{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
461 visninger | Oprettet:

Køb af shetter, hingst? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer lidt at købe en shetlænder hingst, som jeg ville kunne bruge til horsemanship/tricks trænning og til selvskab for vores shetlænder vallak.
Jeg tænker så på at hvis man nu køber en hingst og tilbyder bedækning med denne, tror i så det man tjener ved bedækning ville kunne tjene hesten ind? Altså kunne om pengene for bedækning ville kunne dække over de udgifter sådan en bette en giver, og måske give lidt ekstra? Hvis i forstår?

- Signe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af shetter, hingst?
  • #1   22. apr 2009 Hov:
    *Altså om pengene for bedækning....


  • #2   22. apr 2009 kommer an på om ponyen har tavle, ellers kan man ikke tjene noget på det.

  • #3   22. apr 2009 Den har tavle smiley

  • #4   22. apr 2009 Og er kåret..

  • #5   22. apr 2009 Det kommer da an på om nogle er int. i bedækning med hingsten, men tror i realiteten ikk det kan dække udgifterne

  • #6   22. apr 2009 Jeg ved ikke om nogen er int. det er jo derfor jeg spørg? Men tak for dit ærlige svar, havde ellers håbet smiley

    Vores egen shetter er nemlig ikke særligt dyr at have, han skal have en håndfuld foder om dagen, for at få dækket vitaminer, også får han en plade hø. Dyrlæge har han indtil videre aldrig haft brug for andet en vaccine og sådan. Og så billig smed når han trænger, hvilket er sjældent.


  • #7   22. apr 2009 Signe
    smiley Er den godt kåret ?
    Men det kommer jo også an på om du har hesten hjemme ? For så kan det da godt være, hvis mange bruger hingsten smiley


  • #8   22. apr 2009 Hov. Jeg har lavet en fejl, han er miniature.
    Havde lige en shetter i tankerne, og skrev derfor forkert? :s

    Tekst om ham:

    DK's mindste avlsgodkendte miniature hingst, på 76,5cm i stg (færdigmålt ved kåring) og DNA testet.
    Ualmindelig sød og rar avlshingst, som er vant til børn og andre dyr.
    Sælges KUN pga stutteri ophør.

    Søbygårds Charmeur E. L. Affaires er 100% køre-/trafikvant. Han har været brugt til avl, diverse shows og opvisninger.
    Han har bla. været med på et plejehjem hvor han var kørte i elevator.
    Er nem at have med i byen og opfører sig eksemplarisk.

    Har vundet spring konkurrence i DMHF, lavet spring og køre opvisninger i forbindelse med diverse DMHF arrengementer og skuer, samt til byfester.
    Han er bla. trænet i at springer over ild, stejle på kommando og blive pakket ind i presenning.

    Han er 10 år.


  • #9   22. apr 2009 Han er sort.

  • #10   22. apr 2009 Det er jo lidt svært og sige. Som basis er det ikke det du skal begrunde købet med vil jeg sige - altså at du har "råd" til ham fordi han tjener sig selv ind.

    Det afhænger af de kære hoppeejere... og hvad de syntes om ham - og om de vil bruge ham. Et er han er fin på papirene måske, men hvordan han avler, og han er i familie med mange inde for racen elller noget er jo alt sammen faktore der spiller ind.

    Men muligheden forligger med at han vil kunne tjene sig selv ind.

    Han lydder ellers fin =)


  • #11   22. apr 2009 tror ikke man tjener det store på det.
    for det ikke nær så mange som går op i det med shetlænder avl..
    mange vælger jo ligeså gerne at få føl på en shetter for hyggens skyld.
    og vælger ofte også de "billige"

    hvis ikke du køber den, må du da gerne låne min ponze stort set ligeså længe du har lyst smiley


  • #12   22. apr 2009 Det kommer an på hvordan du byder ham ud.. Hvis du deltager i opvisninger/skuer/konkurrencer osv. med ham vil der være en god chance hvis han viser sig godt og er flink, men hvis du bare sidder hjemme med en lille notits i den lokale ugeavis tror jeg ikke du kan.. Og vallak og hingst er ikke altid en god kombination.. Min hingst (120 cm) kan ikke gå sammen med min vallak (151 cm) for vallaken får ganske enkelt tæv..

  • #13   22. apr 2009 Tak for alle svar smiley

Kommentér på:
Køb af shetter, hingst?

Annonce