{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

Hvad er vinter kuller egentlig?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle fantastiske kloge mennesker ! smiley
Nu så jeg lige et andet opslag med vinter kuller, også kom jeg til at tænke på, hvorfor bliver de egentlig vinter kullert?
Ved godt hvad de gør og orden man skal håndtere det, men undre mig over hvorfor de egentlig bliver det ? Og hvad er det ved det kolde vejr der skyldes de får det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er vinter kuller egentlig??
  • #2   5. dec 2012 Det var også min teori smiley
    - Blev bare lidt i tvivl om det var mig der var helt på et sidespor smiley

• #4   5. dec 2012 Heeh , gad vide om de "glemmer" de har set sne før ?? :b

• #5   5. dec 2012 Jeg tror det skyldes at de fleste spærrer deres hest inde på boks så meget af tiden. Så har de en masse energi de ikke kan komme af med.
    Det kan også være hvis hesten fryser, så vil den forsøge at være mere aktiv for at få varmen.
    Så er der selvfølgelig dem der bare synes sneen er sjov at løbe og lege i.

Mine heste får ikke vinter kuller, men de lever også et mere naturligt liv end mange andre. De får lov at beholde deres vinterpels og gå ude året rundt. De har en løsdrift stald, men det bliver så vidt jeg kan se kun benyttet til nogle få timers søvn om natten.

• #6   5. dec 2012 Tror nu ikke vinterkuller har noget med at holde varmen at gøre. smiley
    Heste er heller ikke kun vinterkuller under ridning.

Min formodning er at de ikke får den samme motion/bevægelse på folden som de plejer og dermed har en del mere energi som de vil af med. smiley
    Selvom mine heste er på folden fra morgen til aften, så opholder de sig udelukkende tæt på ledet hvor de lukkes ind. Sneen på folden er uberørt af hovspor.

Kun mit gæt på en evt årsag. smiley

• #7   5. dec 2012 Lady min gamle vallak blev det heller ikk, han fik store øjne og kiggede nysgerrigt rundt når jeg åbnede stalddøren til det årets første sne, men ellers var han meget normal, men har set heste som blev direkte farlige om vinteren ?? De sjove de kære dyr smiley

• #8   5. dec 2012 tja jeg har en hest der har gået i løsdrift hele hans liv, han får stadig fnat i bagdelen når den første frost bider og sneen falder smiley .. så skal han lige op på banen og spasse ud, for sne er skææææægt smiley ..
    så jo løsdrifts heste kan også more sig i sneen og kulden smiley ..

• #10   5. dec 2012 Jeg har altid fået af vide at det er for at holde musklerne igang fordi at se fryser:-)

• #11   5. dec 2012 Tænker at det er deres opsparede energi de gerne vil af med smiley

Kommentér på:
Hvad er vinter kuller egentlig??

Annonce