{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er det folk har i mod udlån med forkøbsret?
  • #1   3. dec 2012 Øh hvad spørger du om?

• #2   3. dec 2012 Fangede den vist heller ikke lige?

• #3   3. dec 2012 Folk som vil sælge deres heste i øjeblikket, vil sikkert bare gerne af med hesten og ikke stå med at der er en som låner hesten og derefter sender den tilbage smiley
    og nu kender jeg til en som gør det konstant, men desværre giver hun ikke pengene til aftalte tid og ja, giver heste tilbage som ikke har det super godt derefter, så det er nok sådanne personer, som gør det svært for andre smiley

• #5   3. dec 2012 En grund kunne være, at man ofte hører om udlån der er gået fuldstændig galt og derfor holder det folk fra at låne deres heste ud.

Ja, det ødelægger det for de reelle mennesker derude, men jeg forstår godt at folk er forsigtige.

• #6   3. dec 2012 Det er der mange (gode) grunde til.

Folk vil ikke risikere et halvt år senere at stå med en ødelagt hest, der mangler smed, dyrlæge mm, redet forkert eller slet ikke redet og passet optimalt.

Folk skal måske bruge pengene til ny hest eller andet, og kan derfor ikke vente til at folk får snøvlet sig sammen til at købe hesten.

• #7   3. dec 2012 Du ved aldrig hvilken hest du får tilbage hvis du har udlånt den - man hører så tit om "udlåns sager" der er gået galt, og det ikke er den samme hest man får hjem igen, eller også er den skadet. smiley

• #8   3. dec 2012 Tja.. jeg vil ikke nogensinde udlåne min hest... altså min grund er at man ikke ved hvor de ender og hvilken personer de kommer ud til, hvordan de rider og behandler hesten. Det kunne ikke falde mig ind at få mine/min heste/hest udlånt. Vil også helst undgå alt muligt bøvl, hvis man skal have den tilbage i frem tiden - Men det er jo op til folk selv hvad de vil med deres heste. Men jeg syntes det er en dum ide at udlåne sine dyr til komplet fremmede personer smiley

• #9   3. dec 2012 Jeg lånte min traver ud og den dag de sku betale kunne de pludselig ikk ha ham mere, prøvede en gang til og det var det sammen det vil jeg ikk byde min hest...

• #10   3. dec 2012 Tja, hvis jeg skal af med min hest, så vil jeg af med den... ikke have part, udlåne e.l.

Jeg har haft udlånt ponyer før, den ene 3 gange den anden 1 gang. Begge ponyer har haft fantastiske lånere og der har på ingen måde været dårlige oplevelser i den forbindelse.
    Axel har været udlånt lidt over ½ år i forbindelse med at jeg var syg. Det var ikke rigtigt en succes. For det første måtte jeg pænt betale ½ opstaldning, dyrlæge + forsikring (sidstnævnte er self ok), men jeg var lidt presset for at finde låner, så det måtte jeg jo æde. Men ikke nok med det, så viser det sig efter kun et par mdr at låner ikke rider ham længere, så han er bare foldbums. Det kunne han osse være, ganske gratis, hos mine forældre. Yderligere fik jeg ikke hverken dækkener, trenser e.l. med da jeg hentede ham. Låner var taget på tur med ponyen -ifølge moren fordi hun ikke kunne bære at være der når han blev hentet. Øøøh godt så,, hun har ikke redet hesten, har ikke sørget for regelmæssig smed (hvorfor hesten jo ikke kunne rides) og har yderligere ingen intentioner om at aflevere hestens ting. Så jeg tabte både økonomisk og i forhold til hestens træning

At jeg valgte udlån med ponyerne og hesten, skyldtes jo bl.a. at jeg ikke ønskede at sælge. Der var ingen intentioner om at låner skulle overtage hestene permanent eller skulle have forkøbsret e.l.

Har jeg derimod en hest som jeg vil have solgt, er jeg ikke interesseret i at udlåne den først. Jeg risikerer jo reelt at låner ikke køber hesten og i låneperioden måske endda har gjort den ringere, medført skader e.l. som jeg så taber på hvis jeg skal sælge til anden side... eller måske endda som gør hesten usælgelig.

Det er altså en risiko at tage for mig som sælger. Derfor ville jeg ikke ønske at udlåne en hest som jeg ønsker solgt.

Yderligere har jeg haft et helvede med at finde gode lånere til ponyerne. Folk er ret frække når de vil låne hest. Og en enkelt har sågar skrevet at hun ønskede at låne en hest til konkurrenceridning (spring). Hesten jeg havde annonceret søgte en part og det fremgik af annoncen) må ikke springe.

Jeg har ikke hest for at andre kan få fornøjelsen af den. Kan jeg af den ene eller den anden grund ikke beholde den, ja så bliver den solgt, medmindre særlige forhold taler imod.

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
    #11   3. dec 2012 Som de andre skriver .
    Plus at der jo er en grund til at den( hesten/ponyen) er til salg nu og ikke senere .

Derudover så er det også ofte sådan, at folk enten tilbyder en eller anden latterlig lille tilbagebetalingsordning med afdrag på evt 1000 kr pr mdr .
    Eller så falder de fra alligevel og så står man der.
    Den sidste grund kan også være, at man slet ikke kan blive enige om købspris , som hesten/ponyen skal stå til .

Så NEJ tak det ville JEG aldrig have lyst til .

• #13   3. dec 2012 jeg vil også helst låne med forkøbs ret. Sidste år havde vi store problemer med at få flokken til at fungere, da mine gl heste mobbede smølf. Især Hansen var styg ved ham.
    Det tør jeg ikke risikere igen.
    Ergo vil jeg ikke købe en hest, hvis jeg ikke kan have den på prøve i ca 3 mdr. Det skal selvfølgelig være aftalt ordentligt.

Men har så ingen problemer med at være låner eller at låne ud. Vil hellere låne ud, og stadig eje end at sælge.

Så håber da lidt at der er en der åben for det når jeg finder den nye drømme hypper smiley

• #14   3. dec 2012 Tror folk, er bange for at hvis folk låner den, og ikke vil købe den alligevel, så har den gået hos en, der ikke måske ikke kan holde en i form, fordi vedkommende ikke kender hesten, eller som kan koste hesten en skade, eller lignende. Så står ejeren der med en ødelagt hest, som ikke kan blive solgt alligevel.. Det er ikke alle der vil tage sådan en risiko. smiley

• #15   3. dec 2012 Hvis jeg beholder min, som jeg regner med, tror jeg også han skal udlånes mens jeg læser. Det gælder bare om at have en regelmæssig kontakt og eventuel udlåne til en der bor tæt på.
    Jeg lånte ham selv over et år inden vi købte ham. Ejer kom og kiggede til de stævner vi tog til, så på den måde kunne hun se hvordan det gik med ham og komme med råd.

• #16   3. dec 2012 Så kan man altid tage den tilbage

• #17   3. dec 2012 Stine -ja som ejer kan jeg age de tilbage hvis låner ikke vil købe. Men hvad hvis hesten er blevet ringere, har fået skader e.l. Så lider jeg et økonomisk tab.

Det ER en risiko at tage år man udlåner en hest, osse selvom det er en sød og ærlig låner.
    Som hesteejer må man så gøre op med sig selv om man er villig til at tage risikoen.

Jeg ville ikke være det med en hest jeg ønsker at sælge. Med ponyerne jeg har haft udlånt var det en anden sag -de skulle ikke sælges, og den ene var lidt oppe i årene og skulle bare have det godt og holdes igang, så der var jeg villig til at tage riskoen. I værste fald ville den jo blot ende hjemme igen på pension, så risikoen var jo ikke så stor, når først jeg havde fundet en god låner.

• #18   3. dec 2012 Nemlig

• #19   3. dec 2012 Jeg har haft 3 låne heste og den jeg har pt er da også med forkøbsret hvis ejer beslutter sig for at sælge hesten, så får jeg den tilbudt først og til det den var værd inden jeg fik den hjem. Vil jeg derimod ikke købe så får jeg en hvis % del af salgsprisen da det jo er mig der har lagt tid og arbejde i hesten.

Det vigtigste er jo bare at få lavet en god kontrakt smiley

Kommentér på:
Hvad er det folk har i mod udlån med forkøbsret?

Annonce