{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Utøj først på vinteren? {{forumTopicSubject}}

Den lille af hestene, er inde for de 3 sidste dage begyndt og klø sig som en sindsyg!

Igår aftes fandt hende de står hos(hun står osse for alt daglig pasning, da jeg ikke har tid til og komme hver dag) et stort bart område på halsen hvor hun havde kløet alt hår af. Idag da de bliver lukket ind og får wrap, vender hun sig om hvor hende de står hun, opdager at nu har hun osse på den anden side af halsen.

Hun ringer jo så for at fortælle det da de andre jo helst ikke skal have det. Hvor vi snakker om at det da normalt ikke kommer når det er - grader.. Eller hvad ?

Jeg skal have snakket med dyrlægen imorgen tidelig, om hvad vi lige kan gøre ved det, for synes godt nok det er lidt voldsomt at det er gået så hurtigt. Hun har godt nok en masse pels, men det har vel ikke nogen betydning, udover at utøjet godt kan li det? Vil godt nok ikke klippe hende, for jeg kan ikke finde dækkener i hendes størelse(70-75), og da hun slet ikke bliver brugt og aldrig har gået med dækken, synes jeg ikke hun skal begynde med det..

Det pulver man kan købe hun land og fritid, virker det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utøj først på vinteren?
  • #2   7. dec 2012 Måske kan en gang virkon s hjælpe? Men prøv dyrlægen først

  • #3   12. feb 2013 jeg har prøvet med de der pipetter til store hunde som kan købes hos dyrlægen. det sprøjter jeg ned mod huden fra ørerne og ned til halen. det tager utøj lige så godt på heste som hunde. nogen gange skal de have igen efter 14 dage, alt efter hvor meget utøj der er og om der er mange æg.


  • #4   12. feb 2013 men det kan godt være den bare har det mega varmt under dens pels, min shetter kløede sig til blods. men da jeg klippede den holdt den op:-) hvis det er utøj burde du kunne se dem i pelsen eller se om der er æg i pelsen.


Kommentér på:
Utøj først på vinteren?

Annonce