle overhovedet, jeg mener bare at man på sigt ville have mere glæde af en lidt større pony eller hest, lige meget om man vil ride stævner eller ej, det kan jo være ens syn på det ændre sig, og så er det jo super smart hvis man har tænk på det i go tid, så man har anskaffet sig en hest eller en pony som man har mulighed for at ride afsted på, både til stævner og det hele, fem for en med denne begrænsning til stævner som en shetlænder vil have lige så snart man er over 13 år og ikke må ride kat. 3 pony mere smiley

    Men selvfølgelig skal du da have en Shetlænder hvis det er det du gerne vil, men husk du skal bare ikke komme og klage om 2 år når alle dine veninder rider rundt på deres smarte ponyer el. heste og er til stævne og rider ture i skoven smiley

    Det var jo kun for at hjælpe, slet ikke for at genere nogle overhovedet smiley


Kommentér på:
Køb af Shetter.

Annonce